Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Du sier at andre kunne tatt løftingen, men de utsettes vel også for samme fare som deg?

Jeg jobber også i en bransje som det er mye løfting, og det er ikke alltid sånn at de som snakker høyest er de som sliter mest. Men arbeidsmoralen er høy og dessverre skader folk seg, men må de ansette nye folk så er du jo overflødig på en måte.. 

Anonymkode: 8abe2...41f

Forskjellen er at de som ansettes til sjauing er ansatt til nettopp det, det gjelder ikke alle andre funksjoner i en bedrift. Er man ansatt som lagermedarbeider, må det forventes en del tunge løft. Det samme kan ikke sies hvis man f. eks. er sekretær for mottaket eller har en administrativ stilling for lageret. Folk søker seg jo til jobber med utgangspunkt i de evnene de har, så det sier seg selv at ikke alle er robuste nok til å settes til sjauing. 

Anonymkode: 865bf...9f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ansatt til renhold og må i blant løfte tunge maskiner inn og ut av bilen. Jeg må også gå fort eller jogge 8 timer hver dag. I de 8 timene er det ikke regnet inn lunsj, så dvs at jeg er på jobb 8.5t hver dag. 

Hvis jeg ikke klarer å bevege meg fort nok eller at jeg ikke takler de fysiske utfordringene, så passer ikke jeg til jobben min. Det står i vår kontrakt at vi ikke kan si nei til arbeidet vi blir satt til av vår sjef. 

Noen ganger må man innse at man ikke passer til et yrke om kroppen er for svak. 

Anonymkode: 18a81...8a8

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Forskjellen er at de som ansettes til sjauing er ansatt til nettopp det, det gjelder ikke alle andre funksjoner i en bedrift. Er man ansatt som lagermedarbeider, må det forventes en del tunge løft. Det samme kan ikke sies hvis man f. eks. er sekretær for mottaket eller har en administrativ stilling for lageret. Folk søker seg jo til jobber med utgangspunkt i de evnene de har, så det sier seg selv at ikke alle er robuste nok til å settes til sjauing. 

Anonymkode: 865bf...9f1

Et dårlig organisert lager eller manglende utsyr så kan man forvente mye løfting ja.

Anonymkode: 8330b...495

Gjest Muffin man
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

den ene oppgaven er svært tung fysisk og jeg måtte gå til fysioterapeut en lengre periode fordi denne ene oppgaven ble for tung for meg.

Kan du beskrive oppgaven litt nærmere?

Om du blir satt på oppgaver som påvirker helsa de negativt så villet jeg ringt og rådført meg med fagforeningen. Det at du ikke beskriver oppgaven i forhold til stillingen gjør at man skyter litt i blinde med å gi deg konkrete råd på om det du blir bedt om er innafor av arbeidsgiver. Da vet fagforeningen best sett at du beskriver oppgaven til dem ;) 

Skrevet

Mulig du kan få en legeerklæring eventuelt en erklæring fra fysioterapeut at tunge løft går utover helsa di. Enten må de omorganisere arbeidet, flytte deg til noe annet arbeid eller tilrettelegge med maskiner/løfteutstyr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ansatt til renhold og må i blant løfte tunge maskiner inn og ut av bilen. Jeg må også gå fort eller jogge 8 timer hver dag. I de 8 timene er det ikke regnet inn lunsj, så dvs at jeg er på jobb 8.5t hver dag. 

Hvis jeg ikke klarer å bevege meg fort nok eller at jeg ikke takler de fysiske utfordringene, så passer ikke jeg til jobben min. Det står i vår kontrakt at vi ikke kan si nei til arbeidet vi blir satt til av vår sjef. 

Noen ganger må man innse at man ikke passer til et yrke om kroppen er for svak. 

Anonymkode: 18a81...8a8

Folk har så mye snåle jobber? Dette i tillegg til trådstarter som må sjaue som en del av tiden på jobb. Som visstnok egentlig ikke handler om dette

Anonymkode: 8eb56...aa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...