Gå til innhold

Pensjonskapitalbevis summen, er det det jeg vil få i mnd eller i året? Eller er det total summen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

På mitt pensjonskapitalbevis står det at jeg har oppspart pensjon (pr desember 2020) er ca 4200 kr. 

Mitt dumme spørsmål, som jeg ikke tørr å spørre noen andre steder enn her, er hvordan dette vil bli utbetalt når jeg er pensjonist. 

Ble ufør i høst 2021, og er også usikker på hvordan dette påvirker alt når jeg blir gammel + tidligere oppspart pensjon. 

Er 30 år, om det har noe betydning

Anonymkode: 32e06...696

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å logge deg inn på norskpensjon.no. Der vil avtalene dine ligge, og du får oversikt over hva som er oppspart - totalbeløp - samt at du kan gjøre beregninger for å prøve å finne ut hva du får i pensjon, om du ønsker. 

Anonymkode: cf42b...03c

Skrevet

Dette lurer jeg også på så du er ikke alene ts. 

Skal prøve ut norskpensjon.no!

Skrevet

Oppspart pensjon/pensjonskapitalbevos er det totale du har opptjent som utbetales totalt i hele din pensjonisttilværelse. 

Jeg tror at det er et minimumsbeløp og når beholdningen synker under dette beløpet, så betales det resterende som én utbetaling. 

Skrevet

Sjekket norskpensjon.no, og der kom det opp ca 200 000 kr i året. Dvs, ca 5000 kr mindre i mnd enn det jeg får nå, og det tror jeg at jeg skal klare, når jeg er såpass gammel 😅 får bare håpe jeg ikke er like forfengelig da 🤣 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekket norskpensjon.no, og der kom det opp ca 200 000 kr i året. Dvs, ca 5000 kr mindre i mnd enn det jeg får nå, og det tror jeg at jeg skal klare, når jeg er såpass gammel 😅 får bare håpe jeg ikke er like forfengelig da 🤣 

ts

Mente forresten ca 5000 kr mindre i mnd

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...