Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva mener du når du sier inviterer inn i livet? Er mennesker med stor omgangskrets eller et stort sosialt liv i form av bekjenskaper i idrett, kor, korps, klatring osv som de har kontakt med på et vennskapelig nivå dårlige mennesker slik du ser det? Jeg kjente jeg ble veldig nyskjerrig på dette med "dele alt med alle" i settingen "sende bilder" som jeg da går ut fra er for eksempel snap - jeg snapper daglig med en god del venner, enkelte har tusen+ dager sammenhengende, det kan være alt fra et bilde når jeg og bikkjene er påtur til en av frokosten - ikke viktige ting, bare en greie - gjør det meg til et dårligere menneske? Et ikke verdt et forhold i dine øyne? Er det å utlevere private ting - eller kan det være du har et begrenset liv rett og slett med få bekjenskaper og venner siden du føler du må være rask å poengtere dette i en tråd som handler om noe helt annet? 

Anonymkode: 2d7fb...73f

Nei, det gjør ikke deg til et dårligere menneske. Vi har bare forskjellige meninger om dette :)

For meg er det slik:

1-Kjipt om livet leves via mobilen. Jeg har opplevd en del mennesker som er mer opptatt av mobilen enn menneskene som fysisk er rundt de. For meg er ikke det et ekte liv.

2.Hvorfor skal man dra mange mennesker inn i livet sitt? For meg gir det ingen mening å sende betydningsløse snaps eller oppdateringer dagen lang.

3.Jeg tror mer på få og mer dype relasjoner enn overfladiske relasjoner med mange hundre. 

Tråden handler om en mann som misliker kjærestens bruk av mobil/sosiale medier, selv om jeg for egen del ikke blir sjalu av slikt, så skjønner jeg veldig godt at det kan skape misnøye. Jeg skjønner mannen det er snakk om, selv om begrunnelsen for å mislike mobilbruken er forskjellig. 

Anonymkode: 8707c...de1

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

herregud går det an å ta så feil om hva tråden handler om "de1" ? 

Anonymkode: 48fe6...54a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er aldri sjalu, men så traff jeg en så fin mann at jeg ble helt dårlig av tanken på at noen andre damer skulle like han, eller flørte med han. Jeg var utrolig forelsket. Tok ikke mine følelser utover han, men han vekket dette i meg. Tror jeg synes at han bare var helt utrolig pen og fin og sexy og han hadde virkelig draget på damene. Vi passet ikke sammen på sikt, så det ble ikke mer. Men det var faktisk en litt fin følelse å kjenne den sjalusien. Men man må jo ta seg sammen og ikke terrorisere folk med sin egen usikkerhet.

Skrevet
Miffen skrev (På 17.2.2022 den 10.46):

Er det virkelig så håpløst? 😞

Jeg synes det er litt trist slik det er blitt i dag, at vi løper med en gang noe er vanskelig. Men jeg skjønner absolutt synspunktet ditt, takk for svar 💗

Ja, løp. Har vært i et slikt forhold i flere ÅR.LØP!! løp før han virkelig har deg på kroken eller i verste fall blir gravid

Anonymkode: 8722d...252

• Nyttig 1
Skrevet

Høres jo ikke ok ut, men han fortjener jo en sjangse? Sett deg ned med han og forklar at det ikke er akseptabelt og vær veldig tydelig på at hvis ikke dette endrer seg så er det ikke håp for dere

Han bør også oppsøke hjelp høres det ut som

• Liker 1
Skrevet

Huff, stakkars. Han er usikker og redd for å miste deg. Jeg kan se for meg at han tenker du er for bra for han, og at alle menn er kjekkere/sterkere/bedre enn han, og at de lett kan friste deg og at du da går ifra han. 

Jeg er ikke enig i de andre svarene her om at du skal løpe, slå opp, stikke og lignende. Jeg tenker du heller burde snakke med han om dette, ta en ordentlig prat med han. Han må åpne seg og fortelle hva det er som gjør han usikker og dere må sammen finne ut hvordan dere kan møtes på halvveien. Han kan ikke drive å mase om hvor du er til enhver tid og hele tiden kreve å ha kontakt med deg, han må kunne stole såpass på deg. Han trenger å stole på deg, men jeg tror også du trenger å forstå usikkerheten og redselen hans. Det må være veldig vondt å føle det slik. Jeg blir selv veldig sjalu i forhold når jeg er i ett. Jeg er verken gal eller farlig (nå er jeg kvinne, da), jeg er bare fryktelig redd for å miste det jeg elsker mest. Om man er usikker på seg selv så har det gjerne rot i barndommen, og det kan ta veldig lang tid å fikse. Men ett sted må man starte. 

Så mitt råd er at dere må snakke sammen. En annen ting er å kanskje kutte ut unødvendig og meningsløs kontakt med andre menn. Du sier det er kompiser, men så sier du også at det er meningsløse snapper. Om de er så meningsløse, så er det jo ikke så viktig å sende de heller, tenker jeg? Om det er vennskap som betyr noe så er det en annen ting, men om vennskapet ikke betyr noe for deg, hvorfor dyrke det? Misforstå meg rett her, sier IKKE at du skal kutte ut gode venner, men hvor viktig er det med daglig kontakt med noen du kanskje ikke bryr deg om, med kommunikasjon som du betegner som unødvendig? 

Anonymkode: ba605...4aa

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 16.10):

Beklager, men han er ikke en spesielt snill person. Det føles kanskje sånn, men denne oppførselen vil eskalere. De fleste av oss har vært borti en sånn type i 20 årene, og vi kjenner igjen tegnene og kan forutse hvordan eskaleringen kommer til å se ut, og hvilken effekt det vil ha på deg.

Kom deg vekk. 

Anonymkode: 4ec9d...c66

Du kjenner han ikke. Det eneste du vet ut ifra trådstarter sin fremstilling av han, er at han er usikker og sjalu. Det er alt du vet. Og basert på det kan du konkludere med at han IKKE er en snill person? Beklager, men dette er KG i et nøtteskall. Veldig giftig og dumt. For trådstarter er han kjæresten hennes og hun kjenner han mye bedre enn oss. Vi kan relatere til det hun skriver ut fra egne erfaringer, men det betyr ikke at det vi har erfart, vil stemme overens med deres forhold. 

Gi mannen en sjanse trådstarter, og SNAKK MED HAN. Det er viktig at dere kommuniserer. Lytt til han, still spørsmål, finn ut nøyaktig hva som plager han, og finn deretter ut hvordan dere kan fikse dette på best mulig måte for begge to. 

• Liker 1
Skrevet
smilo skrev (9 timer siden):

Er det virkelig denne type forhold du vil dine barn skal anse som normalt? Vil du at din sønn skal oppføre seg slik mot som partner, eller ønsker du at din datter skal lære at alt hun gjør skal kunne mistros?

Barna vet at jeg har hatt flere kjærester tidligere så ingen fare. De hører også at jeg sier at jeg har 10.000 kjærestene og elskere- eller kanskje en million eller en milliard så de tar det nok ikke så tungt om det kommer kommenterer som de hører. Kona til faren derimot biter alt i seg og holder det innvendig. Det er usunt det!

Anonymkode: 89c8b...a47

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Barna ...hører også at jeg sier at jeg har 10.000 kjærestene og elskere- eller kanskje en million eller en milliard så de tar det nok ikke så tungt om det kommer kommenterer som de hører. 

Anonymkode: 89c8b...a47

?

Anonymkode: 54778...772

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du kjenner han ikke. Det eneste du vet ut ifra trådstarter sin fremstilling av han, er at han er usikker og sjalu. Det er alt du vet. Og basert på det kan du konkludere med at han IKKE er en snill person? Beklager, men dette er KG i et nøtteskall. Veldig giftig og dumt. For trådstarter er han kjæresten hennes og hun kjenner han mye bedre enn oss. Vi kan relatere til det hun skriver ut fra egne erfaringer, men det betyr ikke at det vi har erfart, vil stemme overens med deres forhold. 

Gi mannen en sjanse trådstarter, og SNAKK MED HAN. Det er viktig at dere kommuniserer. Lytt til han, still spørsmål, finn ut nøyaktig hva som plager han, og finn deretter ut hvordan dere kan fikse dette på best mulig måte for begge to. 

Jeg vet at ifølge ts sin beskrivelse, så følger han et mønster man ser hos en viss type menn, og alle som har vært i forhold med en sånn type mann kjenner igjen tegnene og vet hva som vil skje videre. Det er derfor denne tråden nå er full av kvinner som råder ts til å løpe, og kvinner/menn som mener at hun bør snakke med han og være forståelsesfull. Førstnevnte vet at å snakke er meningsløst, for de har forsøkt det selv.

Dessverre tror jeg ts vil måtte erfare dette selv. 

Anonymkode: 4ec9d...c66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...