Gå til innhold

Vekt og menstruasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på vei ned i vekt, og blir jo da litt opphengt i vekten. Vet at det er vanlig å stagnere/gå litt opp rundt mensen, men hvordan fungerer det konkret for dere andre? Jeg ser at uken før mensen går jeg ikke ned i vekt, men får ofte et fall samme dag som mensen kommer. Litt rart at det skjer så plutselig, og ikke liksom i løpet av de dagene jeg faktisk blør. Hvordan er det for andre?

Anonymkode: 2150c...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat samme som deg, føles som kroppen holder på vann før mensen😀

Anonymkode: 66b33...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen holder ofte mer vann rundt mens. Jeg kan variere med 1-4 kg i de dagene, men alt forsvinner igjen når det er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inwe skrev (5 minutter siden):

Kroppen holder ofte mer vann rundt mens. Jeg kan variere med 1-4 kg i de dagene, men alt forsvinner igjen når det er over. 

Forsvinner det når mensen er over eller når den starter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, går opp i dagene før og ned igjen når mensen starter. 

Anonymkode: d4678...141

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig. Jeg vet at mensen kommer om noen timer når jeg begynner å tisse bøtter. Så det er klart at det er vannvekt man holder på. Det er nedgang over tid som betyr noe. En kilo opp før mensen kan bety 2 kilo ned uka etterpå. 

Anonymkode: a7ae5...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går opp to kilo rundt eggløsning, og igjen rett før menstruasjonen. Det forsvinner vanligvis igjen i løpet av noen dager. 

Anonymkode: 898e8...a66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forsvinner det når mensen er over eller når den starter? 

For min del forsvinner vannet rundt 1-2 dager etter mensen har begynt. Så midt i. Men vet det kan være litt forskjell fra person til person 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går alltid ned mest av hele måneden i løpet av uka jeg har mensen 🤷‍♀️

Anonymkode: 1a746...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 eller 2 dager før mensen går jeg opp 4-6 kg, og er veldig oppblåst. Ingen av buksene i min normale str passer, så jeg har to bukser i en str større som jeg bruker da. Det varer ca. til 2-3 dager etter den har begynt, og jeg går ned de 4-6 kg igjen.

Anonymkode: 49df6...871

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

1 eller 2 dager før mensen går jeg opp 4-6 kg, og er veldig oppblåst. Ingen av buksene i min normale str passer, så jeg har to bukser i en str større som jeg bruker da. Det varer ca. til 2-3 dager etter den har begynt, og jeg går ned de 4-6 kg igjen.

Anonymkode: 49df6...871

Oj ja det var litt mer enn jeg er vant til. Men oppblåst og litt pløsete mage får jeg i dagene før mensen. Men det droppet i vekt nesten umiddelbart når mensen starter er nesten fascinerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg går alltid ned mest av hele måneden i løpet av uka jeg har mensen 🤷‍♀️

Anonymkode: 1a746...8d0

Ja det kommer et skikkelig dropp hos meg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...