Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor lenge man kan ta permisjon midt i studiene, av helsemessige årsaker, for deretter å starte opp igjen der man slapp? 

Er det maks 1-2 år? Eller kan man ha permisjon i feks 3 år og fortsatt få godkjent de semestrene man har fullført? 

Anonymkode: 1039e...096

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med studieveileder for å få det riktige svaret. 

Du sier ikke hva du studerer. Men det du har godkjent til nå er jo godkjent og tellende. Men om det er en profesjonsutdanning har du ikke oppnådd tittelen. Du kan evt starte på nytt senere og få godkjent den delen som er fullført. 

Hva med å studere deltid istedet for full permisjon? Da får du litt framgang, men tilpasset helsen. 

Anonymkode: 4c05b...175

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ta kontakt med studieveileder for å få det riktige svaret. 

Du sier ikke hva du studerer. Men det du har godkjent til nå er jo godkjent og tellende. Men om det er en profesjonsutdanning har du ikke oppnådd tittelen. Du kan evt starte på nytt senere og få godkjent den delen som er fullført. 

Hva med å studere deltid istedet for full permisjon? Da får du litt framgang, men tilpasset helsen. 

Anonymkode: 4c05b...175

Å ta kontakt med studieveileder var nok lurt! Takk for tips :)

Jeg har en bachelor, og har startet på master som bygger videre på den. Utfordringen ved å ta det deltid er at jeg har lønn under utdannelsen, og dersom jeg endrer studieplanen vil det bryte med kontrakten. 

TS.

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Å ta kontakt med studieveileder var nok lurt! Takk for tips :)

Jeg har en bachelor, og har startet på master som bygger videre på den. Utfordringen ved å ta det deltid er at jeg har lønn under utdannelsen, og dersom jeg endrer studieplanen vil det bryte med kontrakten. 

TS.

Du sier ikke hvilket fagfelt det gjelder, men f.eks for sykepleie så er det kun en viss tid man kan utsette uten å miste studieretten på masterstudiet. Der jeg gikk var det 2 år, altså fra du sluttet til du måtte avslutte var det en makstid på to år, så da varierte det med når du sluttet hvor lenge du kunne være vekke. Endres studieplanen i mellomtiden må du regne med å ta ekstra fag eller andre ting om det du allerede har gjort ikke lenger oppfyller kravene. 

Anonymkode: 58496...8bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...