AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har totalt forelsket meg i en knall oransje sofa. Interiøret forøvrig er ganske dempet. Mye grønne planer, lyst spisebord i ask, hvite stoler fra Eames og sofabord i ask. Lyse vegger, men ikke kritthvite. Ganske lita stue, men store vinduer og masse dagslys. Har vurdert å bestille sofaen, men mannen er i tvil. Kan et så fargesterkt innslag i et relativt lite rom bli litt vel "too much?". Mannen, (som har god smak), foreslår lys grå sofa. Passer nok bra, men "alle" har jo grå sofa i en eller annen nyanse. Anonymkode: 60ecc...8c4 1
Amossa Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Hvis det er en stor hjørnesofa kan det lett bli too much i en liten stue. Men det vil det også bli med en svær, grå sofa. Jeg synes formen på sofaen har mye mer å si enn fargen, for om den skal passe i rommet eller ikke. Grå sofa synes jeg er kjedelig, uansett størrelse på sofa og stue. Oransje høres ut til å passe godt til interiøret du beskriver. 1
Gjest Lunaris Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Go for it! Grå er ut for lenge siden. Skjønner ikke at han engang vurderer grå sofa… Oransje er stilig!
StripeteSitron Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Vi hadde oransje sofa i årevis og elsket den 😍 Den ble kun byttet ut fordi den ikke passet til den neste plassen vi flyttet til.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Elsker orange! Vil du dele link? På utkikk etter ny sofa selv. Anonymkode: 662f5...dee 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 Jeg har orange sofa, retro daybed fra Eksornes, 2 satt sammen til hjørnesofa. Elsker de, lyser opp rommet. Eneste er at jeg sliter litt med å finne riktig farge til veggene, er ikke så glad i komplementærfargene, nå har jeg bare hvitt og funker helt greit. Hvilke sofa tenkte du at du skulle kjøpe? Anonymkode: 8b446...495
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Sofaen er ganske nett, ikke en hjørnesofa. Er veldig bevisst på at den ikke må være for stor siden stua ikke er veldig stor. Google Hugna, modell Furuset. Er nesten mer skeptisk til soffet enn til fargen. Jeg er egentlig ingen velourperson, men tror det kan funke med andre tekstiler som har grovere tekstur. Anonymkode: 60ecc...8c4
Amossa Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Google Hugna, modell Furuset. Er nesten mer skeptisk til soffet enn til fargen. Anonymkode: 60ecc...8c4 Jeg synes denne sofaen er flott! Den er enkel og tidløs i formen, og ikke for stor i en liten stue. Fargen er nydelig. Personlig synes jeg velur er både behagelig og pent. Velg ulike strukturer på putene, og denne sofaen gir det uttrykk du vil.
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Deilig med litt farge 😀 Anonymkode: ec81f...0f2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Kjør på! Kjempefin sofa 🤩 Anonymkode: b3c63...55a
Serafina. Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 (endret) Grått er kjedelig. Sånn som du beskriver resten av fargene i stua synes jeg det hadde gjort seg med en fargeklatt av en sofa. Dere kan velge dempede puter og pledd hvis du er redd det blir mye. Edit: sjekket ut hjemmesiden og sofaen og fargen er kjempefin. Endret 18. februar 2022 av Serafina.
Gulleplutt Skrevet 19. februar 2022 #13 Skrevet 19. februar 2022 Takk for svar, dere! Mannen er overtalt. Og som @Amossa sier, uttrykket kan evt. dempes med puter i ulike farger og teksturer. Gleder meg til å få den i hus. 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #14 Skrevet 19. februar 2022 Hurra for deg som vurderer en FARGE! Farger påvirker sinnet vårt positivt. I Stavanger laget de den triveligste gata av en døll avkrok kun ved å male husa i sprelske farger. Folk tiltrekkes av farger. Google fargegaten Stavanger. Kjøp den oransje sofaen og få et smykke i stua som folk blir i godt humør av. Anonymkode: d8bab...4f0 3
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #15 Skrevet 19. februar 2022 Vi bodde i en veldig liten leilighet, der stua var en sofa bred og kjøkkenet var en vegg i stua. Vi hadde limegrønn sofa, og det gikk kjempefint. Det gjorde at det ble veldig trivelig på stua, og den trakk fokus slik at stua ble separert fra rommet. Med en grå sofa ville det blitt mer diffust, slik at man føler veggene mye mer. Det kan må passe på med farger er hvis man skal kombinere flere i samme rom. Da kan det være lurt å kunne litt fargeteori. Anonymkode: bb5ea...0af 1
Frida Skrevet 19. februar 2022 #16 Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hurra for deg som vurderer en FARGE! Farger påvirker sinnet vårt positivt. I Stavanger laget de den triveligste gata av en døll avkrok kun ved å male husa i sprelske farger. Folk tiltrekkes av farger. Google fargegaten Stavanger. Kjøp den oransje sofaen og få et smykke i stua som folk blir i godt humør av. Anonymkode: d8bab...4f0 Så koselig gate! Tror Ts blir veldig fornøyd med oransje sofa! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå