AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Snakket med kjæresten, der han sier at han har møteplikt på jobben for et møte mellom de ansatte etter arbeidstid. (den dagen hadde vi avtalt at han skulle hente ene ungen) Så stoppet han å snakke så da sa jeg at man er ikke nødt og møte opp og at det ikke er møteplikt når man ikke kan, når man har barn å ta seg av der ingen andre kan stille opp. så klikker han fordi jeg avbrøt han. Men han stoppet jo opp å snakke, og da er det jo normalt at den andre sier noe. eller må man være helt stille lenge og vente og spørre:" er du ferdig å snakke nå?" "Kan jeg svare deg nå?" Som han mener jeg skal si. trodde normal kommunikasjon var det å svare når den andre stopper opp. Trodde ikke man måtte ha tillatelse til å snakke, og spørre om å snakke før man sier noe. Jeg må være musestille, kan ikke si et ord før han er ferdig. så kaller han meg for dum flere ganger, sier at jeg er skadet i hjernen, psykopat, at han aldri vil se meg igjen, blokkerer nr mitt for så å åpne det etterpå. Legger på telefonen 20 ganger, vist jeg prøver å snakke eller si noe. alt dette bare fordi jeg sa når han stoppet å snakke at det ikke er møteplikt når man faktisk ikke kan. Og jeg hadde ikke sagt et eneste stygt ord eller noe annet, noe som dette kunne aldri falt meg inn å sagt til han heller, eller noen i det hele tatt. Dette fløy ut av han fordi jeg avbryter i en normal kommunikasjons samtale.. hvordan snakker du og partner? Anonymkode: f58ec...132
Silva Pluvialis Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 (endret) Han mishandler deg psykisk. Overhodet ikke normal kommunikasjon fra hans side. Kom deg unna. Du fortjener bedre! Endret 16. februar 2022 av Tvillingsjel 5 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Snakket med kjæresten, der han sier at han har møteplikt på jobben for et møte mellom de ansatte etter arbeidstid. (den dagen hadde vi avtalt at han skulle hente ene ungen) Så stoppet han å snakke så da sa jeg at man er ikke nødt og møte opp og at det ikke er møteplikt når man ikke kan, når man har barn å ta seg av der ingen andre kan stille opp. så klikker han fordi jeg avbrøt han. Men han stoppet jo opp å snakke, og da er det jo normalt at den andre sier noe. eller må man være helt stille lenge og vente og spørre:" er du ferdig å snakke nå?" "Kan jeg svare deg nå?" Som han mener jeg skal si. trodde normal kommunikasjon var det å svare når den andre stopper opp. Trodde ikke man måtte ha tillatelse til å snakke, og spørre om å snakke før man sier noe. Jeg må være musestille, kan ikke si et ord før han er ferdig. så kaller han meg for dum flere ganger, sier at jeg er skadet i hjernen, psykopat, at han aldri vil se meg igjen, blokkerer nr mitt for så å åpne det etterpå. Legger på telefonen 20 ganger, vist jeg prøver å snakke eller si noe. alt dette bare fordi jeg sa når han stoppet å snakke at det ikke er møteplikt når man faktisk ikke kan. Og jeg hadde ikke sagt et eneste stygt ord eller noe annet, noe som dette kunne aldri falt meg inn å sagt til han heller, eller noen i det hele tatt. Dette fløy ut av han fordi jeg avbryter i en normal kommunikasjons samtale.. hvordan snakker du og partner? Anonymkode: f58ec...132 Er dette noe som skjer ofte i forholdet? Anbefaler deg på det sterkeste å pakke sammen sakene til deg og barna, og komme deg vekk isåfall. Det er aldri greit å kalle noen psykopat, antyde at noen har hjerneskader etc. Han høres ikke helt god ut. Anonymkode: deea1...d11 7
Elani Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Han høres skikkelig barnslig ut. Sånn oppførsel hadde jeg aldri akseptert. 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Det der er ikke normal kommunikasjon mellom partnere, nei. I alle dager! Så slitsomt for deg. Anonymkode: 1d879...a51 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Tua dere oppfører dere teit begge to spør du meg! At du nekter på man har møteplikt er merkelig , men han reagerer på feil måte Anonymkode: 3d16a...ec0 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tua dere oppfører dere teit begge to spør du meg! At du nekter på man har møteplikt er merkelig , men han reagerer på feil måte Anonymkode: 3d16a...ec0 Man har ikke møteplikt når man må hente barn i barnehage? Hvem skal hente ungen da? Skal ungen bli igjen alene i bhg etter stengetid tenkte du? 😅 Anonymkode: f58ec...132 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 Møte etter arbeidstid uten betalt høres merkelig ut for meg. Er det tilfelle, så burde det absolutt ikke være møteplikt. At du har latt og lar han snakke og behandle deg på denne måten er sjokkerende. Aldri aksepter slik oppførsel fra noen! Vil du at barna dine skal bli behandlet, eller behandle andre slik? De plukker fort opp ting. Kom deg bort fra denne mannen, eller sett ned foten og krev at han får hjelp, og at han aldri får kalle deg stygge ord igjen! Man snakker ikke slik til noen, i allefall ikke til de man skal elske. Anonymkode: 7743f...a74 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Man har ikke møteplikt når man må hente barn i barnehage? Hvem skal hente ungen da? Skal ungen bli igjen alene i bhg etter stengetid tenkte du? 😅 Anonymkode: f58ec...132 Jo det kan man selvsagt ha, da må partner hente da Anonymkode: 3d16a...ec0 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Møte etter arbeidstid uten betalt høres merkelig ut for meg. Er det tilfelle, så burde det absolutt ikke være møteplikt. At du har latt og lar han snakke og behandle deg på denne måten er sjokkerende. Aldri aksepter slik oppførsel fra noen! Vil du at barna dine skal bli behandlet, eller behandle andre slik? De plukker fort opp ting. Kom deg bort fra denne mannen, eller sett ned foten og krev at han får hjelp, og at han aldri får kalle deg stygge ord igjen! Man snakker ikke slik til noen, i allefall ikke til de man skal elske. Anonymkode: 7743f...a74 For meg og. Men sånn var det visst. han har fått grei beskjed om at jeg ikke aksepterer å bli snakket sånn til, jeg snakker jo ikke sånn til han. Har lurt litt på den siste der om det er normalt å bli snakket stygt til selvom man elsker en person? i mitt hode så tenker jeg automatisk at om man virkelig elsker noen, så snakker man ikke sånn. Han sier sånne ting når han blir irritert. Anonymkode: f58ec...132 1
Mooza Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 Hvis min mann sier at noe er nødvendig og at han har et møte, så tar jeg det seriøst. At det er noe som er nødvendig at han er med på. Så må man jo finne en løsning. Hvem av oss har det mest nødvendige møtet/forpliktelsen. Her kan det jo virke som du kvervulerer på hans ord, og hvor viktig dette møtet er, og han følte gjerne at du i tillegg avbrøt han. Jeg får vel en følelse av at dette ikke er første gang dere har en liknende utveksling, og der han kanskje ikke blir hørt mens du raljerer over han? ...siden han reagerer så sterkt (?) Kanskje du pleier å høvle over han, og egentlig selv er litt ufin? Hvorfor skulle han kalle deg psykopat hvis dette ikke føyer seg inn i et mønster? Hvorfor legge på 20 ganger, hvis du ikke ringte han opp 20 ganger? Hvorfor sperre nummeret ditt? Her er det mye rart. Alt det over å hente et barn.. Hvor fortvilt og irritert var du over at han ikke kunne hente? Du vet vel gjerne selv best hvor skoen trykker TS, hvis du har selvinnsikt og ikke faktisk har psykopatiske trekk som kjæresten din foreslår. Er kjæresten din helt sprø som reagerer på en liten filleting, eller er det noe mer som foregår her? Antar han ikke er far til barnet siden du kaller han kjæresten din? 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 Mooza skrev (2 minutter siden): Hvis min mann sier at noe er nødvendig og at han har et møte, så tar jeg det seriøst. At det er noe som er nødvendig at han er med på. Så må man jo finne en løsning. Hvem av oss har det mest nødvendige møtet/forpliktelsen. Her kan det jo virke som du kvervulerer på hans ord, og hvor viktig dette møtet er, og han følte gjerne at du i tillegg avbrøt han. Jeg får vel en følelse av at dette ikke er første gang dere har en liknende utveksling, og der han kanskje ikke blir hørt mens du raljerer over han? ...siden han reagerer så sterkt (?) Kanskje du pleier å høvle over han, og egentlig selv er litt ufin? Hvorfor skulle han kalle deg psykopat hvis dette ikke føyer seg inn i et mønster? Hvorfor legge på 20 ganger, hvis du ikke ringte han opp 20 ganger? Hvorfor sperre nummeret ditt? Her er det mye rart. Alt det over å hente et barn.. Hvor fortvilt og irritert var du over at han ikke kunne hente? Du vet vel gjerne selv best hvor skoen trykker TS, hvis du har selvinnsikt og ikke faktisk har psykopatiske trekk som kjæresten din foreslår. Er kjæresten din helt sprø som reagerer på en liten filleting, eller er det noe mer som foregår her? Antar han ikke er far til barnet siden du kaller han kjæresten din? Selvfølgelig. Men her skal han på et møte med ansatte, ikke arbeidsgiver. Jeg skal i begravelse, noe som er viktigere enn møte han fikk vite om i ettertid. jeg hører på hva han sier, men når han stopper å snakke som at han er ferdig så må det være lov å si noe uten at man skal klikke. ja, selvfølgelig ringte jeg han opp igjen, for jeg aksepterer ikke sånn oppførsel ut av ingenting. Hadde jeg gjort noe så hadde jeg forstått det. Og det er fordi det er sånn han er. Han sa ikke at han ikke kunne hente, så det er fortsatt ikke et problem, han skal hente som avtalt selvfølgelig. nei, det har jeg ikke du 😅 han reagerer på de mest normale hverdagslige små ting som går an. Det er nok fordi han selv ikke føler seg hørt eller mener at jeg avbryter fordi han må snakke helt ferdig før jeg får snakke. Og vist jeg spør om noe i forhold til det han sa, før han er ferdig å si alt, så blir han irritert. men med alle andre jeg har møtt gjennom hele livet så har det aldri vært et problem at ene sier noe, så den andre, så den andre osv. aldri opplevd å måtte vente helt til den ene var helt ferdig å snakke. Så derfor lurte jeg også på hvordan dere andre med partner snakker med hverandre. Anonymkode: f58ec...132 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): For meg og. Men sånn var det visst. han har fått grei beskjed om at jeg ikke aksepterer å bli snakket sånn til, jeg snakker jo ikke sånn til han. Har lurt litt på den siste der om det er normalt å bli snakket stygt til selvom man elsker en person? i mitt hode så tenker jeg automatisk at om man virkelig elsker noen, så snakker man ikke sånn. Han sier sånne ting når han blir irritert. Anonymkode: f58ec...132 Ikke aksepter det til vanlig, når han er sinna, eller etter inntak av alkohol. Og ikke unnskyld han med at han bare gjør det når han er sinna. Han er en voksen mann som burde klare å holde tilbake. Man sier ikke sånn, punktum. Si klart ifra om at hvis det fortsetter så går du. Respekter deg selv høyere enn dette! Anonymkode: 7743f...a74 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 Mooza skrev (18 minutter siden): Hvis min mann sier at noe er nødvendig og at han har et møte, så tar jeg det seriøst. At det er noe som er nødvendig at han er med på. Så må man jo finne en løsning. Hvem av oss har det mest nødvendige møtet/forpliktelsen. Her kan det jo virke som du kvervulerer på hans ord, og hvor viktig dette møtet er, og han følte gjerne at du i tillegg avbrøt han. Jeg får vel en følelse av at dette ikke er første gang dere har en liknende utveksling, og der han kanskje ikke blir hørt mens du raljerer over han? ...siden han reagerer så sterkt (?) Kanskje du pleier å høvle over han, og egentlig selv er litt ufin? Hvorfor skulle han kalle deg psykopat hvis dette ikke føyer seg inn i et mønster? Hvorfor legge på 20 ganger, hvis du ikke ringte han opp 20 ganger? Hvorfor sperre nummeret ditt? Her er det mye rart. Alt det over å hente et barn.. Hvor fortvilt og irritert var du over at han ikke kunne hente? Du vet vel gjerne selv best hvor skoen trykker TS, hvis du har selvinnsikt og ikke faktisk har psykopatiske trekk som kjæresten din foreslår. Er kjæresten din helt sprø som reagerer på en liten filleting, eller er det noe mer som foregår her? Antar han ikke er far til barnet siden du kaller han kjæresten din? 👏 Anonymkode: 3d16a...ec0
Mooza Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): a, selvfølgelig ringte jeg han opp igjen, for jeg aksepterer ikke sånn oppførsel ut av ingenting. Hadde jeg gjort noe så hadde jeg forstått det. Og det er fordi det er sånn han er. Han sa ikke at han ikke kunne hente, så det er fortsatt ikke et problem, han skal hente som avtalt selvfølgelig. nei, det har jeg ikke du 😅 han reagerer på de mest normale hverdagslige små ting som går an. Det er nok fordi han selv ikke føler seg hørt eller mener at jeg avbryter fordi han må snakke helt ferdig før jeg får snakke. Og vist jeg spør om noe i forhold til det han sa, før han er ferdig å si alt, så blir han irritert. men med alle andre jeg har møtt gjennom hele livet så har det aldri vært et problem at ene sier noe, så den andre, så den andre osv. aldri opplevd å måtte vente helt til den ene var helt ferdig å snakke. Så derfor lurte jeg også på hvordan dere andre med partner snakker med hverandre. Ja, hente barnet må han jo. Det virker jo som han ikke forstår viktigheten av det, og ikke skjønner at man ikke kan komme med noen avtale eller møte når man har lovet noe så viktig. Barna går framfor alt, og kan selvsagt ikke bli sittende igjen i barnehagen. Det er jo hovedpoenget her. Det hadde gjort meg lynforbannet og redd. Følelsen av å miste kontroll over at barnet mitt ikke ble hentet. Så hadde måten han snakket til meg på kommet i andre rekke. Men først og fremst hadde jeg vel laget hakkekylling av han for å ikke hente barnet slik at alle står i en helt fortvilet situasjon. Sånn kan det ikke være. Han må være veldig umoden som ikke forstår det. Om hele motorveien står i brann, så henter man ungen sin. 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #16 Skrevet 17. februar 2022 Litt på siden, men vi hadde ved en anledning store problemer med å få hentet barnet vårt i barnehagen. Visste om problemstillingen noen dager før, og tok det opp med personalet i barnehagen. En av damene sa seg umiddelbart villig til å hjelpe oss, og sønnen vår var sammen med henne et par timer inntil vi hadde mulighet til å hente. Så det går an å ta det opp med personalet, eller om barnet eventuelt har mulighet til å bli med en av de andre ungene hjem en liten stund. Når det gjelder hvordan dere snakker sammen, så bør dere virkelig ta en prat om akkurat det. Det kommer til å drepe forholdet sakte men sikkert om dette fortsetter. Jeg forstår hans frustrasjon fordi han ikke synes han kan utebli fra møtet, men det blir ikke bedre av å kjefte og være ufin. Dette gjelder selvsagt for begge parter. Anonymkode: 23aa1...aba 1
Gjest AnomynBruker Skrevet 17. februar 2022 #17 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): så kaller han meg for dum flere ganger, sier at jeg er skadet i hjernen, psykopat, at han aldri vil se meg igjen, blokkerer nr mitt for så å åpne det etterpå. Legger på telefonen 20 ganger, vist jeg prøver å snakke eller si noe. Typen din er syk i hodet. Det er ikke noe å lure på. Det er nok han som er psykopaten her. De liker å beskylde andre for å være det. De spiser sjeler, nå spiser han din, og du vil til slutt føle deg like jævlig som han. Til slutt klikker det for deg, og du grisebanker han. Da skjer det to ting. 1. Han tar igjen. 2. Du vil tro at han har rett. At du er en slem person som slår andre. Så kom deg avgårde!
Elaine Marley Skrevet 20. februar 2022 #18 Skrevet 20. februar 2022 Tråden er ryddet for krenkende innlegg, innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #19 Skrevet 20. februar 2022 Mooza skrev (På 17.2.2022 den 0.46): Ja, hente barnet må han jo. Det virker jo som han ikke forstår viktigheten av det, og ikke skjønner at man ikke kan komme med noen avtale eller møte når man har lovet noe så viktig. Barna går framfor alt, og kan selvsagt ikke bli sittende igjen i barnehagen. Det er jo hovedpoenget her. Det hadde gjort meg lynforbannet og redd. Følelsen av å miste kontroll over at barnet mitt ikke ble hentet. Så hadde måten han snakket til meg på kommet i andre rekke. Men først og fremst hadde jeg vel laget hakkekylling av han for å ikke hente barnet slik at alle står i en helt fortvilet situasjon. Sånn kan det ikke være. Han må være veldig umoden som ikke forstår det. Om hele motorveien står i brann, så henter man ungen sin. Helt uenig. Det er måten han snakker på som er problemet, ikke at han hadde fått problemer med å hente. Ts sin respons var merkelig. Nekte på at han har møteplikt osv. Hvorfor ikke bare håndtere dette som en felles utfordring : «Hvordan skal vi håndtere situasjonen med Petter da?» Sammen hadde dere nok funnet en løsning. Kanskje barnet kunne vært med noen hjem den dagen for eksempel. Men igjen, du må ikke akseptere at han kaller deg ting. Anonymkode: aafa7...131 2
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #20 Skrevet 20. februar 2022 Det er klart at man innimellom må ha møter etter arbeidstid, men det unnskylder ikke utbruddet hans. Det hørtes jo helt merkelig ut. Ikke aksepter å bli kalt skadet i hjernen og psykopat. Anonymkode: 445de...0c7 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå