AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #41 Del Skrevet 17. februar 2022 Miffen skrev (1 time siden): Så godt å høre ❤️ Jeg ønsker ikke å gi han opp, for han er samtidig verdens snilleste person 🥰 men jeg synes det er vanskelig at det skal starte slik 💔 Han har dessverre opplevd utroskap flere ganger, og mye av det kommer nok fra dette 😞 Virker som du er for involvert allerede. "Han slår bare når han blir skikkelig sinna, det er ikke så ofte, og ellers er han jo verdens snilleste mann" (Dette er ikke deg og ditt forhold nå, men jeg er redd for at det kan bli sånn etterhvert" Anonymkode: c8f07...4c2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #42 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er en kombinasjon av at jeg ikke er sjalu, men heller ikke forstår hvorfor man skal ta så mange inn i privatsfæren. Sende bilder til alle og motta fra alle, skrive privat med Gud og hvermann og så videre. Så hvorfor er det da et problem om partner gjør det om jeg ikke er sjalu? Svaret er at jeg ikke gidder mennesker som synes det er livskvalitet å sende og motta ubetydelige og intetsigende snaps hit og dit. Mennesker som må inn på mobilen ved hvert varsel for å se at en eller annen snapper om ingen ting, et slikt menneske har jeg ikke lyst å bruke tid på. Snakker da selvfølgelig ikke om de som bruker 2 minutter av dagen på dette, men de som lever med mobilen i hånda. Nå er jeg kvinne, men om trådstarter hadde vært en mann, så ville hun vært helt uinteressant som kjærestemateriale for meg. Anonymkode: 8707c...de1 Du har som kriterie at en kjæreste ikke kan ha kontakt med venner? Eller foretrekker du andre typer kontakt enn akkurat Snap? Anonymkode: 54778...772 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #43 Del Skrevet 17. februar 2022 Ts, jeg er sammen med en sjalu og usikker mann. I begynnelsen svarte jeg på alle hans spørsmål etc. Var tålmodig når han var absurd sjalu. Så tenkte jeg, jeg kan enten holde på med dette hele livet, eller gråte, som vil funke dårlig, eller slå opp - eller ta rev i seglene og styre ham. Så jeg gjorde det klart for ham at jeg ikke kom til å slutte å ha jobb, venner, hobbier eller et liv utenom ham. Men at det samtidig var ok for ham å dele sin usikkerhet. Jeg var rett og slett veldig streng med ham. Fordi ellers ville jeg ikke orka å være i forholdet. Jeg gikk med på et par ting han ba om, men ikke tusen ting, og ingenting jeg ikke var ok med selv. Etter 1 år var han blitt mye bedre og stolte på at jeg ikke lå med vennene mine. Nå etter 2,5 år begynte det nylig å komme opp små ting, helt absurde ting som han blei sjalu over. Og så hadde vi en episode som blei en stor krangel, pga han var lei seg over en småting og sjalu over ingenting. Og jeg blei forbanna fordi han var sånn, men også lei meg på hans vegne som har det så vondt. Men aller mest vet jeg at denne skuta må jeg styre. Anonymkode: 54778...772 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #44 Del Skrevet 17. februar 2022 Beklager ts men at flere har vært utro mot din mann biter jeg ikke på. Kanskje han tror at alle har vært utro. I hans øyne er alle utro eller så lyger han. At noen er utro er ikke grunn nok til å oppføre seg så kontrollerende. Ingen hadde vært utro min eksmann som var sånn som din mann. Anonymkode: 48fe6...54a 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #45 Del Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Beklager ts men at flere har vært utro mot din mann biter jeg ikke på. Kanskje han tror at alle har vært utro. I hans øyne er alle utro eller så lyger han. At noen er utro er ikke grunn nok til å oppføre seg så kontrollerende. Ingen hadde vært utro min eksmann som var sånn som din mann. Anonymkode: 48fe6...54a Enig. Og hvis det hadde vært sånn at han hadde vært sammen med utro kvinner før så skal det uansett ikke gå utover nye kjæresten. Anonymkode: c8f07...4c2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 17. februar 2022 #46 Del Skrevet 17. februar 2022 Miffen skrev (3 timer siden): Så godt å høre ❤️ Jeg ønsker ikke å gi han opp, for han er samtidig verdens snilleste person 🥰 men jeg synes det er vanskelig at det skal starte slik 💔 Han har dessverre opplevd utroskap flere ganger, og mye av det kommer nok fra dette 😞 Jeg hadde gitt han en sjanse, hadde forklart han i klartekst om hva jeg synes om usikkerheten og sjalusien hans, satt ned foten og sagt at dette gidder du ikke! Hadde aldri brukt lang tid på å forklare hvorfor jeg ikke svarer innen en time, hvor jeg har vært osv. Hadde gitt klar beskjed om at jeg er trofast, jeg er lojal og jeg flørter ikke med andre. Deal with it eller stikk. Så er det opp til han om han vil jobbe med seg selv og akseptere at du ikke orker en sykelig sjalu og usikker kjæreste. Det er han som har et problem, ikke du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #47 Del Skrevet 17. februar 2022 Miffen skrev (3 timer siden): Så godt å høre ❤️ Jeg ønsker ikke å gi han opp, for han er samtidig verdens snilleste person 🥰 men jeg synes det er vanskelig at det skal starte slik 💔 Han har dessverre opplevd utroskap flere ganger, og mye av det kommer nok fra dette 😞 Da må dere jobbe beinhardt en kort periode for tillit. Så må han gå til psykolog for å bli tryggere på seg selv. Så må ham bare bestemme seg for at du er tilliten verdig. Som du ser ligger jobben hos han, det eneste du kan gjøre er å gi han det han trenger den korte perioden. Anonymkode: 77a04...096 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
got2go Skrevet 17. februar 2022 #48 Del Skrevet 17. februar 2022 Ts, det fins et hav av verdens snilleste menn der ute, som ikke er sjalu og usikker på seg selv, men derimot heier deg frem som partner, og unner deg venner og sosiale sammenkomster uten problem. Hvorfor ta til takke med akkuratt denne verdens snilleste mannen? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #49 Del Skrevet 17. februar 2022 Dævendøtte skrev (2 timer siden): Hadde gitt klar beskjed om at jeg er trofast, jeg er lojal og jeg flørter ikke med andre. Deal with it eller stikk. Så er det opp til han om han vil jobbe med seg selv og akseptere at du ikke orker en sykelig sjalu og usikker kjæreste. Det er han som har et problem, ikke du. Dette Anonymkode: 54778...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #50 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg føler jeg sitter i samme situasjon. Han blir sykelig sjalu hvis jeg snakker med folk han mener prøver seg på meg, ekser, eller helt nylig, så sammenlignet han at jeg satt på mic og gama med to gutter at det hørtes ut som en date - fordi vi snakka om ting som jobb og utdanning osv. Han skjønner ikke hvorfor jeg er med han, og han sier det hele tiden at han ikke liker seg selv, at han har problemer han vet om, men klarer ikke stoppe dem når det er som verst. I starten tenkte jeg ikke særlig over det, men i det siste, spesielt det siste eksempelet med gaming, så har jeg reagert ganske hardt. Da blir han også irritert, som gjør at det blir ett større problem.. Anonymkode: 33119...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #51 Del Skrevet 17. februar 2022 Også reagerer han hvis jeg ikke svarer med en gang, hvis jeg er kort i meldinger og lignende. Det er sinnsykt slitsomt til tider Anonymkode: 33119...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #52 Del Skrevet 17. februar 2022 Min var litt sånn, dog ikke i nærheten like ille. Jeg har hatt mange kompiser siden jeg var liten, siden jeg bla ikke gidder dame drama, så har jeg sjukt få venninder, de er som regel bare kort eller midlertidig innom livet mitt som venner. Så jeg var veldig tydelig på at slik sjalusi det gidder jeg ikke. Hvis han ikke har tilitt nok til å innse at det er han jeg ville være sammen med, så fikk vi være hver for oss. Dessuten så gadd jeg ikke bli behandlet som utro når jeg aldri hadde vært det. Så da fant vi frem til noen løsninger som fungerte greit for begge parter. En annen jeg var sammen med, han var sånn fordi han var veldig utro selv. Så han ble en veldig travel mann, siden han skulle holde styr på alle elskere og meg i tillegg. Så budskapet mitt er, finn ut hvorfor han er sånn, finn ut hvordan dere skal løse det, uten at du blir venneløs. Og går ikke det så finn deg noen andre. Ikke kast bort livet du har på sånt. Du sier du allerede er utslitt. Anonymkode: 80e02...7d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #53 Del Skrevet 18. februar 2022 Jeg har vært av den sjalue typen som det snakkes om her. Jobbet med meg selv og fikk endret ting til der bedre. Med en gang jeg slappet nok av til at hun kunne gå på byen/fest uten at jeg tok helt av i fantasien, så sa det bare pang. Så nå sitter jeg her singel og hun er i et forhold med han hun var utro med. Viste seg at jeg hadde hatt rett i alle mine mistanker hele tiden. Så kanskje har har også wn grunn til å være mistenksom og sjalu? Vet ihvertfall at det er lenge til jeg kommer til å stole på en dame igjen. Det har eksen ødelagt for de jeg kommer til å treffe senere. 😒🥺 Anonymkode: 9f12f...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #54 Del Skrevet 18. februar 2022 Miffen skrev (15 timer siden): Hei, Jeg har nylig fått meg ny type. Jeg er i starten av 20-årene, og han i slutten. Vi ble sammen raskt etter å ha møtt hverandre, da vi følte alt passet. Han var høy og kjekk, lyttende og kjærlig. Jeg har alltid hatt en del venner av det motsatte kjønn, og snapper jevnlig ubetydelige snaps med disse. For et par måneder siden opplevde jeg å ha verdens hyggeligste kveld med han og et familiemedlem, før dette familiemedlemmet dro hjem. Det skal sies at vi to delte en flaske vin forut for hendelsen. I det den andre hadde dratt hjem, dro han frem de villeste tanker om at jeg likte den vennen jeg hadde snappet med bedre enn han. Jeg forklarte at vennen min hadde bedt oss med på en aktivitet i ferien, og at vedkommende ønsket at jeg og kjæresten skulle stille opp. Han mente at vennen min gjorde dette for å møte meg, fordi han var forelsket i meg. Realist som jeg er svarte jeg, «om det så er, så har jo ikke det noe å si når jeg er lojal». Han ble både frustrert og forbanna denne kvelden, og det eneste han satt igjen med av flere hyggelige timer, var at jeg hadde fått snap av denne vennen, og svart på den. Vi hopper her over et par måneder med flere liknende hendelser, hvor jeg til slutt forstår at han er så usikker og sjalu at han mener at alle kan ta meg fra han. I tillegg til de tingene her er det umulig å få alenetid, selv med avstandsforhold. Har jeg ikke sendt en snap på en time skriver han alltid «du driver med?» eller «går det bra?». Dette skjer flere ganger om dagen hver dag. Jeg blir dessverre lei av å få sånne snapper 100 ganger i løpet av en dag, og svarene blir mer og mer «enkle». Dette henger han seg da opp i, og blir sur/usikker for. Det hjelper ikke å si ifra om at det er slitsomt.. Han stalker meg også på Snapchat for å se når jeg var aktiv sist, og sender alltid snap om jeg skrur av snapmap. Jeg må skru det av når jeg er på jobb osv grunnet taushetsplikt. Jeg har det på grunnet at jeg reiser mye, og foreldrene mine/ øvrige familiemedlemmer blir engstelige om jeg ikke husker å sende melding når jeg er fremme osv. Ber jeg om alenetid uten å snakke med han på telefonen flere timer i strekk, går det en times tid før han sier et eller annet som «nå har jeg fått for meg at du snapper med en kompis igjen, og at dere driver på. Sorry», sånn at jeg må bruke ettermiddagen på å forklare han at det ikke er slik.. Jeg holder på å bli gal. Samtidig har jeg vært i nok forhold til å vite at partneren kan fremprovosere de merkeligste responser i deg, så jeg vet at jeg muligens kan spille en rolle for oppførselen. Er det noen som har opplevd liknende, som har noen tips å komme med for hvordan å få det bedre? ❤️ Du må si at om han ikke slutter med å være så sjalu og usikker så vil forholdet gå rett til helvete. Si det rett ut , ærlig og rett på sak mens du se han øynene. Og si hans valg, men at nå begynner denne usikkerheten hans å tære på deg og forholdet. Så blir ahn nødt til å skjerpe seg for ellers vil det jo ta slutt. Anonymkode: 2618f...f40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #55 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Også reagerer han hvis jeg ikke svarer med en gang, hvis jeg er kort i meldinger og lignende. Det er sinnsykt slitsomt til tider Anonymkode: 33119...310 "Du kan ikke forvente svar med en gang du sender melding" "Jeg har ikke tenkt å ha mobilen min limt fast til meg 24/7 bare for å svare hver gang en melding dukker opp" "Jeg svarer kort fordi du maser jo absolutt hele tiden...ja, du maser, for det blir mas når du overdriver kontakten på den måten du gjør" Anonymkode: 2618f...f40 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #56 Del Skrevet 18. februar 2022 Miffen skrev (10 timer siden): Så godt å høre ❤️ Jeg ønsker ikke å gi han opp, for han er samtidig verdens snilleste person 🥰 men jeg synes det er vanskelig at det skal starte slik 💔 Han har dessverre opplevd utroskap flere ganger, og mye av det kommer nok fra dette 😞 "Når du begynner i nytt forhold så må du starte med blanke ark for ellers ødelegger du for deg selv. Man blir sliten av usikkerheten din og det ødelegger. Jobb med deg selv ellers blir du til slutt singel og alene til du blir gammel" AnonymBruker skrev (10 timer siden): Beklager, men han er ikke en spesielt snill person. Det føles kanskje sånn, men denne oppførselen vil eskalere. De fleste av oss har vært borti en sånn type i 20 årene, og vi kjenner igjen tegnene og kan forutse hvordan eskaleringen kommer til å se ut, og hvilken effekt det vil ha på deg. Kom deg vekk. Anonymkode: 4ec9d...c66 Nei, slikt vil ikke eskalere om TS sier de riktige tingene. Rett på sak og brutalt ærlig. Mange kan endre seg. Jeg var sammen med med en, vi er enda sammen etter 7 år, og han var slik TS sin kjæreste var før. Jeg angrer jeg ikke bare var brutalt ærlig fra starten av for da hadde han vel skjerpa seg fortere. Anonymkode: 2618f...f40 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #57 Del Skrevet 18. februar 2022 Sykelig sjalusi ender ofte med utroskap. Anonymkode: 2d308...7c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2022 #58 Del Skrevet 18. februar 2022 Får vondt av deg TS. Du er tidlig i 20årene. Det finnes mange bra single menn der ute nå. Du er for ung til å kaste bort dine beste år på et komplisert forhold. Er verre når du kanskje er i midten eller slutten av 30/40 årene og har brukt alle de gode årene dine på å slite deg ut på en sjalu og kontrollerende fyr. Da er som regel de beste mennene opptatt og markedet er mye mindre enn det er nå. Hvis du virkelig vil ha han så ta en skikkelig prat med han. Han må skaffe hjelp til sjalusien sin og rett og slett gå i terapi for å få bukt med det. Nekter han så viser han jo også at han ikke bryr seg om ditt ve og vel. Anonymkode: 4fff1...b10 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smilo Skrevet 18. februar 2022 #59 Del Skrevet 18. februar 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er gift med en sjalu mann. I begynnelsen var han først bare «vanlig» sjalu, men hver gang jeg snakker med andre, er på jobbreise, bruker for lang tid på do, snapper med andre (kvinnelige kollegaer) osv så beskylder han meg for utroskap. Jobbarrangementer = automatisk utroskap i hans bok. Faren hans er akkurat slik mot kona han også så ligger vel til familien. Min mann ser ikke selv at han er sjalu. Noen ganger får man bare lyst til å være utro for å få det ut av systemet på pur f. Ikke et alternativ å dra med flere barn involvert. Mitt standardsvar er nå at jeg snakker med tusenvis av menn og at jeg er sarkastisk hver gang han beskylder meg for noe, kommer med kommenterer eller uttalelser. Han har brukt årevis i forsøk på å trykke meg ned og få meg til å ha dårlig selvtillit (uten at det hjelper). At andre ikke skal se på meg og hans kommenterer at jeg er billig osv skjer ofte. Han sier jeg skal være flau eller at han er flau over meg, at andre kan se kroppen min, utringning, for strammende tøy og lignende. Jeg tar the «high road», gir litt blanke og tenker pent for meg selv at menn er det nok av her i verden (fått nok av tilbud fra andre). Forskjellen fra min mann og en del andre menn er at min (hittil) ikke er voldelig. Ikke gjør samme tabben som meg Hi. Du kan gi han en ny sjanse med å ha en lang samtale først, men endrer det seg ikke så dra. Anonymkode: 89c8b...a47 Er det virkelig denne type forhold du vil dine barn skal anse som normalt? Vil du at din sønn skal oppføre seg slik mot som partner, eller ønsker du at din datter skal lære at alt hun gjør skal kunne mistros? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. februar 2022 #60 Del Skrevet 18. februar 2022 Miffen skrev (20 timer siden): Så godt å høre ❤️ Jeg ønsker ikke å gi han opp, for han er samtidig verdens snilleste person 🥰 men jeg synes det er vanskelig at det skal starte slik 💔 Han har dessverre opplevd utroskap flere ganger, og mye av det kommer nok fra dette 😞 Du unnskylder han. Det er mange som sier det samme som deg. "Han er jo så snill når han ikke slår eller kaller meg stygge navn". Du kan ikke endre han uansett hvor mye du forsøker eller tenker. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå