AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #21 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du? Hvorfor betaler du på lånet til eksen? Jeg hadde gjort alt for å kvitte meg med det. Hva med å sjekke om du kan få juridisk bistand? Anonymkode: 29cea...35a Fordi begge sitt navn står på lånet, men han fikk det ikke over i sitt navn. Så da gikk det utover meg. har sjekka alt. Siste utvei var å søke gjeldsordning og det er gjort Anonymkode: efb19...716 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #22 Del Skrevet 19. februar 2022 Hadde greit leid ut til noen med betalingsanmerkning Anonymkode: ec95c...7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #23 Del Skrevet 19. februar 2022 Egentlig skulle det ikke hatt noe å si om man har betaøingsanmerkning men mange leietakere ikke har mental evne til å forstå at penger til husleie er fredet fra andre kreditorer. I Norge er det i praksis komplett umulig å ikke ha penger til husleie, men mange prioriterer det til andre ting, til ting man bare "må" ha Anonymkode: b03fc...3da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2022 #24 Del Skrevet 19. februar 2022 Da må du TS, leie av noen andre enn utleiemegleren eller de som tar kredittsjekk. Jeg hadde aldri selv leid ut til en med betalingsanmerkning - rett og slett fordi det er akkurat det betalingsanmerkning betyr: manglende betalingsevne. At du likevel har betalingsvilje er dessverre noe jeg ikke kan ta hensyn til fordi jeg ikke vet hvor lenge den viljen varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #25 Del Skrevet 19. februar 2022 Blondie65 skrev (2 timer siden): Da må du TS, leie av noen andre enn utleiemegleren eller de som tar kredittsjekk. Jeg hadde aldri selv leid ut til en med betalingsanmerkning - rett og slett fordi det er akkurat det betalingsanmerkning betyr: manglende betalingsevne. At du likevel har betalingsvilje er dessverre noe jeg ikke kan ta hensyn til fordi jeg ikke vet hvor lenge den viljen varer. Nei betalingsanmerkninger er enten gjeldsordning eller manglende betalingsvilje.man har enten forskjellsbehandlet kreditorer eller ikke betalt etter evne. Man blir ikke straffet eller får anmerkning for manglende betalingsevne i Norge. Anonymkode: b03fc...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. februar 2022 #26 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei betalingsanmerkninger er enten gjeldsordning eller manglende betalingsvilje.man har enten forskjellsbehandlet kreditorer eller ikke betalt etter evne. Man blir ikke straffet eller får anmerkning for manglende betalingsevne i Norge. Anonymkode: b03fc...3da Hæ? Betalingsanmerkning = har ikke betalt noe som har gått videre til inkassoinnkreving. TS har betalingsvilje - hun har betalt husleie. Hun har ikke betalingsevne = nok midler til å betale både skyldner og sine andre faste kostnader. Jeg er helt sikker på at hvis hun hadde hatt betalingsEVNEN så hadde hun ikke hatt betalingsanmerkning. Jeg har aldri noen sinne i mitt liv manglet betalingsvilje. Men jeg manglet dessverre betalingsevnen fordi jeg dessverre fikk kredittgjeld svært lett. Jeg har imidlertid gjort opp hver eneste krone jeg noen gang har lånt, men det har tatt tid. To ganger har jeg hatt namstrekk, og etter den siste gangen bestemte jeg meg for helt andre grep (jeg tok i praksis over styring av økonomi som vi burde vært to om). Min eks mangler betalingsvilje og evne. Han vet at han skylder meg penger. Han interesserer seg null og niks for å betale det. Heldigvis for meg har dette ingen betydning for meg lenger da jeg er ferdig med all tullegjeld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #27 Del Skrevet 19. februar 2022 Blondie65 skrev (6 minutter siden): Hæ? Betalingsanmerkning = har ikke betalt noe som har gått videre til inkassoinnkreving. TS har betalingsvilje - hun har betalt husleie. Hun har ikke betalingsevne = nok midler til å betale både skyldner og sine andre faste kostnader. Jeg er helt sikker på at hvis hun hadde hatt betalingsEVNEN så hadde hun ikke hatt betalingsanmerkning. Jeg har aldri noen sinne i mitt liv manglet betalingsvilje. Men jeg manglet dessverre betalingsevnen fordi jeg dessverre fikk kredittgjeld svært lett. Jeg har imidlertid gjort opp hver eneste krone jeg noen gang har lånt, men det har tatt tid. To ganger har jeg hatt namstrekk, og etter den siste gangen bestemte jeg meg for helt andre grep (jeg tok i praksis over styring av økonomi som vi burde vært to om). Min eks mangler betalingsvilje og evne. Han vet at han skylder meg penger. Han interesserer seg null og niks for å betale det. Heldigvis for meg har dette ingen betydning for meg lenger da jeg er ferdig med all tullegjeld. Betalingsanmerkning får man når inkasso selskapet har tatt rettslige skritt. Dvs du har ikke dokumentert at du betaler etter evne. Samme med namsmann, du får trekk i lønn hvis du ikke har betalt etter evne. Trekk i lønn kan ikke taes hvis man betaler etter evne og ikke forskjellsbehandler kreditorer. Jf. dekningsloven Vet det fordi jeg har selv slitt med forbruksgjeld i mange år, uten anmerkning eller trekk, for har lest meg opp på regelverket. Det er kun manglende betalingsvilje det fins sanksjoner for , utleggstrekk, betalingsanmerkning osv. Betalingsevne får en kreditor ikke gjort så mye med Anonymkode: b03fc...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #28 Del Skrevet 19. februar 2022 Så og si man får betalingsanmerkning og lønnstrekk fordi man ikke har penger er egentlig bare tull. Anonymkode: b03fc...3da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå