AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Bolig nr.1 enebolig, litt ymse arkitektur. Bygget på i forskjellige tiår, og det synes. Standarden er helt ok, vi kan leve med det noen år, men trenger oppussing på sikt. Store lyse vinduer rett mot utsikten. Tomten er stor, flat og med helt fantastisk utsikt. bolig nr 2 er vertikaldelt tomannsbolig, med felles innkjørsel og forgård som deles med nabo. Nybygg med fine dyre tilvalg, finere planløsning, fin utsikt, men ikke like wow! som nr. 1. tomten er mindre. prisen, størrelsen og beliggenheten er ca. Samme. Jeg sitter med en følelse på at nr. 1 vil beholde/øke verdien mer på grunn av tomt, men er ikke sikker. Trivselsmessig tror jeg vi hadde trivdes i begge hus. Anonymkode: aedd0...b5f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Ingen av de Anonymkode: 495b1...805
Carrot Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 fordelen med bolig 1 er at du ikke deler noe med naboen i form av ansvar slik jeg ser det.. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Kjøper du for å bo eller kjøper du for å investere? Beliggenhet burde alltid være pri 1. Hus kan alltids pusses opp og endres, men utsikt og tomt kan man sjeldent sjøre noe med. Anonymkode: 7f32c...f4b 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Er du forberedt på å ta det arbeidet med vedlikehold som du vet kommer? Eldre hus er mer uforutsigbare sånn sett. De kan også være bygd etter gamlere krav og standarder enn et nybygg. Anonymkode: 66cfb...aa2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøper du for å bo eller kjøper du for å investere? Beliggenhet burde alltid være pri 1. Hus kan alltids pusses opp og endres, men utsikt og tomt kan man sjeldent sjøre noe med. Anonymkode: 7f32c...f4b Begge deler. Jeg tror vi kunne trives i begge hus, derfor koker det litt ned til investering for oss. Enig, samtidig som det er såppass mye klabb og babb med hus nr. 1 at jeg tror vi nesten måtte revet det, enn å begynne på nok en endring på et hus som har vært påbygd/endret hvert tiår siden 60 tallet😂😅 ts Anonymkode: aedd0...b5f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du forberedt på å ta det arbeidet med vedlikehold som du vet kommer? Eldre hus er mer uforutsigbare sånn sett. De kan også være bygd etter gamlere krav og standarder enn et nybygg. Anonymkode: 66cfb...aa2 Ja, på sikt så er vi klare for det, men huset bør helst ikke kreve masse av oss de første par årene. ts Anonymkode: aedd0...b5f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Begge deler. Jeg tror vi kunne trives i begge hus, derfor koker det litt ned til investering for oss. Enig, samtidig som det er såppass mye klabb og babb med hus nr. 1 at jeg tror vi nesten måtte revet det, enn å begynne på nok en endring på et hus som har vært påbygd/endret hvert tiår siden 60 tallet😂😅 ts Anonymkode: aedd0...b5f Dere bør kjøpe noe billigere. Dere er som mange andre nordmenn fanget i luksusfellen. Lever og ånder for boligen deres.. Anonymkode: 495b1...805
Gjest theTitanic Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bolig nr.1 enebolig, litt ymse arkitektur. Bygget på i forskjellige tiår, og det synes. Standarden er helt ok, vi kan leve med det noen år, men trenger oppussing på sikt. Store lyse vinduer rett mot utsikten. Tomten er stor, flat og med helt fantastisk utsikt. bolig nr 2 er vertikaldelt tomannsbolig, med felles innkjørsel og forgård som deles med nabo. Nybygg med fine dyre tilvalg, finere planløsning, fin utsikt, men ikke like wow! som nr. 1. tomten er mindre. prisen, størrelsen og beliggenheten er ca. Samme. Jeg sitter med en følelse på at nr. 1 vil beholde/øke verdien mer på grunn av tomt, men er ikke sikker. Trivselsmessig tror jeg vi hadde trivdes i begge hus. Anonymkode: aedd0...b5f Det du sier er at 1 har potensiale (og er en investering) mens 2 ikke har det, men isteden har komforten med at alt er ferdig slik det skal være. Flytt rett inn og ligg på sofaen. Og ulempe med tett nabo. Dvs om du VET at du klarer å spare og å få jobben gjort så vil nr øke mer i verdi og trivsel. Det koster deg tid, og endel penger.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dere bør kjøpe noe billigere. Dere er som mange andre nordmenn fanget i luksusfellen. Lever og ånder for boligen deres.. Anonymkode: 495b1...805 Vi elsker « å leve og ånde» for boligen vår, men takk for tips😊 ts Anonymkode: aedd0...b5f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi elsker « å leve og ånde» for boligen vår, men takk for tips😊 ts Anonymkode: aedd0...b5f Da høres det ut som dere takler bolig nr 1 helt fint. Når dere er slik anlagt, høres det jo ut som om prosessen med oppussing og endringer i seg selv gir dere glede 😊 lykke til! Anonymkode: 66cfb...aa2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 Gått for nr 1 -om den har wow faktor pga tomt/utsikt så vil jo ikke det forringe seg med årene, ved å pusse opp så vil jeg tro at den stiger mer i verdi en den hvor alt er «klappet og klart». Er i ferd med å selge svigers sitt hus, egentlig ett oppussingsobjekt med helt syk beliggenhet og utsikt. Vi hadde en snekker der for å se på en vannskade på taket og han mente at for hver million man puttet på oppgradering av det huset -så kunne man plusse på en 1-1/2 mill i fortjeneste ved salg (usikker på om han var litt vel entusiastisk) Anonymkode: 7ce28...e84
Gullik Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Bolig nr.1. Hus kan det gjøres noe med, det kan det ikke med tomt/utsikt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå