Gå til innhold

Innhold i pakkekalender??

Pearl

Anbefalte innlegg

Hei.

I år har jeg lovet min eldste sønn at han skal få pakke kalender. Men jeg har litt problemer med å finne ut hva jeg skal ha i den.

Sønnen min er 5 år og så har jeg en datter på 2 år.

Jeg har tenkt på ting som : sokker, tannkost, tytt (til minstemann), godter på lørdagen.

Det skal jo ikke koste all verden. Regner med at mange her inne har god erfaring med dette, så jeg håper mange kommer med gode råd og ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo putte i fargestifter, julehefter, ballonger, småbiler, tegneblokk, små lekefigurer av favoritten, yojo, fingerskateboard, liten julenisse, sånne små legoesker, strømpebukse, en tøff lue osv. Det er noe av det jeg har tenkt å putte i julekalenderen til sønnen min på 4..

Tar gjerne imot tips jeg og.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette var mange gode påfunn, har laget egen julekalender i noen år og det er disse tingene det går i.

På julaften så har alle fått en tannkost, da ler de bare av meg og skjønner at nå er det blitt mye snop, så nå er det på tide med en ekstar tannpuss.

Synes dere at det kan bli dyrt, så stikk innom på rema, rimi, posten eller andre butikker der du vet at de gir vekk småting gratis, som ballonger, viskelær, nøkleringer, kulepenner osv.

For kalenderen kan bli dyr til syvende og sist selv om du finner 10-15 kronersting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting kan deles opp!

Man får kjøpt pakker med tegneblokk og fargestifter. Del opp pakken slik at man pakker inn 4 og 4 fargestifter i stedet for 8 på en gang. Blokken kan gis for seg selv.

Til jenter er det alltid stas med hårpynt og små smykker.

Til gutter går det jo an å kjøpe et byggesett av et eller annet slag. Del opp etter bruksanvisningen, slik at det kan bygges litt hver dag. Før jul er hele greia ferdig.

En venninne av meg ga noe sånt til sin 6-åring og han hadde aldri vært så rask opp av senga. Tror at det var en slags komplisert lego-sak, en slags bil eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere.

Takk for gode ideer og svar. Neste uke åpner en helt ny leke butikk på Forus. Håper at det kan være noen gode tilbud, slik at en kan få litt skikkelige ting for pengene der, både til kalender og til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I fjor kjøpte jeg rett og slett en slik pose med 24 småting som jeg pakket inn. Tror den kostet ca. 50 kroner. Posen inneholdt mange søte småting, og datteren min var i hvertfall fornøyd hun :D Kunne forresten velge mellom "guttepose" og "jentepose".

Selv om man kjøper billige ting så blir det fort 10-20 kroner pr. ting og det blir jo noen hundrelapper tilsammen det... Bruker heller de pengene på en litt finere julegave til frøkna :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til gutter går det jo an å kjøpe et byggesett av et eller annet slag.  

Og hvorfor kan ikke jenter få byggesett??

(Skjønner hvorfor få gutter har nytte av hårpynt..men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Til dere andre som også følger denne tråden:

Jeg begynner å få en viss peiling på hva jeg skal ha i kalenderen til barna, en god ide kan være å ha i lapper med overaskelser på hva vi skal gjøre om dagene. F. eks. kan det stå besøk på McDonalds, kino eller teater besøk, eller kanskje bare bakedag hos bestemor.

Vi skal alikevel på en del av disse tingene i desember og vil benytte meg litt av denne lappe ideen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa! Takk for svar. :D Yes! Jeg visste de hadde åpnet nå. Mann og barn var innom sist lørdag. De ble der i 2 timer! :o Jeg har ikke hatt tid ennå, men jeg skal ta meg en tur i neste uke. Gleder meg! :sjarmor: Jeg er nemlig ikke blitt helt voksen enda. Blir det nok aldri.. heldigvis! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Pearl !!

Når ungene er små er det ganske enkelt å kjøpe småting, byggesett av ymse slag og dele opp. Selv har jeg en 14 og en 11 åring, det er betydelig verre. Det jeg pleier å gjøre er å kjøpe noen "ordenlige" ting og resten goderier. Før forbeholdt jeg også godteriene til helgene. Nå er ungene så store at de vet at godterier hører hjemme i helgene, men at vi har unntak i advent. Men det er bare småting, ingen mengder. Min erfaring er desverre at disse pakkekalenderne blir veldig dyre. Men det blir ramaskrik hvis jeg foreslår å slutte med dem. Kjenner andre med "voksne" barn dvs slutten av tenårene, de vil fortsatt ha sin pakkekalender. Dette har nok med tradisjon og gjøre, det skal være slik det pleier ellers blir det ikke skikkelig jul. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Store barn" liker også julekalender!! Jeg og samboeren har i de siste årene kjøpt flax-lodd- kalender og sjokoladekalender til hverandre. Men det blir litt kjedelig. Jeg har veldig lyst til å lage ordentlig julekalender til sambo i år, men jeg trenger også sårt tips til innhold i kalenderen. Tror ikke han setter så pris på fargestifter og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten fikk jeg sjakkspill. En eller to brikker i hver pakke, og brettet på julaften. Fikk også en legoeske, som var delt opp, og så fik jeg byggetegningen juleaften. *mimre* Og så var det en twist eller to innimellom da.

Alle vi ungene har beholdt julekalenderen fra vi var små. Da jeg passerte 30 og sto hjemme hos mamma og ville ha henne til å henge ting på den, sa hun at nå fikk jeg skaffe meg en ordentlig mann som kunne ta over. Det har jeg gjort :ler: og han er kjempeflink til å pakke inn telys, julepynt, bøker etc. enda han ikke var vant til dette hjemmefra.

Jeg har laget kalender til ham også, og han får sokker og julepynt, sjokolade, nisser, lys, mannedusjesjampo etc. Ååå... jeg gleder meg til å ta frem kalenderene våre igjen.

Da skal vi sitte på hvert vårt rom og hemmeligpakke inn alt sammen.

Klem fra en veldig julete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...