Gjest BethD Skrevet 17. februar 2022 #1 Skrevet 17. februar 2022 Jeg ble utsatt for smitte,ganske direkte, på tirsdag. Jeg føler meg litt småuggen idag. Fryser, lett tungfølelse i brystet ved hosting,kribler litt.. Dette kan jo være en helt vanlig forkjølelse og jeg føler jo det er tidlig å få symptomer?
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #2 Skrevet 18. februar 2022 Dytter denne opp litt i håp om noen erfaringer.
Polly Ester Skrevet 18. februar 2022 #3 Skrevet 18. februar 2022 Jeg kjenner bare til én som har hatt Covid og hun ble smittet på tirsdag og kjente symptomer på onsdag.
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #4 Skrevet 18. februar 2022 Polly Ester skrev (3 minutter siden): Jeg kjenner bare til én som har hatt Covid og hun ble smittet på tirsdag og kjente symptomer på onsdag. Så fort? Går det an? Når testet hun positivt da? Om du vet det 🙂
Polly Ester Skrevet 18. februar 2022 #5 Skrevet 18. februar 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Så fort? Går det an? Når testet hun positivt da? Om du vet det 🙂 Ut i fra det hun sa til meg i hvert fall så gikk det så kjapt. Hun testet seg på torsdag.
Antonetta Skrevet 18. februar 2022 #6 Skrevet 18. februar 2022 (endret) Noen dager som regel,men for alt du vet kan du jo vere utsatt for smitte på et annet tidspunkt også🤷♀️ ville tatt en hurtigtest. Endret 18. februar 2022 av Antonetta
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #7 Skrevet 18. februar 2022 Antonetta skrev (2 minutter siden): Noen dager som regel,men for alt du vet kan du jo vere utsatt for smitte på et annet tidspunkt også🤷♀️ ville tatt en hurtigtest. Ja pga jobben så har jeg måttet ta hver dag etter jeg ble utsatt for smitte. De er hittil negative. Men jeg føler jeg blir mer og mer «forkjølet». Idag kribler det i nesa,snørr renner, har nyst ett par ganger.. typiske tegn på en begynnende forkjølelse så hadde egentlig ventet at testen ble positiv idag. Men nei..
Antonetta Skrevet 18. februar 2022 #8 Skrevet 18. februar 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Ja pga jobben så har jeg måttet ta hver dag etter jeg ble utsatt for smitte. De er hittil negative. Men jeg føler jeg blir mer og mer «forkjølet». Idag kribler det i nesa,snørr renner, har nyst ett par ganger.. typiske tegn på en begynnende forkjølelse så hadde egentlig ventet at testen ble positiv idag. Men nei.. En venninne av meg hadde symptomer noen dagen før hun fikk positiv test. Jeg fikk positiv test samme dag so jeg kjente på symptom så det er nok litt forskjellig.
mefe Skrevet 18. februar 2022 #9 Skrevet 18. februar 2022 Jeg vet om en som var på fest på fredag og som testet positivt søndag morgen. Det var flere der som testet positivt søndag etter den festen.
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #10 Skrevet 18. februar 2022 Antonetta skrev (1 minutt siden): En venninne av meg hadde symptomer noen dagen før hun fikk positiv test. Jeg fikk positiv test samme dag so jeg kjente på symptom så det er nok litt forskjellig. Ja det er nok sikkert det. Bare så sinnsykt slitsomt å gå i denne venteperioden. Spesielt pga jobben… men får bare teste meg hver dag til det blir klart om jeg er smittet eller ikke 🙂
mefe Skrevet 18. februar 2022 #11 Skrevet 18. februar 2022 (endret) Min søster fikk symptomer mandag kveld, men testet ikke positivt før onsdag kveld. De sier at det kan ta lenger tid når man er fullvaksinert og teste positivt på hurtigtest. Endret 18. februar 2022 av mefe skrivefeil
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #12 Skrevet 18. februar 2022 mefe skrev (Akkurat nå): Jeg vet om en som var på fest på fredag og som testet positivt søndag morgen. Det var flere der som testet positivt søndag etter den festen. Jøss,det er jo relativt raskt. Isåfall burde jo jeg ha testet positivt idag. Men det er vel som den over her sier at det er forskjellig fra person til person 🙂
Antonetta Skrevet 18. februar 2022 #13 Skrevet 18. februar 2022 BethD skrev (Akkurat nå): Ja det er nok sikkert det. Bare så sinnsykt slitsomt å gå i denne venteperioden. Spesielt pga jobben… men får bare teste meg hver dag til det blir klart om jeg er smittet eller ikke 🙂 Kjenner følelsen, jobber på sykehus selv og har vert livredd for å smitte pasienter 🙈
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #14 Skrevet 18. februar 2022 mefe skrev (Akkurat nå): Min søster fikk symptomer mandag kveld, men testet ikke positivt før onsdag kveld. De sier at det kan ta lenger tid når man er fullvaksinert å teste positivt på hurtigtest. Sier du det? Jeg har 3 doser, så kanskje derfor da 🤔
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #15 Skrevet 18. februar 2022 Antonetta skrev (Akkurat nå): Kjenner følelsen, jobber på sykehus selv og har vert livredd for å smitte pasienter 🙈 Ikke sant. Nå jobber ikke jeg på sykehus men med mennesker innen helse så jeg kan ikke bare gå på jobb om jeg er smittsom og er smittet. Hadde jeg ikke kjent på symptomer så hadde jeg ikke testet meg heller men nå er det hver dag med testing liksom. Jaja… 🙂
DWAS Skrevet 18. februar 2022 #16 Skrevet 18. februar 2022 48 timer etter smitte er vanlig. Men ta test i halsen!
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #17 Skrevet 18. februar 2022 DWAS skrev (Akkurat nå): 48 timer etter smitte er vanlig. Men ta test i halsen! Ja har tatt testene i både hals og nese.
DWAS Skrevet 18. februar 2022 #18 Skrevet 18. februar 2022 Just now, BethD said: Ja har tatt testene i både hals og nese. Da kan du stole på svaret. Kan jo bare være en tilfeldig forkjølelse på deg.
Gjest BethD Skrevet 18. februar 2022 #19 Skrevet 18. februar 2022 DWAS skrev (6 minutter siden): Da kan du stole på svaret. Kan jo bare være en tilfeldig forkjølelse på deg. Ja det er jo sikkert det. Skjønner bare ikke hvordan jeg IKKE kan ha blitt smittet.. jeg ble direkte hostet på, kloss hold rett i fleisen… 🙈
DWAS Skrevet 18. februar 2022 #20 Skrevet 18. februar 2022 (endret) 7 hours ago, BethD said: Ja det er jo sikkert det. Skjønner bare ikke hvordan jeg IKKE kan ha blitt smittet.. jeg ble direkte hostet på, kloss hold rett i fleisen… 🙈 Av en som har testet positivt i etterkant? Det er en relativt kort periode en er smittebærende og det kan variere veldig fra menneske til menneske. Kanskje du bare hadde griseflaks. 🤠 Endret 18. februar 2022 av DWAS Slang på et "kan"
Anbefalte innlegg