AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Hun er eldre enn meg og har voksne barn, hun sier selv hun hater barn og aldri vil se et barn mer i sitt liv når hennes flytter ut(dette var kun måneder før jeg annonserte graviditeten). Jeg har drøyd lenge med å få barn og tror en del kanskje forventet jeg aldri skulle få. Uansett da jeg fortalte det så ble hun sarkastisk og formulerte det sånn at jeg forsto at det kun måtte være de på min manns side som ble glade for nyheten. Hun sa flere andre ting også som gjorde at jeg forsto at hun delte ikke gleden med meg. Og det er forsåvidt greit, hun trenger ikke se mitt fremtidige barn dersom hun ikke vil. Men jeg synes det er veldig rar oppførsel av en voksen kvinne, og etter dette så stoppet hun å svare meg på meldinger. Sender meg aldri noen ting. Fra daglig kontakt til null kontakt. Hun har tidligere hintet om at alt er så "enkelt" for meg, siden jeg har en mann som støtter meg og hun er enslig. Altså vi har to inntekter, derav bedre økonomi. Men uansett så skjønner jeg ikke greia, er det sjalusi eller bare takler hun ikke at det kommer et barn til i familien? Synes det er veldig trist at det er sånn. Anonymkode: d8bb9...14a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 Ja det var trist og merkelig. Hadde latt henne trekke seg vekk. Anonymkode: ae440...d8b 19
Carrot Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Leit at noen har sånne erfaringer som farger dem så mye at de ikke klarer oppføre seg som folk rett og slett.. Gled deg over det du har og la hennes bitterhet være hennes egen, kos deg med mannen din og øvrige familie og la henne være til hun evt selv kommer tuslende.. gratulerer med graviditeten og lykke til videre 🌹 4 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Hadde dette vært ei venninne, hadde du da fortsatt å ha kontakt med henne.....? Søsken kan du ikke velge, men du kan velge om du vil ha henne i livet ditt. Anonymkode: 294e2...6c5 8 4 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Sliter hun psykisk? Det er ikke vanlig å hate barn når man selv har barn. Har dere blitt forskjellsbehandlet i oppveksten? Eller blir dere forskjellsbehandlet nå? Det virker som om andre ting spiller inn her enn bare det at hun er misunnelig på deg. Enten har hun det vanskelig med seg selv, eller så har hun det vanskelig med deg eller andre i familien. Anonymkode: c72eb...9dc 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Kanskje det bunner ut i en slags feilslått omsorg for deg? Hun føler at å få barn ødela hennes liv, og nå tenker hun at du gjør samme feil til tross for at hun har advart deg, og så blir hun lei seg og skuffet. Anonymkode: 7892b...f4a 5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 Carrot skrev (16 minutter siden): Leit at noen har sånne erfaringer som farger dem så mye at de ikke klarer oppføre seg som folk rett og slett.. Gled deg over det du har og la hennes bitterhet være hennes egen, kos deg med mannen din og øvrige familie og la henne være til hun evt selv kommer tuslende.. gratulerer med graviditeten og lykke til videre 🌹 Tusen takk for gode ord❤ AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hadde dette vært ei venninne, hadde du da fortsatt å ha kontakt med henne.....? Søsken kan du ikke velge, men du kan velge om du vil ha henne i livet ditt. Anonymkode: 294e2...6c5 Nei, men jeg har kanskje håpet hun ville bedre seg etterhvert.. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sliter hun psykisk? Det er ikke vanlig å hate barn når man selv har barn. Har dere blitt forskjellsbehandlet i oppveksten? Eller blir dere forskjellsbehandlet nå? Det virker som om andre ting spiller inn her enn bare det at hun er misunnelig på deg. Enten har hun det vanskelig med seg selv, eller så har hun det vanskelig med deg eller andre i familien. Anonymkode: c72eb...9dc Hun sliter psykisk ja ,og det er grunnen til at jeg er såpass tålmodig med henne. Jeg vet hun sier mye dritt om meg bak ryggen, men jeg har alltid forsvart henne for andre familiemedlemmer. Hun var såpass eldre at vi har ikke vokst opp sammen, men hun føler nok jeg har hatt en annen oppvekst enn henne. Vi har begge vansker med andre familiemedlemmer, da hele familien i grunn er ganske dysfunksjonell. Men jeg har aldri gjort eller sagt noe stygt mot henne, jeg har alltid støttet henne. Men dessverre er det ikke gjensidig. Anonymkode: d8bb9...14a 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kanskje det bunner ut i en slags feilslått omsorg for deg? Hun føler at å få barn ødela hennes liv, og nå tenker hun at du gjør samme feil til tross for at hun har advart deg, og så blir hun lei seg og skuffet. Anonymkode: 7892b...f4a Det kunne vært sånn, men utfra formuleringer fra henne så er neppe dette grunnen. Anonymkode: d8bb9...14a 1
Gjest theTitanic Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hun er eldre enn meg og har voksne barn, hun sier selv hun hater barn og aldri vil se et barn mer i sitt liv når hennes flytter ut(dette var kun måneder før jeg annonserte graviditeten). Jeg har drøyd lenge med å få barn og tror en del kanskje forventet jeg aldri skulle få. Uansett da jeg fortalte det så ble hun sarkastisk og formulerte det sånn at jeg forsto at det kun måtte være de på min manns side som ble glade for nyheten. Hun sa flere andre ting også som gjorde at jeg forsto at hun delte ikke gleden med meg. Og det er forsåvidt greit, hun trenger ikke se mitt fremtidige barn dersom hun ikke vil. Men jeg synes det er veldig rar oppførsel av en voksen kvinne, og etter dette så stoppet hun å svare meg på meldinger. Sender meg aldri noen ting. Fra daglig kontakt til null kontakt. Hun har tidligere hintet om at alt er så "enkelt" for meg, siden jeg har en mann som støtter meg og hun er enslig. Altså vi har to inntekter, derav bedre økonomi. Men uansett så skjønner jeg ikke greia, er det sjalusi eller bare takler hun ikke at det kommer et barn til i familien? Synes det er veldig trist at det er sånn. Anonymkode: d8bb9...14a Det er litt utenom det vanlige å hate barn så mye og å ikke kunne vise glede over din graviditet. Veldig uhøflig også. Hun må ha et stort problem med seg selv. Hun syntes kanskje alt kommer så lett til deg og at nå kommer du og barnet til å kuppe enda mer oppmerksomhet.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hadde dette vært ei venninne, hadde du da fortsatt å ha kontakt med henne.....? Søsken kan du ikke velge, men du kan velge om du vil ha henne i livet ditt. Anonymkode: 294e2...6c5 Helt enig! Jeg har en søster som jeg har brutt all mulig kontakt med etter å ha innsett det du skrev her. Jeg hadde aldri hatt henne som venninne da hun er en sjalu og dramaskapende energivampyr! Anonymkode: e2ce6...cfb 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #11 Skrevet 17. februar 2022 Håper ikke hun får barnebarn. 😥 Anonymkode: 1d80a...4aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #12 Skrevet 17. februar 2022 theTitanic skrev (5 minutter siden): Det er litt utenom det vanlige å hate barn så mye og å ikke kunne vise glede over din graviditet. Veldig uhøflig også. Hun må ha et stort problem med seg selv. Hun syntes kanskje alt kommer så lett til deg og at nå kommer du og barnet til å kuppe enda mer oppmerksomhet. Ja føler indirekte at hun mener alt er så enkelt for meg. Hun sa på en sarkastisk måte at barnet ble vel like rolig som meg og mannen, dvs. at jeg ikke kommer til å få vanskelige barn sånn som hun hadde ( du vet, selv det kommer jeg til å slippe unna. Noe forøvrig ingen kan si på forhånd..). AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt enig! Jeg har en søster som jeg har brutt all mulig kontakt med etter å ha innsett det du skrev her. Jeg hadde aldri hatt henne som venninne da hun er en sjalu og dramaskapende energivampyr! Anonymkode: e2ce6...cfb Jeg har kanskje syns for synd i søsteren min hele veien og derfor bare latt kontakten være opp til henne. Merker en del sjalusi og det er ingen god følelse når jeg skjønner hun helst ville jeg skulle hatt det dårligere i livet mitt.. Anonymkode: d8bb9...14a 1
Gjest theTitanic Skrevet 17. februar 2022 #13 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja føler indirekte at hun mener alt er så enkelt for meg. Hun sa på en sarkastisk måte at barnet ble vel like rolig som meg og mannen, dvs. at jeg ikke kommer til å få vanskelige barn sånn som hun hadde ( du vet, selv det kommer jeg til å slippe unna. Noe forøvrig ingen kan si på forhånd..). Jeg har kanskje syns for synd i søsteren min hele veien og derfor bare latt kontakten være opp til henne. Merker en del sjalusi og det er ingen god følelse når jeg skjønner hun helst ville jeg skulle hatt det dårligere i livet mitt.. Anonymkode: d8bb9...14a Når hun ønsker deg at du skal oppleve motstand og ha det dårlig så vil det for deg bli en opplevelse av å nære en slange ved din barm. Du får ikke gjort så mye med hennes misunnelse. Den må hun selv jobbe med. Selv om man skal være raus med familie så hadde jeg ikke orket å ha en person i nære omgivelser som har et ønske om at det skal gå meg og mine ille. Å bare være raus med henne hjelper nok heller ikke for hun skulle nok ønske du ga henne en rettmessig konkret grunn til å kunne være sint på deg. " jeg er så misunnelig fordi alt kommer seilende gratis til deg" er liksom ikke noe man kan rase over eller fortelle andre. Det hørtes dumt og feil ut så hun brenner inne med følelsene isteden. Hun kunne hatt nytte av at du fortalte at ting har vært vanskelig for deg også, at bildet av at alt kommer seilende gratis er feil, men hun kan finne på å bruke det mot deg også. Hun må nok oppleve noe traumatisk så hun får øynene opp for å sette pris på menneskene rundt seg og kan ta imot det de har å gi, og å gi tilbake.
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #14 Skrevet 17. februar 2022 Hun høres ikke enkel ut.. Ville ikke presset på kontakt eller prøvd å forstå hennes reaksjon. Det er unormalt å reagere slik, uansett psykisk tilstand. Anonymkode: 4d327...9f4 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #15 Skrevet 17. februar 2022 theTitanic skrev (1 time siden): Når hun ønsker deg at du skal oppleve motstand og ha det dårlig så vil det for deg bli en opplevelse av å nære en slange ved din barm. Du får ikke gjort så mye med hennes misunnelse. Den må hun selv jobbe med. Selv om man skal være raus med familie så hadde jeg ikke orket å ha en person i nære omgivelser som har et ønske om at det skal gå meg og mine ille. Å bare være raus med henne hjelper nok heller ikke for hun skulle nok ønske du ga henne en rettmessig konkret grunn til å kunne være sint på deg. " jeg er så misunnelig fordi alt kommer seilende gratis til deg" er liksom ikke noe man kan rase over eller fortelle andre. Det hørtes dumt og feil ut så hun brenner inne med følelsene isteden. Hun kunne hatt nytte av at du fortalte at ting har vært vanskelig for deg også, at bildet av at alt kommer seilende gratis er feil, men hun kan finne på å bruke det mot deg også. Hun må nok oppleve noe traumatisk så hun får øynene opp for å sette pris på menneskene rundt seg og kan ta imot det de har å gi, og å gi tilbake. Slik du sier så har jeg forsøkt å si at selv om jeg hadde en mann osv så betyr det ikke at livet er perfekt hele tiden, men om jeg i det hele tatt har insuinert at jeg bare er "et menneske" så har jeg bare fått pepper. "Ja selvfølgelig DU har det mye verre" så det blir bare mistolket. Derfor har jeg heller bare lært å lytte til hennes problemer og aldri sagt noe om noe som eventuelt plager meg. Hun er ekstremt nærtagende og alt blir tolket på verst mulig måte. Jeg tror nok hun har mye arbeid foran seg, så jeg må vel bare innse at hun ikke er en av de som ønsker meg vel. Anonymkode: d8bb9...14a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun høres ikke enkel ut.. Ville ikke presset på kontakt eller prøvd å forstå hennes reaksjon. Det er unormalt å reagere slik, uansett psykisk tilstand. Anonymkode: 4d327...9f4 Kan ikke si hun er enkel nei, men må jo stusse over hvorfor hun kutter meg ut over en sånn ting. Men ja det er neppe mulig å forstå hvorfor hun reagerer sånn. Anonymkode: d8bb9...14a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun er eldre enn meg og har voksne barn, hun sier selv hun hater barn og aldri vil se et barn mer i sitt liv når hennes flytter ut(dette var kun måneder før jeg annonserte graviditeten). Jeg har drøyd lenge med å få barn og tror en del kanskje forventet jeg aldri skulle få. Uansett da jeg fortalte det så ble hun sarkastisk og formulerte det sånn at jeg forsto at det kun måtte være de på min manns side som ble glade for nyheten. Hun sa flere andre ting også som gjorde at jeg forsto at hun delte ikke gleden med meg. Og det er forsåvidt greit, hun trenger ikke se mitt fremtidige barn dersom hun ikke vil. Men jeg synes det er veldig rar oppførsel av en voksen kvinne, og etter dette så stoppet hun å svare meg på meldinger. Sender meg aldri noen ting. Fra daglig kontakt til null kontakt. Hun har tidligere hintet om at alt er så "enkelt" for meg, siden jeg har en mann som støtter meg og hun er enslig. Altså vi har to inntekter, derav bedre økonomi. Men uansett så skjønner jeg ikke greia, er det sjalusi eller bare takler hun ikke at det kommer et barn til i familien? Synes det er veldig trist at det er sånn. Anonymkode: d8bb9...14a For ei bitterf***e... Ikk bry deg om henne. Gled deg over at du er gravid. Gratulerer så mye. Anonymkode: 6fc84...cbc 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #18 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): For ei bitterf***e... Ikk bry deg om henne. Gled deg over at du er gravid. Gratulerer så mye. Anonymkode: 6fc84...cbc Tusen takk❤❤ Anonymkode: d8bb9...14a
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #19 Skrevet 17. februar 2022 Hvorfor følte du at du måtte understreke at du har mann, så dere har to inntekter og bedre økonomi? Noe som er totalt irrelevant…. Du setter jo din søster i dårlig lys med å prøve å være bedre enn henne… Anonymkode: 9bf07...d78
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #20 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun er eldre enn meg og har voksne barn, hun sier selv hun hater barn og aldri vil se et barn mer i sitt liv når hennes flytter ut(dette var kun måneder før jeg annonserte graviditeten). Jeg har drøyd lenge med å få barn og tror en del kanskje forventet jeg aldri skulle få. Uansett da jeg fortalte det så ble hun sarkastisk og formulerte det sånn at jeg forsto at det kun måtte være de på min manns side som ble glade for nyheten. Hun sa flere andre ting også som gjorde at jeg forsto at hun delte ikke gleden med meg. Og det er forsåvidt greit, hun trenger ikke se mitt fremtidige barn dersom hun ikke vil. Men jeg synes det er veldig rar oppførsel av en voksen kvinne, og etter dette så stoppet hun å svare meg på meldinger. Sender meg aldri noen ting. Fra daglig kontakt til null kontakt. Hun har tidligere hintet om at alt er så "enkelt" for meg, siden jeg har en mann som støtter meg og hun er enslig. Altså vi har to inntekter, derav bedre økonomi. Men uansett så skjønner jeg ikke greia, er det sjalusi eller bare takler hun ikke at det kommer et barn til i familien? Synes det er veldig trist at det er sånn. Anonymkode: d8bb9...14a Hva slags tante har du vært for dine tantebarn? Kan di søster ha ønsket seg flere barn, men ikke kunnet og dermed tatt den fasaden at hun hater barn? Rar oppførsel synes jeg og absolutt noe jeg ville reagert kraftig på selv. Anonymkode: b1a24...141
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå