AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Flere mener nok at dette er ett helt sprøtt tema å ta opp, men for meg så går det veldig innpå meg i vennskapet. Jeg har ei veninne som har helt annen døgnrytme enn meg, hun spiller hele natten og er ikke opplagt og våken før etter 16-17 tiden. Jeg har en hverdag hvor jeg har fri til 16:00. Noen ganger har jeg mulighet til å ta meg pause noen timer og da har jeg prioritert henne. Men nå det siste halvåret har jeg blitt helt utslitt av det, og føler vennskapet har blitt så anstrengt. Jeg har spurt flere ganger om det ikke er mulig å finne på noe i de timene jeg har fri, men det ser hun ikke råd til da hun har planer med andre natterstid som gjør at hun må sove på de timene. Den siste måneden nå har hun vært skikkelig irritabel ovenfor meg fordi jeg aldri har tid til henne, for jeg har prioritert familie når jeg har pauser. Er det stygt av meg å tenke at dette er ett vennskap som ikke fungerer for oss begge? Vi har det kjempekoselig når vi treffes, men det er kanskje en gang i måneden, ofte annenhver og. Bor vi 10 min gange ifra hverandre.. Anonymkode: c681a...604
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Så for å være venn med deg så må man tilpasse seg deg og møtes minimum så og så mange ganger? Jeg har et par venninner jeg bare treffer et par ganger i året (vi snakker over nett hele tiden) og hvis de hadde stilt krav til meg om å endre døgnrytmen min eller jeg MÅTTE være med de så og så mange ganger så hadde jeg blitt sjokkert. Heldigvis har jeg gode venninner som skjønner at alle har egne liv og tåler at man bare møtes her og der. Hvorfor må der være enten eller? Enten møtes så og så mye ellers ingenting? Kan du ikke være med noen andre og heller være med hun innimellom? Man kan være gode venner selv om man ikke ser folk jevnlig. Anonymkode: 81c36...fc6 4 1
smilo Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Jeg ser ikke at TS skriver noe om at de må møtes så og så mye. Jeg leser bare at venninnen kun kan møtes når TS er på jobb, fordi hun må sove til 16. Og TS starter på jobb da. Jobb trumfer gaming, om det var alternativet. Og da tenker jeg at vennskapet er det venninnen som ødelegger hvis hun kun kan treffes etter 16 og TS da jobber. Veninnen kunne feks stått opp kl 13 en dag, slik at de kunne møtes før TS skal på jobb et gang i blant. Men TS, jobber ikke din venninne?
GammelKaktus Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Kan du ikke bare si det som det er at du ikke har mulighet på ettermiddagen og hvis hun vil treffes så må det være før. Hvis hun ikke fikser å være opplagt en dag det passer for deg så er det jo ikke noe hun prioriterer så da kan du jo like gjerne gå videre. Når det er sagt så trenger man jo ikke å treffes flere ganger i måneden for å være venner.
Sirah Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 Jobber hun med gaming TS? Siden du skriver at hun ikke har råd til å droppe de timene på natta?
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #6 Skrevet 19. februar 2022 smilo skrev (På 18.2.2022 den 20.29): Jeg ser ikke at TS skriver noe om at de må møtes så og så mye. Jeg leser bare at venninnen kun kan møtes når TS er på jobb, fordi hun må sove til 16. Og TS starter på jobb da. Jobb trumfer gaming, om det var alternativet. Og da tenker jeg at vennskapet er det venninnen som ødelegger hvis hun kun kan treffes etter 16 og TS da jobber. Veninnen kunne feks stått opp kl 13 en dag, slik at de kunne møtes før TS skal på jobb et gang i blant. Men TS, jobber ikke din venninne? Jeg har prøvd ved flere anledninger å spør om hun har mulighet til å stå opp tidligere i ny og ne for å finne på noe men hun har ikke kjans siden hun legger seg idet jeg står opp..Veninnen min jobber kun på helg! Anonymkode: c681a...604
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #7 Skrevet 19. februar 2022 Sirah skrev (På 18.2.2022 den 20.40): Jobber hun med gaming TS? Siden du skriver at hun ikke har råd til å droppe de timene på natta? Har formulert meg litt dårlig akkurat der ser jeg! Hun jobber ikke med gaming nei, mente at hun ikke såg mulighet til å droppe gamingen fordi det er hobbyen hennes og eneste tiden hun har mulighet til å henge med vennene sine fra andre plasser i verden.. Anonymkode: c681a...604
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #8 Skrevet 19. februar 2022 Hvis hun sover til kl 16 og du begynner på jobb kl 16 så går det jo ikke å møtes. Du kan ikke justere din arbeidstid for å være med henne når det er hun som har en rar døgnrytme. Jeg hadde sagt til venninna at jeg veldig gjerne vil treffes men døgnrytmen gjør det vanskelig, så enten må hun justere den og dere møtes oftere eller så må dere møtes når du får anledning. Anonymkode: 962b2...d84 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #9 Skrevet 19. februar 2022 Venninna di prioriterer jo nettvennene foran deg, så jeg tenker du bør droppe henne hvis hun aldri har tid etter du er ferdig på jobb. Anonymkode: 0249c...42b
smilo Skrevet 20. februar 2022 #10 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg har prøvd ved flere anledninger å spør om hun har mulighet til å stå opp tidligere i ny og ne for å finne på noe men hun har ikke kjans siden hun legger seg idet jeg står opp..Veninnen min jobber kun på helg! Anonymkode: c681a...604 Da vil hun ikke treffes deg. Du kan ikke endre din arbeidstid. Kan dere møtes utenfor hennes arbeidstid i helgene? Hvi dette også er umulig for henne, så er det ikke du som er vanskelig.
Sirah Skrevet 20. februar 2022 #11 Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Har formulert meg litt dårlig akkurat der ser jeg! Hun jobber ikke med gaming nei, mente at hun ikke såg mulighet til å droppe gamingen fordi det er hobbyen hennes og eneste tiden hun har mulighet til å henge med vennene sine fra andre plasser i verden.. Anonymkode: c681a...604 Åja sånn ja For tenkte at dersom det faktisk var jobben hennes (en del tjener jo faktisk en del penger på det) så kan hun jo ikke bare droppe det. Men om det «bare» er for å henge med venner kunne hun jo prioritert annerledes innimellom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå