Gå til innhold

Hjelp! Baby 4,5 måned spiser plutselig mindre!

Anbefalte innlegg

Gjest Chicchi
Skrevet

Hun fullammes. Har alltid fulgt kurven sin og spist godt, hatt flere økeperioder. Men nå spiser hun plutselig mindre. Er litt bekymra. Hun virker blid og fornøyd, men har litt færre tissebleier. Skal til helsestasjon på kontroll snart, men vil høre om flere har opplevd det samme.

Jeg har så lav selvtillit på ammingen min og skylder alltid på melken, men har et lite håp om at hun ikke lenger skal vokse like fort som hun har gjort hittil og derfor behøver mindre mat?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rett før min baby fylte 5 mnd fikk han korona. Da mistet han matlysten og ville ikke drikke like mye som før. Mer som halvparten. Formen var ellers fin og ingenting annet tilsa at han var syk. Kanskje du skulle tatt en test?

Anonymkode: 80e53...2bc

Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Rett før min baby fylte 5 mnd fikk han korona. Da mistet han matlysten og ville ikke drikke like mye som før. Mer som halvparten. Formen var ellers fin og ingenting annet tilsa at han var syk. Kanskje du skulle tatt en test?

Fikk din feber? Hvorfor testet du ham om ingenting tilsa at han var syk? Jeg ble smittet av korona for to uker siden, kan jenta mi ha blitt smittet senere?

Skrevet

Jeg husker ikke nøyaktig når med mine mer, men begge hadde perioder hvor de spiste lite som babyer. Begge flatet også ut på kurven, og flyttet seg ned en persentil i løpet av det første halve leveåret, uten at det var noe galt. Helsestasjonen reagerte ikke nevneverdig på det, de sa bare at vi skulle se hvordan det så ut på neste ordinære kontroll. Og da la de vekt på at de var fornøyde og aktive. Når hun virker blid og fornøyd, er det god sannsynlighet for at alt er bra. Det er ikke godt å være bekymret for de små ❤️  

Anonymkode: ccf07...29b

• Liker 1
Skrevet
Chicchi skrev (1 time siden):

Fikk din feber? Hvorfor testet du ham om ingenting tilsa at han var syk? Jeg ble smittet av korona for to uker siden, kan jenta mi ha blitt smittet senere?

Nei ingen feber. Han ble testet sammen med resten av familien da en av barna var mulig nærkontakt.

Skrevet

Absolutt! Her ble hele familien smittet i tur og orden.

Dag 1: barn 1 testet positivt

Dag 3: barn 2 testet positivt 

Dag 4: voksen testet positivt 

Dag 10: voksen og barn testet positivt 

Alle med negativ test ble testet daglig fram til positivt test. Hvorfor har du ikke testet barnet ditt når du selv har hatt korona?

Skrevet
Chicchi skrev (3 timer siden):

Hun fullammes. Har alltid fulgt kurven sin og spist godt, hatt flere økeperioder. Men nå spiser hun plutselig mindre. Er litt bekymra. Hun virker blid og fornøyd, men har litt færre tissebleier. Skal til helsestasjon på kontroll snart, men vil høre om flere har opplevd det samme.

Jeg har så lav selvtillit på ammingen min og skylder alltid på melken, men har et lite håp om at hun ikke lenger skal vokse like fort som hun har gjort hittil og derfor behøver mindre mat?

Men altså... hvor lenge er det snakk om? 

Anonymkode: 34ae2...10b

Gjest Chicchi
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men altså... hvor lenge er det snakk om? 

Halvannen uke omtrent

Skrevet

Halvannen uke omtrent

Det stabiliserer seg alltid i perioder, så 1,5 uke er vel ikke noe å stresse over. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...