AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Del Skrevet 16. februar 2022 Og jeg føler jeg ikke har gjort noe anderledes..! I lang tid har jeg veid ca 54-55 kg. Jeg har spist sunt men også godt, trent jevnlig, drukket vin, fått til å gå på do, o.l.. Jeg er 160 høy, og fant ut jeg skulle prøve gå ned til 52 kg iom at jeg og kjæresten min snart skal til Syden. Men ila de siste ukene har jeg plutselig gått opp i vekt, og jeg veier nå 57 og klarer ikke gå ned igjen..! Jeg er så frustrert! Jeg føler jeg ikke har gjort noe særlig anderledes, men enkelte kvelder har jeg unnet meg 2 xtra Knekkebrød med nugatti. Jeg har også drukket mer vin med kjæresten, og kost meg mer..! Så jeg ser jo sammenhengen.. MEN nå har jeg forsøkt å skjerpe meg!! I vel 2 uker har jeg hatt mer fokus, og ikke unt meg det lille xtra.. Gått tilbake til slik som før. Men vekta står bom stille! Jeg føler meg mer oppblåst, og får heller nesten ikke til å gå på do å ha avføring. Den kommer kanskje 2 ganger i uken, noe som selvfølgelig gjør at jeg føler meg mer oppblåst og at jeg ikke får tømt meg! Hva kan jeg gjøre? Hvor starter jeg? Tidligere har jeg også hatt enkelte dager hvor jeg har spist mer dagen før, føler meg oppblåst, men så går på do, får tømt meg, og så kan spise og leve og ha avføring som normalt resten av uken.. Men nå føles det ut som det er bom stopp, og at alt det lille jeg spiser bare samler seg i magen, og jeg eser ut...! Jeg vet jo jeg ikke eser ut, men det føles slik.. Ikke spiser jeg mye heller om dagene. Skjeldent mer enn 1500 kcal (litt mer i helgene da).. Og jeg føler det blir svært vanskelig å spise mindre enn dette.. Ikke kan jeg heller øke treningen pga barna og logistikk. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg får ned når jeg gjør akkurat det samme som før, og at jeg faktisk nå spiser enda mindre enn da! Anonymkode: 2d8b5...4b8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Del Skrevet 16. februar 2022 Gi det tid. En annen ting er at kroppen ofte holder litt ekstra på "de siste" kiloene. Mye lettere for en på 100kg å gå ned 2kg enn en på 54kg. Du må enten gå ned til 1000-1200kcal en stund, trene mer, eller være tålmodig. Også viktig at du evt vet at du holder deg til disse 1500kcal. Spiser du ekstra knekkebrød, vin, og evt nugatti, raser kaloriene opp fort. Husk at det er kaloriene per uke som teller! Vil du gå litt fort ned før ferie (som kan gå fort opp igjen etterpå) anbefaler jeg feks 2 dager i uken med kun 500kcal,eller 2 drikkedager hvor du kun drikker noen shake fra noka eller nutrilett osv. Husk også på at vektnedgang dessverre blir verre og verre med alderen. Anonymkode: 2b5ca...5c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg vil bare starte med å si at du er godt innenfor normalvekt, og det virker ikke som om du egentlig trenger å gå ned noe. Husk også at vekten kan variere ut fra syklus, vann i kroppen, forstoppelse osv. Jeg tenker derfor du ikke nødvendigvis har gått opp i vekt. Gi det noen uker til! Hvilken jobb har du, og er du aktiv ellers? Med din høyde og vekt er nok 1500 kalorier om dagen ikke veldig langt fra ditt faktiske daglige kaloriforbruk, med mindre du er veldig aktiv (Dette er selvfølgelig en generalisering og vil være individuelt). Derfor vil du måtte være tålmodig dersom du vil ned i vekt. Personlig ville jeg heller vært fornøyd der du er fremfor å gå ned et par "skjønnhetskilo", siden det høres ut som om du kan holde deg der uten å måtte tenke mye over det:) Anonymkode: 47b1b...7d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå