AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Del Skrevet 16. februar 2022 Jeg skal kjøre til Sverige, og en passasjer jeg skal ha med har lyst til å kjøpe over kvota på snus og alkohol, kun fordi hen pleier det. Hen sier også at det er null stress, for om vi blir tatt, går det bare på hens bekostning. Jeg sier nei, og personen sier hen skal respektere dette. Men det ble en diskusjon på det. Hvem har rett? Jeg mener at jeg som fører av bilen, kan få konsekvenser, da framkomstmiddelet er mitt ansvar. Typ, jeg burde vell vite hva som er i min bil og bli satt ansvarlig til det Hva tror dere? Hvem ville fått bot? Anonymkode: 198b5...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Del Skrevet 16. februar 2022 Jeg kjenner ikke lovverket her, men tror jeg bare ville droppet å ta med noen som ikke respekterer deg. Din bil, dine regler. Hadde selv synes det var ubehagelig å ha med noen som planlegger å bryte loven. Anonymkode: 0c1c0...fc2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Del Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjenner ikke lovverket her, men tror jeg bare ville droppet å ta med noen som ikke respekterer deg. Din bil, dine regler. Hadde selv synes det var ubehagelig å ha med noen som planlegger å bryte loven. Anonymkode: 0c1c0...fc2 Ja. Men er veldig sikker på at hen ikke kommer til å ta med mer, når jeg sier nei. Men hen skjønner ikke at det blir å diskutere mine moraler ang å følge loven, og det er sykt irriterende 🙈 Vi er uenige på hvem det hadde gått ut over om hen ble tatt i kontroll ts Anonymkode: 198b5...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 16. februar 2022 #4 Del Skrevet 16. februar 2022 Der er en unødig risiko uansett. Hva om personen hadde skyldt på deg? For øvrig kan man fortolle ekstra kjøp på nett, så hadde sagt at de kun kunne kjøpe over kvota om de faktisk fortollet det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Del Skrevet 16. februar 2022 Du tar selvfølgelig ikke med deg slike passasjerer over grensa. Anonymkode: 6924c...8f3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Del Skrevet 16. februar 2022 Ta det på deg. Anonymkode: 07cc4...71a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. februar 2022 #7 Del Skrevet 16. februar 2022 Det får ingen konsekvenser for deg så lenge passasjeren påtar seg ansvaret. Og det får ikke alvorlige konsekvenser for deg dersom vedkommende plutselig skulle skylde på deg, forutsatt at det ikke er snakk om større mengder. Smugling av små mengder blir Ikke gjenstand for straff, med det reageres med et forenklet forelegg som ikke registreres i strafferegisteret. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Del Skrevet 16. februar 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Det får ingen konsekvenser for deg så lenge passasjeren påtar seg ansvaret. Og det får ikke alvorlige konsekvenser for deg dersom vedkommende plutselig skulle skylde på deg, forutsatt at det ikke er snakk om større mengder. Smugling av små mengder blir Ikke gjenstand for straff, med det reageres med et forenklet forelegg som ikke registreres i strafferegisteret. Jepp. Det er grensa mellom Norge og Sverige, ikke USA og Mexico. Anonymkode: addd7...503 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Del Skrevet 16. februar 2022 Når jeg er eier og fører av en bil, så bestemmer jeg hva som skjer med og i bilen. Vet ikke hva loven sier om konsekvense for deg som fører i denne situasjonen, men jeg hadde sagt nei til å ta med over kvoten. Anonymkode: f942e...de5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #10 Del Skrevet 17. februar 2022 Enkelt; Du sier fra at du kommer til å kjøre på rødt over grensa. Da sier du bare i fra til tollerne at du har passasjerer du er usikker på om holder kvota. Dette gjør bla harrybussene over grensa. Det er ikke sjåførens ansvar hva passasjerene har med seg. Men det er lurt kjøre på rødt om man har med seg rasshøl som ikke respekterer sjåførens ønske. Anonymkode: 5fbfe...4fe 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #11 Del Skrevet 19. februar 2022 On 2/16/2022 at 10:29 PM, AnonymBruker said: Jeg skal kjøre til Sverige, og en passasjer jeg skal ha med har lyst til å kjøpe over kvota på snus og alkohol, kun fordi hen pleier det. Hen sier også at det er null stress, for om vi blir tatt, går det bare på hens bekostning. Jeg sier nei, og personen sier hen skal respektere dette. Men det ble en diskusjon på det. Hvem har rett? Jeg mener at jeg som fører av bilen, kan få konsekvenser, da framkomstmiddelet er mitt ansvar. Typ, jeg burde vell vite hva som er i min bil og bli satt ansvarlig til det Hva tror dere? Hvem ville fått bot? Anonymkode: 198b5...476 Det går på alle som er i bilen, tollvesenet bryr seg ikke om hvem som har kjøpt hva Anonymkode: 61efc...3d4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #12 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det går på alle som er i bilen, tollvesenet bryr seg ikke om hvem som har kjøpt hva Anonymkode: 61efc...3d4 Ok, så buss sjåføren,postmann eller fly piloten blir straffet for å ha fraktet smuglergods? Tror nok hver passasjer er ansvarlig for sin bagasje/reisegods. Anonymkode: 1e738...b2c 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #13 Del Skrevet 19. februar 2022 Er det virkelig bare meg som synes TS er kjip her, moralens vokter som h*n er? Anonymkode: 636ff...bbf 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 19. februar 2022 #14 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det går på alle som er i bilen, tollvesenet bryr seg ikke om hvem som har kjøpt hva Anonymkode: 61efc...3d4 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det virkelig bare meg som synes TS er kjip her, moralens vokter som h*n er? Anonymkode: 636ff...bbf Tollvesenet tar selvsagt den som har tatt med for mye. Sier passasjeren at dette er hans, er det hans. Og nei, jeg hadde ikke brydd meg om noen i mitt reisefølge hadde tatt med for mye snus eller alkohol over grensa. Er ikke akkurat 20 kg heroin vi snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 19. februar 2022 #15 Del Skrevet 19. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det virkelig bare meg som synes TS er kjip her, moralens vokter som h*n er? Anonymkode: 636ff...bbf Det er TS sin bil. Da er det naturlig at TS ønsker at reglene skal følges. Vil passasjeren bryte loven, så kan vedkommende bruke et annet fremkomstmiddel. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #16 Del Skrevet 19. februar 2022 Passasjeren er ansvarlig for sin del av varene. Anonymkode: c4da4...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #17 Del Skrevet 19. februar 2022 37 minutter siden, AnonymBruker said: Er det virkelig bare meg som synes TS er kjip her, moralens vokter som h*n er? Anonymkode: 636ff...bbf Er ikke det det går på. Men respekt. Hvis mine "venner" ikke respekterte meg hadde de blitt kasta ut av bilen og ikke blitt kontaktet mer. Anonymkode: 5fbfe...4fe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #18 Del Skrevet 19. februar 2022 11 hours ago, AnonymBruker said: Ok, så buss sjåføren,postmann eller fly piloten blir straffet for å ha fraktet smuglergods? Tror nok hver passasjer er ansvarlig for sin bagasje/reisegods. Anonymkode: 1e738...b2c forskjell på offentlig- og privat transport. Er dere 4 stk i bilen så er det total kvoten tolleren ser på og ikke hvem som har hva Anonymkode: 61efc...3d4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #19 Del Skrevet 19. februar 2022 Kan du ikke bare kjøre inn på rødt om du absolutt må ha med passasjeren til Sverige? Hadde iallefall sørga for å ha kvittering på alt du har kjøpt, mistenker passasjeren kan prøve å dytte problemet over på deg. Anonymkode: 514de...583 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2022 #20 Del Skrevet 19. februar 2022 Brunello skrev (På 17.2.2022 den 0.05): Det får ingen konsekvenser for deg så lenge passasjeren påtar seg ansvaret. Og det får ikke alvorlige konsekvenser for deg dersom vedkommende plutselig skulle skylde på deg, forutsatt at det ikke er snakk om større mengder. Smugling av små mengder blir Ikke gjenstand for straff, med det reageres med et forenklet forelegg som ikke registreres i strafferegisteret. jeg kunne faktisk risikert å miste sikkerhetsklareringen min pga noe sånt og med det jobben. Alvorlige konsekvenser i min verden. Anonymkode: e6862...490 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå