Gå til innhold

Sikker på at jeg hadde EL på mandag, men gyn kunn avkrefte dette med UL, erfaringer?

Prøver96

Anbefalte innlegg

Hei dere, 

Legen min henviste meg til gynekolog etter jeg mistet for andre gang på rad i desember. Jeg var nettopp der nå, og oppdaget noe rart. Denne mnd har jeg fulgt nøye med på eggløsning, og har tatt både vanlige eggløsningsstrips, digital med dobbel hormonindikator og målt basaltemperatur. Dette fordi i de to syklusene jeg har hatt siden desember så har jeg ikke fått positiv eggløsningsstrips bare nesten før den blir helt negativ igjen. 

Digital viste stille smilefjes på lørdag, men stripsene ble aldri helt positive men nesten sånn som de to foregående syklusene. Basaltemperatur indikerer at eggløsning skjedde på mandag, da jeg har tydelig stigning fra tirsdag av. Eggløsningsslim har jeg hatt siden fredag, men ingenting nå lenger. 

MEN gynekologen kunne se idag at jeg ikke har hatt eggløsning, han så ett egg som ikke var helt klart enda og en slimhinne som ikke var tykk nok. Han trodde eggløsning ville skje iløpet av uken eller neste, men det syns jeg er så rart siden jeg har tempstigning og har hatt eggløsningsslim, men ingenting nå lenger. 

Noen som har opplevd lignende? 

Endret av Prøver96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg stoler ikke helt på gynekologer for jeg har selv erfart de har tatt feil på meg. Får du mensen ca 2 uker etter du selv mener du hadde el, kan du regne med «du hadde rett», men du kan jo ha regelmessig sex nå fremover i tilfelle gynekolog «har rett»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...