Gå til innhold

Vekt og menstruasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på vei ned i vekt, og blir jo da litt opphengt i vekten. Vet at det er vanlig å stagnere/gå litt opp rundt mensen, men hvordan fungerer det konkret for dere andre? Jeg ser at uken før mensen går jeg ikke ned i vekt, men får ofte et fall samme dag som mensen kommer. Litt rart at det skjer så plutselig, og ikke liksom i løpet av de dagene jeg faktisk blør. Hvordan er det for andre?

Anonymkode: 2150c...075

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat samme som deg, føles som kroppen holder på vann før mensen😀

Anonymkode: 66b33...2b4

Skrevet

Kroppen holder ofte mer vann rundt mens. Jeg kan variere med 1-4 kg i de dagene, men alt forsvinner igjen når det er over. 

Skrevet
Inwe skrev (5 minutter siden):

Kroppen holder ofte mer vann rundt mens. Jeg kan variere med 1-4 kg i de dagene, men alt forsvinner igjen når det er over. 

Forsvinner det når mensen er over eller når den starter? 

Skrevet

Samme her, går opp i dagene før og ned igjen når mensen starter. 

Anonymkode: d4678...141

• Liker 2
Skrevet

Det er veldig vanlig. Jeg vet at mensen kommer om noen timer når jeg begynner å tisse bøtter. Så det er klart at det er vannvekt man holder på. Det er nedgang over tid som betyr noe. En kilo opp før mensen kan bety 2 kilo ned uka etterpå. 

Anonymkode: a7ae5...382

Skrevet

Jeg går opp to kilo rundt eggløsning, og igjen rett før menstruasjonen. Det forsvinner vanligvis igjen i løpet av noen dager. 

Anonymkode: 898e8...a66

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Forsvinner det når mensen er over eller når den starter? 

For min del forsvinner vannet rundt 1-2 dager etter mensen har begynt. Så midt i. Men vet det kan være litt forskjell fra person til person 

Skrevet

Jeg går alltid ned mest av hele måneden i løpet av uka jeg har mensen 🤷‍♀️

Anonymkode: 1a746...8d0

Skrevet

1 eller 2 dager før mensen går jeg opp 4-6 kg, og er veldig oppblåst. Ingen av buksene i min normale str passer, så jeg har to bukser i en str større som jeg bruker da. Det varer ca. til 2-3 dager etter den har begynt, og jeg går ned de 4-6 kg igjen.

Anonymkode: 49df6...871

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

1 eller 2 dager før mensen går jeg opp 4-6 kg, og er veldig oppblåst. Ingen av buksene i min normale str passer, så jeg har to bukser i en str større som jeg bruker da. Det varer ca. til 2-3 dager etter den har begynt, og jeg går ned de 4-6 kg igjen.

Anonymkode: 49df6...871

Oj ja det var litt mer enn jeg er vant til. Men oppblåst og litt pløsete mage får jeg i dagene før mensen. Men det droppet i vekt nesten umiddelbart når mensen starter er nesten fascinerende. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg går alltid ned mest av hele måneden i løpet av uka jeg har mensen 🤷‍♀️

Anonymkode: 1a746...8d0

Ja det kommer et skikkelig dropp hos meg også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...