Gå til innhold

"Positiv fødsel". Virker masete og useriøs på mail?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler mer det er spam. "Har du glemt å bestille kurs....." osv. Og tilbud som bare varer x antall timer. Virker litt krampaktig.

Anonymkode: 071d6...b11

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg har avmeldt meg det der for lenge siden 

Anonymkode: 3ca40...c1e

Skrevet

Ja, men sånn er mange av disse online-gründerne synes jeg. Uansett hvilket fagfelt de er i. Det er bare unødvendig å sende 2-3 eposter i uka.

Anonymkode: 022c6...946

• Liker 3
Skrevet

Hun har jo den mest irriterende stemmen så det kurset gadd jeg ikke å bestille kun pga det. 

Man kan uansett ikke planlegge fødselen sin på noen måte, utenom å puste. Aldri om jeg skulle vært i fødsel å hørt på afformeringer og pustet som jeg hadde orgasme omtrent. 

Anonymkode: 6e72a...93a

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble trukket 500 kr i mnd selv om det sto at jeg ikke hadde abonnement eller faktura inne når jeg logga inn på sida. Oppdaga det i nettbanken mange mnd seinere. Men fikk tilbake penger da jeg sa fra, så sånn sett var det ikke så uproft. 

Anonymkode: 62e85...9fb

Skrevet

Men ja, irriterende med alle mailene, og den sida som er lagt opp bare for å selge kurset. Syns det er likt med Bare bra barnemat, får tusen mailer i uka derfra. Føler bare det er så useriøst når det blir sånn KJØP KJØP KJØP.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men ja, irriterende med alle mailene, og den sida som er lagt opp bare for å selge kurset. Syns det er likt med Bare bra barnemat, får tusen mailer i uka derfra. Føler bare det er så useriøst når det blir sånn KJØP KJØP KJØP.

Sånn er det vel å drive for seg selv. De er avhengige av å nå ut til folk og mase for at folk skal ta steget og melde seg på og betale. Og ikke minst bruken av tilbud, rabatt i begrenset periode, husk å melde deg på før fristen går ut så du får det til spesialpris, siste sjanse!!!

Skrevet

Er jo bare å melde seg av mailene? Det er vel instagram hvor hun deler mest. Selvfølgelig må man kjøpe produktene for å få all info, hvis ikke hadde jo ikke folk hatt noe å leve av. Om du ikke er interessert i å kjøpe er det vel ikke noe poeng å være på maillisten heller. 

Anonymkode: 14318...5cf

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun har jo den mest irriterende stemmen så det kurset gadd jeg ikke å bestille kun pga det. 

Man kan uansett ikke planlegge fødselen sin på noen måte, utenom å puste. Aldri om jeg skulle vært i fødsel å hørt på afformeringer og pustet som jeg hadde orgasme omtrent. 

Anonymkode: 6e72a...93a

Du tar fullstendig feil om at man ikke kan planlegge sin egen fødsel 😂😂 

«afforneringer»?? Haha så kunnskapsløs.

Anonymkode: 8162b...661

• Liker 1
Skrevet

Positiv fødsel reddet min andre fødsel. Jeg hadde aldri hatt en så fantastisk fødsel nummer to og gledet meg sånn etter den grusomme første fødselen jeg hadde, om det ikke var for kurset til positiv fødsel. 

Så dette var en unødvendig negativ tråd. 

• Liker 1
Skrevet

Har ikke brukt kurset hennes, men tok det opprinnelige kurset i hypnobirth og det gjorde at jeg ble kvitt fødselsangsten min og fikk en mye bedre fødsel enn gangen før. Følger positiv fødsel på insta og synes hun virker kunnskapsrik og fin. 😊

Anonymkode: dab2e...fb9

• Liker 1
Skrevet
Mnjah skrev (1 time siden):

Positiv fødsel reddet min andre fødsel. Jeg hadde aldri hatt en så fantastisk fødsel nummer to og gledet meg sånn etter den grusomme første fødselen jeg hadde, om det ikke var for kurset til positiv fødsel. 

Så dette var en unødvendig negativ tråd. 

Kritikken fra TS går vel strengt tatt på markedsføringen og ikke konseptet i seg selv?

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan være enig i at det blir litt mye mas på mail, men som sagt over her må man nok holde på sånn i starten. Hun har jo skrevet bok og har mange positive referanser, så etterhvert vil det kanskje gå av seg selv. Jeg er hvert fall veldig fornøyd med boka! 

Anonymkode: 9105b...ed1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kritikken fra TS går vel strengt tatt på markedsføringen og ikke konseptet i seg selv?

Hun med noen innlegg lenger ned var ekstremt nedlatende og usaklig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du tar fullstendig feil om at man ikke kan planlegge sin egen fødsel 😂😂 

«afforneringer»?? Haha så kunnskapsløs.

Selvfølgelig kan man ikke planlegge sin egen fødsel. Hvordan en vaginal fødsel vil forløpe har man absolutt ingen mulighet til å forutsi. 

Anonymkode: 0a49a...1de

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan man ikke planlegge sin egen fødsel. Hvordan en vaginal fødsel vil forløpe har man absolutt ingen mulighet til å forutsi. 

Nei, men du kan forberede deg så godt at du selv har kontroll over fødselen. Det handler ikke om å forutsi akkurat hvordan det går, men å ha verktøyene til å kunne samarbeide med helsepersonellet og samtidig ikke stole blindt på dem. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, men du kan forberede deg så godt at du selv har kontroll over fødselen. Det handler ikke om å forutsi akkurat hvordan det går, men å ha verktøyene til å kunne samarbeide med helsepersonellet og samtidig ikke stole blindt på dem. 

Nei, man kan ikke forberede seg slik at man har KONTROLL over en fødsel. Å ha gode verktøy for å takle fødsel betyr ikke at man nødvendigvis opplever kontroll når det kommer til stykket. Det synes jeg er en rimelig søkt påstand som kan føre til at man møter seg selv i døra på føden. Selvfølgelig kan mange ved hjelp av gode forberedelser oppleve kontroll, mestring, klare å samarbeide og være bevisst alt som skjer, men det kan også være du ikke klarer noen av disse tingene. Man rår rett og slett ikke over opplevelsen den fødselen blir og hvordan den påvirker deg. Det kommer an på mange omstendigheter. Tar fødsel en svært dramatisk vending for eksempel er det urealistisk å tro at man skal føle noe kontroll over hva som skjer, da blir avgjørelser tatt raskt selv om ditt samtykke helst skal ligge til grunn. Og tenker du man "ikke skal stole blindt på" helsepersonell? Hvis de vurderer at baby må ut NÅ, hva skal du innvende med? Eller om jordmor mener du har for dårlig fremgang? Har du samme faglige kunnskap til å motargumentere?

Svært sterke smerter kan også føre til opplevd tap av kontroll og alt man har forberedt seg med av verktøy kan være som blåst vekk. Som en venninne sa, det nytter ikke stå i mot en trailer som kjører over deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...