AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Eller må han hjem om natten? Dersom fødselen trekker ut i tid. Skal føde på Ullevål. Anonymkode: e7756...98b
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Så lenge du er i aktiv fødsel så har du slik jeg har skjønt det et eget føderom og far får være der hele tiden. Det er ikke noe seng til far da, men en stol (og en seng til deg) Etter fødselen får far overnatte om du overføres på barselhotellet. Om du legges inn får far ikke overnatte (de har bare fellesrom, far kan besøke på dagtid) Om du blir satt i gang og må være der før fødsel starter får far ikke overnatte (men de fleste får jo dra hjem da) Anonymkode: aa511...7ec 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Anbefaler å ta med en solstol til far. Slik man klapper sammen, men som man nesten kan ligge i/bøye seg godt bakover. Vi hadde det da min mann slet med prolaps. Fødsel kan ta tid, så greit for far å sitre behagelig og ha mulighet til å duppe innimellom. Anonymkode: 92d34...45f
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Eller må han hjem om natten? Dersom fødselen trekker ut i tid. Skal føde på Ullevål. Anonymkode: e7756...98b Ja. Men han får ikke seng på fødestua. Kun lenestol. De fleste er jo våken under en fødsel. På barselavdelingen varierer det fra sykehus til sykehus om far får overnatte. Anonymkode: c7615...7c7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Fødte på Ullevål for 3 uker siden. Far fikk ikke være med på mottaket, men fikk vente i gangen ved heisen. På føden fikk han egentlig ikke være med før aktiv fødsel fordi alle familierommene var tatt, men det var ingen andre på ventestua jeg havnet på, så han fikk være med men måtte reise igjen hvis det kom flere inn dit. Det kom aldri noen flere inn, så han fikk bli. Hadde vi havnet rett på familierom, hadde han fått bli uansett. På fødestua fikk han være med hele tiden. På barselavdelingen fikk han være med så lenge de ikke trengte å gjøre om rommet vårt til dobbeltrom. Hvordan det er på barselhotellet der aner jeg ikke da vi var på barselavdelingen. Anonymkode: 9f174...459
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 9 hours ago, AnonymBruker said: Fødte på Ullevål for 3 uker siden. Far fikk ikke være med på mottaket, men fikk vente i gangen ved heisen. På føden fikk han egentlig ikke være med før aktiv fødsel fordi alle familierommene var tatt, men det var ingen andre på ventestua jeg havnet på, så han fikk være med men måtte reise igjen hvis det kom flere inn dit. Det kom aldri noen flere inn, så han fikk bli. Hadde vi havnet rett på familierom, hadde han fått bli uansett. På fødestua fikk han være med hele tiden. På barselavdelingen fikk han være med så lenge de ikke trengte å gjøre om rommet vårt til dobbeltrom. Hvordan det er på barselhotellet der aner jeg ikke da vi var på barselavdelingen. Anonymkode: 9f174...459 Gratulerer med baby og så bra at du fikk ha ham med så mye, at det var plass De sa til meg at som hovedregel fikk far ikke være på barselavdeling eller ventestue, men så fint de lar ham være der om det ikke er noen andre pasienter. På barselhotellet på Ullevål kan far/ledsager overnatte og være der hele tiden men må betale tror det er rundt 400-500 per natt inkludert frokost ikke annen mat. Lurer på om det uthevede er nylig endret pga covid-lettelser? For jeg var på mottaket der for 2 dager siden pga jeg skulle ha en sjekk av noe og da kom det inn noen fødende og de hadde med partner inn på mottaket, men han måtte sitte på venterommet når de tok dem inn for sjekk da siden rommet de gjorde undersøkelsene på var et flermannsrom. TS: Det var jeg som skrev lenger opp om stol på fødestua, det gjaldt Ullevål. Jeg har ikke født ennå men fikk fortalt at det var en slags lenestol på føderommene til far. Anonymkode: aa511...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå