Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er skipsmegler. Greit å huske at det er gjennomsnittslønna som er 115K i måneden, det betyr ikke at hun tjener det som 25 åring. Lønn vil typisk avhenge av erfaring. I tillegg står det også i artikkelen at yrket i stor grad er provisjonsbasert. 

Anonymkode: 27f6f...6c8

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hun er skipsmegler. Greit å huske at det er gjennomsnittslønna som er 115K i måneden, det betyr ikke at hun tjener det som 25 åring. Lønn vil typisk avhenge av erfaring. I tillegg står det også i artikkelen at yrket i stor grad er provisjonsbasert. 

Edit: står hun har mastergrad i statistikk. Kan være greit å nevne at hun da også kunne jobbet som aktuar og at gjennomsnittslønna der er over 1,1 millioner. Så selv om hun ikke fikk shipping-jobben så kunne hun fått en svært god jobb. 

Skrevet

Har du mastergrad i statistikk er du supermenneske. Hvem gidder noe slikt? Fryktelig tungt og kjedelig fag. 

Anonymkode: 5a3fe...1cf

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Har du mastergrad i statistikk er du supermenneske. Hvem gidder noe slikt? Fryktelig tungt og kjedelig fag. 

Jeg tok master i statistikk. Det er ikke vanskeligere enn å studere andre realfag på universitetet. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 0.42):

Står at firmaet har 103 ansatte og at sjefen hadde 13 millioner i lønn. Om toppene har astronomisk godt betalt så må jo de nyansatte tjene en god del under snittlønna. 

Anonymkode: 93fda...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 5.43):

Nærmest alle  vitenskaper bygger minst delvis på statistikk. Statistikere går selvsagt dypere inn i faget enn andre, men vanskelig å drive med forskning eller lese forskning uten å forstå i hvert fall litt statistikk. 

Anonymkode: 93fda...649

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.2.2022 den 5.43):

Tar du en master i statistikk, så er det vel ganske stor sjanse for at du har interesse for faget, og ikke synes det er kjedelig...

Ser man på statistikken, så scorer matematiske og statistiske fag høyt på hvor fornøyd studentene er. Statistikken fra før pandemien viser at det kun var politistudenter som var mer fornøyd. Så statistikk viser at ikke alle er som deg, ikke alle synes fagene er fryktelig tung og kjedelig.

• Liker 1
Skrevet
18 hours ago, Taluno said:

Tar du en master i statistikk, så er det vel ganske stor sjanse for at du har interesse for faget, og ikke synes det er kjedelig...

Ser man på statistikken, så scorer matematiske og statistiske fag høyt på hvor fornøyd studentene er. Statistikken fra før pandemien viser at det kun var politistudenter som var mer fornøyd. Så statistikk viser at ikke alle er som deg, ikke alle synes fagene er fryktelig tung og kjedelig.

Sivingstudiene på NTNU får også ofte skryt for å ha landets beste studentmiljø. 

Anonymkode: 82f86...fb3

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sivingstudiene på NTNU får også ofte skryt for å ha landets beste studentmiljø. 

I tillegg hjelper det sikkert på motivasjonen at man vet man får gode jobber selv med middels karakterer. 

Skrevet

Det er ikke uvanlig med sø høye lønninger i mange bransjer, selv tjener jeg 200 000 i måneden og har en god del frynsegoder, + bonus som bikker noen millioner  året

Anonymkode: 1c328...84d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke uvanlig med sø høye lønninger i mange bransjer, selv tjener jeg 200 000 i måneden og har en god del frynsegoder, + bonus som bikker noen millioner  året

😂

Anonymkode: 3656c...5f8

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

😂

Anonymkode: 3656c...5f8

Misunnelig kanskje? 🤔

Anonymkode: 61023...3ee

Skrevet

Man kan tjene godt i mange yrker. Jeg tjener også ca 115k brutto i månedslønn, som selvstendig næringsdrivende uten utdannelse.

Anonymkode: 4984e...f24

Gjest Anonymdame@
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Man kan tjene godt i mange yrker. Jeg tjener også ca 115k brutto i månedslønn, som selvstendig næringsdrivende uten utdannelse.

Kan jeg spørre i hvilken bransje?

Skrevet
Anonymdame@ skrev (Akkurat nå):

Kan jeg spørre i hvilken bransje?

Fast food-bransjen.

Gjest Nimbus2000
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fast food-bransjen.

Forskjellen er at 115K er gjennomsnittslønn i skipsmeglerbransjen, mens 115K er lønnsledende i fast food-bransjen. De fleste tjener jo langt mindre i din bransje.

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er uvanlig med såpass høy gjennomsnittslønn i en bransje. I tillegg er det ekstremt uvanlig med såpass høy lønn du oppgir at du har. 

Endret av Nimbus2000
Skrevet
Nimbus2000 skrev (27 minutter siden):

Forskjellen er at 115K er gjennomsnittslønn i skipsmeglerbransjen, mens 115K er lønnsledende i fast food-bransjen. De fleste tjener jo langt mindre i din bransje.

115k i månedslønn er helt gjennomsnittlig i min bransje som leder, jo. Mine kollegaer tjener alt fra 800k til 3+ mill i året.

Gjest Nimbus2000
Skrevet (endret)

slettet

Endret av Nimbus2000

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...