Gå til innhold

Gått OPP i vekt!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg føler jeg ikke har gjort noe anderledes..! 

I lang tid har jeg veid ca 54-55 kg. Jeg har spist sunt men også godt, trent jevnlig, drukket vin, fått til å gå på do, o.l.. 

Jeg er 160 høy, og fant ut jeg skulle prøve gå ned til 52 kg iom at jeg og kjæresten min snart skal til Syden. 

Men ila de siste ukene har jeg plutselig gått opp i vekt, og jeg veier nå 57 og klarer ikke gå ned igjen..! 

Jeg er så frustrert! Jeg føler jeg ikke har gjort noe særlig anderledes, men enkelte kvelder har jeg unnet meg 2 xtra Knekkebrød med nugatti. Jeg har også drukket mer vin med kjæresten, og kost meg mer..! 

Så jeg ser jo sammenhengen.. 

MEN nå har jeg forsøkt å skjerpe meg!! I vel 2 uker har jeg hatt mer fokus, og ikke unt meg det lille xtra.. Gått tilbake til slik som før. 

Men vekta står bom stille! Jeg føler meg mer oppblåst, og får heller nesten ikke til å gå på do å ha avføring. Den kommer kanskje 2 ganger i uken, noe som selvfølgelig gjør at jeg føler meg mer oppblåst og at jeg ikke får tømt meg! 

Hva kan jeg gjøre? Hvor starter jeg? Tidligere har jeg også hatt enkelte dager hvor jeg har spist mer dagen før, føler meg oppblåst, men så går på do, får tømt meg, og så kan spise og leve og ha avføring som normalt resten av uken.. 

Men nå føles det ut som det er bom stopp, og at alt det lille jeg spiser bare samler seg i magen, og jeg eser ut...! 

Jeg vet jo jeg ikke eser ut, men det føles slik.. 

Ikke spiser jeg mye heller om dagene. Skjeldent mer enn 1500 kcal (litt mer i helgene da).. Og jeg føler det blir svært vanskelig å spise mindre enn dette.. Ikke kan jeg heller øke treningen pga barna og logistikk. 

Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg får ned når jeg gjør akkurat det samme som før, og at jeg faktisk nå spiser enda mindre enn da! :(

Anonymkode: 872bd...8c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt hende forstoppelsen din er årsaken til at du veier mer. Prøv movicol eller spis 10 svisker daglig en stund.

Anonymkode: bda46...bf9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er forstoppet anbefaler jeg å ta noen av vitaminbjørnene til barna. Funker for meg hvertfall🥴

Anonymkode: 2bf4d...34f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ikke spiser jeg mye heller om dagene. Skjeldent mer enn 1500 kcal (litt mer i helgene da).. Og jeg føler det blir svært vanskelig å spise mindre enn dette..

Siden du veier rundt 55-57 kilo og ikke trener, vedlikeholder du sannsynligvis vekten med 1500 kalorier per dag. Da går du verken opp eller ned. 

Anonymkode: b47ca...403

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Siden du veier rundt 55-57 kilo og ikke trener, vedlikeholder du sannsynligvis vekten med 1500 kalorier per dag. Da går du verken opp eller ned. 

Men jeg trener ca annenhver uke, og løper 1 mil da ca 4 dager på teedemølla. De andre ukene (når jeg har barna) får jeg ca 1 times tur 4 ganger i uken.. 😕

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men jeg trener ca annenhver uke, og løper 1 mil da ca 4 dager på teedemølla. De andre ukene (når jeg har barna) får jeg ca 1 times tur 4 ganger i uken.. 😕

Ts

Da har du litt å gå på. Bare pass på at du ikke spiser for mye «ekstra» i helgene, så vil du sakte men sikkert gå ned. Hvis du forbrenner ca. 500 kalorier per mil (normalt for din høyde og vekt) har du totalt underskudd på 2000 kalorier per uke. Da vil det ta deg 4-5 uker å gå ned en kilo fett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ts

For å få opp forbrenning spis mer fiber i allefall . Pluss spis lite , men ofte . Forbrenning er nok nøkkelen her ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest at det er mer fettforbrennende å gå på mølla med stigning og passe høyt tempo. Man forbrenner mer fett på den måten.

Anonymkode: 252c3...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...