Gå til innhold

Samboer.app!!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare anbefale dere samboer appen, den er helt geniaaaaal! Har en mann som har vært elendig på å bidra til husarbeid osv, men i denne appen får man varsel om hva den andre parten har gjort, og poeng ut ifra det. Det har blitt en morsom og motiverende konkurranse mellom oss og han gjør mer enn noensinne 😂 Det kan være alt ifra å re opp sengen til å fylle drivstoff, eller så kan man legge inn egne oppgaver også.

Man kan også legge inn familiemedlemmer som barn eller ungdom og da er foreksempel alternativene «rydde rommet» eller «gjøre en snill ting mot noen».

Så til dere som har en sløv partner som ikke bidrar så mye som han/hun burde gjøre, prøv appen!!! 😍

Anonymkode: 7a7a5...242

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tøft :) Koster det mye? Er det demotiverende hvis man alltid taper?

Anonymkode: 66394...b36

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tøft :) Koster det mye? Er det demotiverende hvis man alltid taper?

Det er gratis, men man kan betale for abonnement om man vil legge til egne alternativer til oppgaver, men det har ikke vært nødvendig her, den gratis versjonen er bra nok 😄

Det står egentlig bare «___ leder!» og hvor mye poeng hver enkelt har, og hver dag begynner man på nytt med 0 poeng. Kan også se tilbake på alle dagene hvem som gjorde hva 🙂 Man får heller liksom ikke noe buhu du tapte, så synes ikke det er demotiverende😂 Men har ført til at når jeg leder så hiver mannen min seg rundt fordi han synes det er gøy å være på førsteplass :))

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er gratis, men man kan betale for abonnement om man vil legge til egne alternativer til oppgaver, men det har ikke vært nødvendig her, den gratis versjonen er bra nok 😄

Det står egentlig bare «___ leder!» og hvor mye poeng hver enkelt har, og hver dag begynner man på nytt med 0 poeng. Kan også se tilbake på alle dagene hvem som gjorde hva 🙂 Man får heller liksom ikke noe buhu du tapte, så synes ikke det er demotiverende😂 Men har ført til at når jeg leder så hiver mannen min seg rundt fordi han synes det er gøy å være på førsteplass :))

Ts her forresten 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og det er vel helt greit å la ham få den førsteplassen? Det hadde jeg levd greit med i alle fall ;) Så lenge han ikke hele tiden vinner så overlegent at han kaller deg for lat ;) 

Anonymkode: cf821...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og det er vel helt greit å la ham få den førsteplassen? Det hadde jeg levd greit med i alle fall ;) Så lenge han ikke hele tiden vinner så overlegent at han kaller deg for lat ;) 

Anonymkode: cf821...027

Det er faktisk veldig jevnt om hvem som vinner fra dag til dag 😂 Han henter ved, fyrer, vasker bil, tar ut søppel, leverer i barnehagen ++ så trenger ikke la han vinne, når han annenhver dag får det til selv :-)

ts

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

i noen forhold der dette er et evinnelig emne til krangel vil kanskje en slik app virke mot sin hensikt :P

Anonymkode: 5f5ba...91d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det mangler det tredje skiftet. Hvem planlegger og holder styr på alt? Bare det er en gigaoppgave for oss med flere barn - det er dugnader, bursdager, vennegrupper, foreldremøter, treninger, kamper, se at klærne er for små, skoene er for små, huske helsestasjonen, ha-med-dag, skiutstyr, karneval, rød genser til forestillingen, ta med ved, utedager, gym, huske hvilken dag er som er biblioteksdag, sette opp lekeavtaler osv osv osv… Utførelsen er bare en brøkdel av det som må gjøres - det andre spøker i hodet med en konstant følelse av at noe er glemt. Kan gjerne bytte det med å ta ut søppelet eller gå på butikken med ferdig huskeliste.

Anonymkode: 0eb0b...401

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som det mangler det tredje skiftet. Hvem planlegger og holder styr på alt? Bare det er en gigaoppgave for oss med flere barn - det er dugnader, bursdager, vennegrupper, foreldremøter, treninger, kamper, se at klærne er for små, skoene er for små, huske helsestasjonen, ha-med-dag, skiutstyr, karneval, rød genser til forestillingen, ta med ved, utedager, gym, huske hvilken dag er som er biblioteksdag, sette opp lekeavtaler osv osv osv… Utførelsen er bare en brøkdel av det som må gjøres - det andre spøker i hodet med en konstant følelse av at noe er glemt. Kan gjerne bytte det med å ta ut søppelet eller gå på butikken med ferdig huskeliste.

Anonymkode: 0eb0b...401

Det er alternativer for de type oppgaver også.  Dugnader, planlegging, innkjøp og man kan uansett legge til sine egne oppgaver i gratisversjonen om man har ting man føler mangler. 

Vi tok den i bruk forrige uke, og jeg syns det har vært overraskende positivt.  Jeg har en mann som absolutt har bidratt, men nå ser han alle de små tingene jeg gjør som ikke synes så godt.  

Tidligere kunne rydding etter middag bli stående, men nå tar han det for å kunne huke av i appen.  :) Og merker for min del så er det motiverende at nå blir ting veldig synlig.  Så slipper å mase på han om å legge merke til alt jeg gjør som jeg ikke har fått kred for :) Merker vi begge oss er litt mer motivert for å gjøre ting fordi det blir jo en intern konkurranse. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker den! Jeg har en mann som tror han gjør mest, men han har skjønt at han må gjøre veldig mange oppgaver for å nå opp til min poengsum. Men de tingene jeg gjør er ting han ikke tenker over fordi det bare skjer ;) vi bruker ikke appen hver dag. Nå bare registrerer jeg alt jeg har gjort de dagene han kommer hjem fra jobb og klager over noe jeg ikke har gjort. Jeg savner en minuspoengordning da, der man får minuspoeng for å få sove ut og ha alenetid 😂

Anonymkode: 055bd...fb0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det funksjonalitet i app’en for å gi dama poeng når hun har gått en dag uten å stresse, gnåle, kjefte, kritisere eller klage på et eller annet vis fordi hun har rot i topplokket sitt og ikke klarer å sortere tanker? 

Eller er app’en kun for kvinner med sløve menn? 

Anonymkode: fbf73...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker den! Jeg har en mann som tror han gjør mest, men han har skjønt at han må gjøre veldig mange oppgaver for å nå opp til min poengsum. Men de tingene jeg gjør er ting han ikke tenker over fordi det bare skjer ;) vi bruker ikke appen hver dag. Nå bare registrerer jeg alt jeg har gjort de dagene han kommer hjem fra jobb og klager over noe jeg ikke har gjort. Jeg savner en minuspoengordning da, der man får minuspoeng for å få sove ut og ha alenetid 😂

Kan vel ha noe å gjøre med at det som legges inn i app’en primært er dine oppgaver og fellesoppgaver. Og oppgaver som han gjør og alltid har gjort ikke legges i app’en (fordi det er jo mannens oppgave) så det får akkurat lite erkjennelse i app’en som det alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har prøvd den i noen få dager - og jeg vant selvsagt alle dagene. Viset seg (selvfølgelig) at samboeren overvurderte kraftig hvor mye han har gjort av husarbeid. Det er som oftest han som lager mat og leser til barna, så han trodde oppriktig han gjorde mer. Haha 😳 

Men, uansett, etter et par dager var det ikke så gøy lenger, og appen er egentlig ikke nyttig for oss.

Anbefaler heller Tody (som er betalt app), som er en app for Planlegging av husarbeid. Der kan man legge inn alle oppgaver - og med hvor ofte de skal utføres, og få påminnelser om det. Slik som, vaske bad hver 2 uke, vanne plantene 1 gang i uka, vaske kjøkkenfronter hver 3. Uke osv. Etter du markerer at oppgaven er utført, starter tellingen på nytt. Veldig viktig for husoppgaver som ikke gjøres hver dag. Men må allikevel huskes på. Så slipper jeg å minne samboeren på det, det gjør appen. 

Anonymkode: ebf7e...722

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan vel ha noe å gjøre med at det som legges inn i app’en primært er dine oppgaver og fellesoppgaver. Og oppgaver som han gjør og alltid har gjort ikke legges i app’en (fordi det er jo mannens oppgave) så det får akkurat lite erkjennelse i app’en som det alltid har gjort.

Ser for meg at du er en slik mann som overvurderer hvor mye vekt skal legges på "manneoppgaver". Slik som at du mener hvis du bytter til vinterdekk en lørdag, så er det nok for å balansere alle husoppgavene kona gjør? Du brukte hva, halvtime? Det bruker kona di hver eneste dag bare for å rydde og vaske kjøkkenet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Som nevnt over; legg det til da vel og slutt med gnålinga.

Anonymkode: 9f4b6...3c7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er det funksjonalitet i app’en for å gi dama poeng når hun har gått en dag uten å stresse, gnåle, kjefte, kritisere eller klage på et eller annet vis fordi hun har rot i topplokket sitt og ikke klarer å sortere tanker? 

Eller er app’en kun for kvinner med sløve menn? 

Hos oss er det han som gjør mest og jeg som er sløv. Men han gidder ikke apper så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser for meg at du er en slik mann som overvurderer hvor mye vekt skal legges på "manneoppgaver". Slik som at du mener hvis du bytter til vinterdekk en lørdag, så er det nok for å balansere alle husoppgavene kona gjør? Du brukte hva, halvtime? Det bruker kona di hver eneste dag bare for å rydde og vaske kjøkkenet. 

Da er hun i så fall ekstremt ineffektiv. Det gjøres på fem minutter av min kone eller meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte denne en kort periode. Det var veldig nyttig fordi mannen min fikk seg en aha-opplevelse over hvor mye jeg faktisk gjør. Han satt nok med en følelse av at han gjorde mest, det gjør han ikke lenger for å si det sånn.. 

Anonymkode: 36c63...f70

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke i vårt tilfelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...