Eidvo Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Hei! Skal snart ha et planlagt keisersnitt, og har gjennom hele svangerskapet vekslet mellom å ville sterilisere meg og tanken om at kanskje vi ønsker ett barn til. Jeg vet at sjansen for at vi blir å planlegge et nytt svangerskap er minimal pga alder hos min mann og antall barn. Samtidig sier mannen min at om jeg er usikker på sterilisering så er det bare å ikke gjennomføre det. Men jeg tåler ikke hormonprevansjon, og er egentlig fornøyd med antall barn. Men, jeg er hormonell og syns dette er en stor avgjørelse å ta, for hva om ditten og datten... Så, til dere som har erfaring, hvor sikker burde man være før man sterilisere seg? Jeg er 90% sikker på at dette er siste barn.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Om dere er usikre, så kan vel han sterilisere seg? For han er det reversibelt. Anonymkode: b3d7e...85a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Man skal være helt sikker. Hvorvidt 90% sikker er bra nok kan bare du selv svare på, men jeg er enig med mannen din i at man ikke gjør noe så drastisk uten å være helt sikker. Er det et alternativ at mannen din steriliserer seg i stedet? Det er raskere og enklere og sett bort fra at du får gratis sterilisering fordi det gjøres i forbindelse med et keisersnitt er det også billigere og uten ventetid. Jeg overraskes stadig over de som sier at mannlig sterilisering er reversibelt. Det er en sannhet med store modifikasjoner. Hvis reverseringen gjøres innen 5 år etter sterilisering har man 50% sjanse for at det fungerer. Man burde med andre ord ikke gå rundt og tro at dette er et inngrep med angrefrist, for det er det ikke. Anonymkode: 60c4a...8fd 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis reverseringen gjøres innen 5 år etter sterilisering har man 50% sjanse for at det fungerer. Man burde med andre ord ikke gå rundt og tro at dette er et inngrep med angrefrist, for det er det ikke. Anonymkode: 60c4a...8fd Det er helt feil. Hvor tar du det fra? Du må blande det med hvor mange som klarer å bli gravid. Sjansen for vellykket resultat ligger nærmere 80 %. Anonymkode: 9bdac...866
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er helt feil. Hvor tar du det fra? Du må blande det med hvor mange som klarer å bli gravid. Sjansen for vellykket resultat ligger nærmere 80 %. Anonymkode: 9bdac...866 https://www.aleris.no/sykehus/urolog/refertilisering-av-menn/ Anonymkode: 60c4a...8fd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): https://www.aleris.no/sykehus/urolog/refertilisering-av-menn/ Anonymkode: 60c4a...8fd Les det som står skrevet. Les deg gjerne mer opp på temaet, før du velger å diskutere det. Anonymkode: 9bdac...866
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Jeg vil gjerne se hvor du har det fra at vellykket resultat ligger på 80%. Og hva er et vellykket resultat av en refertilisering, er det ikke nettopp at man får barn? Anonymkode: 60c4a...8fd
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vil gjerne se hvor du har det fra at vellykket resultat ligger på 80%. Og hva er et vellykket resultat av en refertilisering, er det ikke nettopp at man får barn? Anonymkode: 60c4a...8fd Kan du ikke bare Google og lese litt selv? Det kan være mange grunner til at man ikke blir gravid, selv om spermen er helt i orden. Anonymkode: 9bdac...866
Eidvo Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #9 Skrevet 17. februar 2022 Jeg skal ta keisersnitt og har derfor tilbud om sterilisering. Tenker det vil være enklere og mindre smertefullt for meg kontra mannen i denne situasjonen. Må nok gå noen runder med meg selv, skulle bare ønske dette valget var litt enklere.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 Jeg var helt sikker I min sak da jeg valgte å sterilisere meg, det syntes jeg man skal være.. Jeg ønsker overhode ikke flere barn, jeg vil ha tid, energi og økonomi til å ta meg av de jeg har.. Så du må nok gå flere runder med deg selv og bli sikker tenker jeg.. Er liksom ikke noe du kan angre på.. Anonymkode: 84b7d...da1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Drit i kranglefanten som påstår det er reversibelt for mannen din, kjenn på hva du føler - er du i tvil la være, brukt kondom. Anonymkode: 6a3cb...067
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå