AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #41 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mor har jo fullt ansvar for barnet 24/7! Har ikke det noen verdi? Anonymkode: 45435...b42 Men om det TS sier stemmer er jo det noe hun har valgt selv, ved å nekte far å ha samvær og også stenge han helt ute av graviditeten osv. Lenge leve kondom sier jeg bare. Anonymkode: 6f694...d43 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #42 Skrevet 17. februar 2022 Haha. Særlig om jeg tror på dette! Ingen er så korka at bare gir fra seg retten til å se barnet sitt i 10 år, betaler mange tusen hver mnd og så plutselig etter 10 år tenker på samvær for å betale mindre? Nei, dette er oppspinn. Anonymkode: c6c12...652 10
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #43 Skrevet 17. februar 2022 nomore82 skrev (2 timer siden): Men du tenker jo likt? Bare for dere er det en fordel. Fortsetter du slik tankegang vil du uansett (med rette) bli stemplet som svigermor fra helvete. Ut over det har du ingenting med hva mor bruker pengene på. Uavhengig på om det er til ull til ungene, barnehage eller øyevipper. Faren, din kjæreste, kan blande seg i dette dersom han ser at ungene ikke får det de trenger og har krav på. Men det må da han ta opp via de rette kanaler. Samtidig trenger du en realitssjekk på hva ting koster. Og når bidrag blir krevd inn via nav så skal nav ha en ganske stor del av kaka. Stor del av kaka? Det må du dokumentere. Anonymkode: b954c...29f 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #44 Skrevet 17. februar 2022 Det koster 1223 kroner å få NAV til å regne ut bidraget. Per forelder, som et engangsbeløp. De tar ingenting for å kreve inn dette. Skal man få regnet ut bidraget på nytt, må man betale det samme gebyret igjen. Anonymkode: 8d894...46c 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #45 Skrevet 17. februar 2022 Det det koster å ha et barn, skal deles på begge foreldrene, justert etter inntekt og samværsgrad. Selv om moren har alt samværet, skal hun ikke få dekket alt av utgifter til barnet. Det er jo en helt syk tankegang. Ja hun har all jobben, men hun har jammen alle gledene ved barn også. Og man får barn fordi man ønsker det, så hun har valgt å få disse barna. Og barn er en utgiftspost, ikke en inntektspost. Anonymkode: 7d57d...963 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #46 Skrevet 17. februar 2022 nomore82 skrev (2 timer siden): Men du tenker jo likt? Bare for dere er det en fordel. Fortsetter du slik tankegang vil du uansett (med rette) bli stemplet som svigermor fra helvete. Ut over det har du ingenting med hva mor bruker pengene på. Uavhengig på om det er til ull til ungene, barnehage eller øyevipper. Faren, din kjæreste, kan blande seg i dette dersom han ser at ungene ikke får det de trenger og har krav på. Men det må da han ta opp via de rette kanaler. Samtidig trenger du en realitssjekk på hva ting koster. Og når bidrag blir krevd inn via nav så skal nav ha en ganske stor del av kaka. Oi, er du alenemor som er redd for å miste pengene, eller? Klart hun som ny partner kan være med å diskutere hva pengene skal gå til/hvordan de kan brukes og hvor de kan spare. Hun blander seg ikke fordi hun spør om råd her inne… hjelpes. Og si meg; hvorfor skal barnefar måtte jobbe og slite med å betale 7000,- pr mnd for ett barn(?!?, mens mor sitter hjemme og jobber svart, og svindler far for nærmere 1 500.000,- (eller mer)!? Og nekter samvær? Og lurte barnefar? Og har gjort dette med flere menn? Skulle vært kastet i kasjotten! Ekkel dame, som kun tenker på seg selv! Er det noen som er fra helvete, er det jo slike mødre! Realitysjekk på hva ting koster?? Da burde ikke hun fått disse barna da, bak ryggen på fedrene, hvis hun ikke har råd! Anonymkode: ae027...071 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #47 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Haha. Særlig om jeg tror på dette! Ingen er så korka at bare gir fra seg retten til å se barnet sitt i 10 år, betaler mange tusen hver mnd og så plutselig etter 10 år tenker på samvær for å betale mindre? Nei, dette er oppspinn. Anonymkode: c6c12...652 Mange menn gir opp fordi det er vanskelig! Kjenner en dette skjedde med, og til slutt orket han ikke rettssaker lengre, det ble dyrt det også, samt at barnet begynte å bli så stort at det var vanskelig å skape relasjon. Da barnet ble voksen, fikk han tatt farskapstest. Det viste seg at han ikke var faren…. Han har senere fått erstatning. Anonymkode: ae027...071 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #48 Skrevet 17. februar 2022 Det er ikke bare bare å kreve samvær, selv som oppegående, fingermalende, dukkelekende, eventyrlesende og empatisk pappa. Spiller ingen rolle. Brukte selv 3-4 år på å få en fast ordning med samvær til min egen datter. Meklingsmøter på meklingsmøter, og nøyaktig dokumentasjon på alt som blir sagt, gjort og tenkt, for så å kunne tilbakevise ville påstander og antagelser som kommer. Når mor skrur på tårene og inntar offerrollen atter en gang, blir flere måneder med forhandlinger og fremgang satt tilbake. Det ordnet seg til slutt da vi inngikk en privat avtale, hvor jeg har henne 50/50, men på papiret, hver 2. helg, slik at hun fikk beholde pengene fra staten, i tillegg til 50% av løpende kostnader for barnet. Hva koster det å "få lov til" å være pappa? 3-4 tusen i måneden. Verdt hver krone! Anonymkode: d8afa...1a5 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #49 Skrevet 17. februar 2022 Oioioi TS har stukket henda inn i et ormebol.... SELVFØLGELIG koster det nesten 14 000 i måneden å oppdra ett barn, så det skulle jo bare mangle at far (som egentlig ikke ville ha barn) skal punge ut med halvparten. *ironi* Menn må virkelig slutte å putte p**** oppi gale damer Anonymkode: 5f8bf...787 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #50 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det koster 1223 kroner å få NAV til å regne ut bidraget. Per forelder, som et engangsbeløp. De tar ingenting for å kreve inn dette. Skal man få regnet ut bidraget på nytt, må man betale det samme gebyret igjen. Anonymkode: 8d894...46c Anonymkode: fdd15...e62
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #51 Skrevet 17. februar 2022 nomore82 skrev (3 timer siden): Ut over det har du ingenting med hva mor bruker pengene på. Uavhengig på om det er til ull til ungene, barnehage eller øyevipper. Faren, din kjæreste, kan blande seg i dette dersom han ser at ungene ikke får det de trenger og har krav på. Men det må da han ta opp via de rette kanaler. Hun har ikke brydd seg om hva mor BRUKER penger på, men at hun jobber svart og dermed TJENER mer enn hun oppgitt, noe som påvirker bidraget. AnonymBruker skrev (3 timer siden): I tillegg bryr du deg om at moren, som faktisk oppdrar dette barnet alene, legger negler? Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 16cb2...751 At barnets mor jobber svart med å legge negler, og dermed har større inntekt enn hun oppgir, sånn at mannen til ts må betale mer enn om eksen hadde skattet for det hun jobber og tjener, er selvsagt noe å bry seg med. Men ts, hvorfor melder du henne ikke til skattemyndighetene hvis du VET (og ikke bare gjetter) at hun faktisk jobber svart med negle- og vippe-businessen sin? Anonymkode: 7b994...c14 4
Gjest O.G. Skrevet 17. februar 2022 #52 Skrevet 17. februar 2022 Etter ti år så vil han ha samvær? Han betaler for mye i barnebidrag mener dere.... Dere vet mye om morens privatliv....
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #53 Skrevet 17. februar 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Haha, hvor lite tror du et bar koster egentlig? Hun går garantert ikke i pluss på 6900 kr i måneden. Å få barn for å tjene penger er ikke mulig i Norge. Anonymkode: 27159...0eb 6900kr i måneden er for ETT barn. Jeg har 2 og bruker ikke en brøkdel av dette i måneden. Så får hun masse penger fra staten, ufør...nok bostøtte, hus annet betalt av oss skattebetalere, og nok bidrag for de 3 andre barn hun synes var koselig å sette i liv uten jobb. Norge betaler ALT for mye imo, og jeg mener dette med alt jeg kan mene, det burde være slutt med barnetrygd etter barn #2. Anonymkode: c17b6...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #54 Skrevet 17. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Haha. Særlig om jeg tror på dette! Ingen er så korka at bare gir fra seg retten til å se barnet sitt i 10 år, betaler mange tusen hver mnd og så plutselig etter 10 år tenker på samvær for å betale mindre? Nei, dette er oppspinn. Anonymkode: c6c12...652 Jeg kjenner flere fedre som til slutt måte bare gi opp da eksene var totalt og mentalt gal og de ble helt mentalt utslitt av spillet disse mødrene spiller. Merkelig hvor mye krefter disse udugelig mødre har for å holde menn bort fra barna sine, men har ikke krefter for å jobbe lol. Anonymkode: c17b6...f7c 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #55 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): 6900kr i måneden er for ETT barn. Jeg har 2 og bruker ikke en brøkdel av dette i måneden. Så får hun masse penger fra staten, ufør...nok bostøtte, hus annet betalt av oss skattebetalere, og nok bidrag for de 3 andre barn hun synes var koselig å sette i liv uten jobb. Norge betaler ALT for mye imo, og jeg mener dette med alt jeg kan mene, det burde være slutt med barnetrygd etter barn #2. Anonymkode: c17b6...f7c Hva du bruker på dine barn er ikke relevant. Nav har egne satser på hva de mener et barn koster delt inn i fire aldersgrupper. Bostøtte får hun antakeligvis ikke, da selv ikke de med minstesatsen på ufør får det. Ts, for å reduser bidrag kan ha også få flere barn å forsørge. Da går det ned Anonymkode: 2a4f6...a01 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #56 Skrevet 17. februar 2022 Det som jeg syns er litt rart at så mange mener at man skal betale likt for barn. Altså siden mor får nesten 7,000kr i bidrag i mnd så koster barnet 14.000. Veldig rart nå bidrag er prosentsats etter inntekt. Skattefordel og barnetrygd er tatt med i bidragsmottakers lønn som da også kommer bidragspliktig til gode. kan godt være at siden inntektene er stor forskjell på så skal bidragspliktig betale ek stor prosentandel og bidragsmottaker har lav prosent. Anonymkode: 26af7...e4f 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #57 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lager dette innlegget fordi jeg har mange spm og fordi jeg ikke kan mye om dette, kanskje andre vet 😊 Jeg har hatt samboer i ca 6 mnd og vi har gått gjennom økonomien vår for å på sikt kjøpe hus. Samboer har en datter på 10 år som han aldri har hatt kontakt med (fikk tlf fra barnemor etter at ungen var født). Han betaler nå 6900kr i bidrag hver måned. Barnemoren har 3 (!!) andre barn som ikke har kontakt med fedrene (samme fremgangsmåte med å informere far etter fødsel der også) og håver inn bidrag. Hun er uføretrygdet, men legger vipper/negler svart og tjener mye på dette også (dette sa Nav at de ikke ville legge seg bort i?). spørsmålet mitt er; er det virkelig riktig at han skal betale så mye? Han tjener ca 580 000 før skatt. Er det noe som helst vi kan gjøre? Kan det hjelpe å kreve samvær? Anonymkode: fc0ff...1fd Han har ingen kontakt med barnet, men du vet hva moren til barnet bruker bidragspengene på? Anonymkode: 32f78...a0d 4
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #58 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han har ingen kontakt med barnet, men du vet hva moren til barnet bruker bidragspengene på? Anonymkode: 32f78...a0d Du leste feil. TS mener ikke at mor bruker penger på vipper og negler, men at hun tjener penger svart på å legge negler og vipper. Det kan hende at mor averterer via fb eller lignende kanal som er ganske enkel å følge med på (isåfall meld skatteetaten). Anonymkode: caee4...d02 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #59 Skrevet 18. februar 2022 Han betaler over NAV-satsen så det vil være lurt å få det fastsatt på nytt. Syns samvær høres lurt ut jeg. Må da være av interesse å bli kjent med sitt eget barn? Kanskje lurt å etablere en samværsordning først og så søke om å endre bidrag. Om far får flere barn vil også hans bidragsevne gå ned. Ville også vurdert å melde svart inntekt. Ikke til NAV selvsagt, til relevant myndighet. Anonymkode: caee4...d02 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #60 Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Anonymkode: fdd15...e62 ? Anonymkode: 8d894...46c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå