AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Er veldig usikker på hva jeg burde gjøre her😅 Jeg bruker ca 6000kr i året på Botox. Bruker enda mer på bryn, voksing, ansiktsbehandling og frisør, men det vet han om. Han bruker også noen tusen i året på frisør og andre velværeting. Av en eller annen grunn har jeg begynt å tenke at Botox er «verre» å skulle ta av fellesøkonimien, men vet ikke… Vi har avtalt at vi skal ha felles økonomi da det passer oss og vårt forbruk. Han bruker feks flere tusen i året på snus og treningsabonnement, men vi bruker likevel ca likt på egne greier hver mnd. Ville du fortalt/likt å bli fortalt? Anonymkode: cf420...2c7
Rosatoast Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Hvis man har felles økonomi eller skal ha det, så er det en fordel å være ærlig om hva du bruker penger på. Men nå er det vel ikke slik at du bruker penger fra felleskonto på botox, det går vel av dine egne penger. 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Jeg villle ikke nevnt det. Tenker det går under «personlig pleie». Som du nevner, bruker han flere tusen i året på frisør, snus og trening. Det går sikkert opp i opp😅 Anonymkode: bfd8f...551 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er veldig usikker på hva jeg burde gjøre her😅 Jeg bruker ca 6000kr i året på Botox. Bruker enda mer på bryn, voksing, ansiktsbehandling og frisør, men det vet han om. Han bruker også noen tusen i året på frisør og andre velværeting. Av en eller annen grunn har jeg begynt å tenke at Botox er «verre» å skulle ta av fellesøkonimien, men vet ikke… Vi har avtalt at vi skal ha felles økonomi da det passer oss og vårt forbruk. Han bruker feks flere tusen i året på snus og treningsabonnement, men vi bruker likevel ca likt på egne greier hver mnd. Ville du fortalt/likt å bli fortalt? Anonymkode: cf420...2c7 Ja det må du fortelle. En fast utgift bør informeres om så tidlig som mulig. Min samboer viste allerede på datingstadiet at jeg brukte botox, så det var aldri en hemmelighet. Anonymkode: 716fd...1c4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Ser ingen grunn til å ikke fortelle om det. Anonymkode: bc6f5...75e 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Du MÅ ingenting, nok å si personlig pleie, de trenger ikke vite eksakt hvor mye du betalte for frisør, de fleste ser ikke forskjell uansett Anonymkode: d2281...235 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Hadde aldri sagt det. Anonymkode: ed12a...9a2 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Må du si nøyaktig hva du bruker penger på da? Kall det egenpleie. Jeg brukte også Botox i samboerskap, men siden han røyket og snuset for 4000 i mnd så følte jeg ikke mitt var så ille gitt. Anonymkode: a7e1f...a80 3
Daria Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Jeg ville aldri gått for så felles økonomi at jeg følte jeg måtte redegjøre i detalj for hva jeg brukte penger på, men jeg synes samtidig det er litt merkelig å holde noe sånt skjult for en samboer. 18
Tripptrapp1 Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er veldig usikker på hva jeg burde gjøre her😅 Jeg bruker ca 6000kr i året på Botox. Bruker enda mer på bryn, voksing, ansiktsbehandling og frisør, men det vet han om. Han bruker også noen tusen i året på frisør og andre velværeting. Av en eller annen grunn har jeg begynt å tenke at Botox er «verre» å skulle ta av fellesøkonimien, men vet ikke… Vi har avtalt at vi skal ha felles økonomi da det passer oss og vårt forbruk. Han bruker feks flere tusen i året på snus og treningsabonnement, men vi bruker likevel ca likt på egne greier hver mnd. Ville du fortalt/likt å bli fortalt? Anonymkode: cf420...2c7 Å ha felles økonomi behøver ikke betyr at man må dele alle personlige kostnader likt mellom seg. For meg hadde det vært uaktuelt å betale for den andre partens (u)vaner dersom det var en ubalanse i forbruket, men dersom dere bruker nogenlunde likt på dilldall så blir det vel hipp som happ. 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Jeg har vært gift i 32 år med samme mann og vi har alltid hatt hver vår brukskonto og en konto til felles utgifter. Der setter vi inn et avtalt beløp hver mnd for å dekke løpende felles regninger. Vi har ellers felles sparekonto og deler det meste, men vårt private forbruk har vi separat og det fungerer fjell! Hva han prioriterer bryr meg ikke. Jeg velger mitt uten å spørre ham. Større ting som ferier, møbler, bil etc er selvfølgelig oppe til diskusjon. Om det hoper seg opp med sko kan det selvfølgelig komme et skjevt blikk, men bare grunnet plassmangel…. Anonymkode: 06fd1...698 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 Daria skrev (3 minutter siden): Jeg ville aldri gått for så felles økonomi at jeg følte jeg måtte redegjøre i detalj for hva jeg brukte penger på, men jeg synes samtidig det er litt merkelig å holde noe sånt skjult for en samboer. Det er ikke alle som syns at det er så stas å innrømme at det partner trodde at var en 9-er, egentlig bare er en pimpet 6-er, kanskje? Anonymkode: 429df...dee 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 Selvsagt må du fortelle det. Jeg er f.eks ikke interessert i å være sammen med noen som bruker botox, fillers osv., og hadde satt pris på å få vite om slikt ganske tidlig i forløpet og definitiv før et samboerskap. Anonymkode: 309c1...08d 3 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Sånt burde informeres om, fordi det sier mye om holdninger når man bruker botox. Du burde vært ærlig fra starten av at du fikser på utseende, fordi dette er for mange en stor deal breaker. Er helt krise å gå inn i et fast forhold og holde noe så vesentlig skjult. Anonymkode: c816b...547 2 2
Tripptrapp1 Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er veldig usikker på hva jeg burde gjøre her😅 Jeg bruker ca 6000kr i året på Botox. Bruker enda mer på bryn, voksing, ansiktsbehandling og frisør, men det vet han om. Han bruker også noen tusen i året på frisør og andre velværeting. Av en eller annen grunn har jeg begynt å tenke at Botox er «verre» å skulle ta av fellesøkonimien, men vet ikke… Vi har avtalt at vi skal ha felles økonomi da det passer oss og vårt forbruk. Han bruker feks flere tusen i året på snus og treningsabonnement, men vi bruker likevel ca likt på egne greier hver mnd. Ville du fortalt/likt å bli fortalt? Anonymkode: cf420...2c7 Ja, jeg hadde satt pris på åpenheten. Jeg lurer på hvorfor det er problematisk for deg å innrømme at du går til slike behandlinger? 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 Tja, jeg pleier ikke å si at jeg vokser overleppa heller… Tenker ikke at Botox er verre enn å feks bleke tennene? Tannbleking er faktisk mer skadelig. ts Anonymkode: cf420...2c7 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 Må dere ha 100% felles økonomi? Kan dere ikke sette inn x % eller x kr inn til fellesen og så har dere resten til personlig sparing/forbruk som dere kan bruke til hobby, sminke, botox, gutteturer, øl, sjokolade, PepsiMAX, snus, røyk, eller andre uvaner (hvis det er uvaner den andre ikke deler eller har andre som går opp i opp)? Anonymkode: fa037...735 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #18 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Selvsagt må du fortelle det. Jeg er f.eks ikke interessert i å være sammen med noen som bruker botox, fillers osv., og hadde satt pris på å få vite om slikt ganske tidlig i forløpet og definitiv før et samboerskap. Anonymkode: 309c1...08d Jeg synes du bør si det. Jeg tar selv botox og hadde helt klart sagt det. Også synes jeg den over her er veldig streng - du vil ikke være sammen med noen som uker botox - really? Vil tro en ganske stor andel av damer i 40-årene bruker det, og vi ser absolutt ikke ut som noen «babes» av den grunn. Vi ser bare forhåpentligvis hakket mindre sure og rynkete ut i panna. Fillers osv er noe annet. Her hadde jeg også skygget banen. Anonymkode: 82b38...dde 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #19 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Av en eller annen grunn har jeg begynt å tenke at Botox er «verre» å skulle ta av fellesøkonimien, men vet ikke… Vi har avtalt at vi skal ha felles økonomi da det passer oss og vårt forbruk. Han bruker feks flere tusen i året på snus og treningsabonnement, men vi bruker likevel ca likt på egne greier hver mnd. Bruker han av fellesøkonomien til snus og treningsabbonement? Det er i så fall feil. Snus og treningsabbonement og frisør og annen velvære til han bør gå av hans "lommepenger" og ikke av fellesøkonomien og botox og frisør og annen velvære til deg bør gå av dine "lommepenger" og ikke av fellesøkonomien. Anonymkode: 34496...111 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #20 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er veldig usikker på hva jeg burde gjøre her😅 Jeg bruker ca 6000kr i året på Botox. Bruker enda mer på bryn, voksing, ansiktsbehandling og frisør, men det vet han om. Han bruker også noen tusen i året på frisør og andre velværeting. Av en eller annen grunn har jeg begynt å tenke at Botox er «verre» å skulle ta av fellesøkonimien, men vet ikke… Vi har avtalt at vi skal ha felles økonomi da det passer oss og vårt forbruk. Han bruker feks flere tusen i året på snus og treningsabonnement, men vi bruker likevel ca likt på egne greier hver mnd. Ville du fortalt/likt å bli fortalt? Anonymkode: cf420...2c7 Herrlighet, dere trenger da kun å overføre en sum til en felleskonto med to kort, til felles utgifter. Og så beholder dere egen brukskonto til lommepenger og stæsj. Alt trenger og bør ikke være felles. Anonymkode: f1707...8b0 5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå