AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Som overskrift, har noen erfaring med fertilitetsklinikker i Danmark? Er alene, men vurderer å dra dit siden det er lovlig der. Pris på forsøk? Anonymkode: 249a3...024
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som overskrift, har noen erfaring med fertilitetsklinikker i Danmark? Er alene, men vurderer å dra dit siden det er lovlig der. Pris på forsøk? Anonymkode: 249a3...024 Det er vel lovlig her nå også? Så er bare å gå til en privatklinikk eller bli henvist av fastlegen din 😊 Hvis du vil til Danmark kan du Google pris. Mener den ligger på det samme som hos privatklinikk i Norge. Anonymkode: a52cb...073 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er vel lovlig her nå også? Så er bare å gå til en privatklinikk eller bli henvist av fastlegen din 😊 Hvis du vil til Danmark kan du Google pris. Mener den ligger på det samme som hos privatklinikk i Norge. Anonymkode: a52cb...073 Visste ikke det, har visst ikke hengt med. Takk! Anonymkode: 249a3...024
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Visste ikke det, har visst ikke hengt med. Takk! Anonymkode: 249a3...024 Lykke til 💙 Anonymkode: a52cb...073
Majer Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Noe billigere enn Norge, men ikke med mye. Det kan like gjerne bli dyrere mtp reise. Kanskje mindre kø enn her da, men det er bare spekulasjoner. Har du ingen som kan hjelpe deg? Jeg hadde gjerne gjort det, men skal donere til eksen og muligens riksen. Ikke bra å donere til for mange heller. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Tenker du ivf eller inseminasjon? Dersom du går for ivf og er under 40 vil du få dekket store deler om du velger å ta det via det offentlige her i Norge. jeg forsøkte inseminasjon på dier klinikk i Århus. Klinikken har egen sædbank så de man trengte ikke bestille i forveien. Var veldig enkelt: først en samtale vis tlf . Etter det var det bare å sende en e-post om at man hadde positiv eggløsningstest og reise ned .. trengte ingen time - man bare kom inn og så ble man tatt i mot av hyggelig personale. Måtte aldri vente lenge, og de hadde åpent alle dager. Prisen var ca 10-12000 alt etter donortype ( de hadde tre kategorier : åpen , donors valg etter 18 år og anonym. var veldig enkelt å komme dit- tok danskebåten til Hirtshals og kjørte ned på to timer, inseminasjon tok ikke særlig lang tid og så tok jeg båten tilbake. Ble ikke gravid etter 5 forsøk og besluttet å prøver ivf på Maigaard.. men var litt treg og corona satte en stopper. Så ble superglad da ny bioteknologilov åpnet for ass. Befrukning for enslige. Jeg gikk for privat klinikk . i Norge får du ikke velge eller vite hvilken donor som brukes. Du får velge egenskaper( øyenfarge, høyde hårfarge osv) eller du kan velge 3 donorer og så velger legen en av disse. I Danmark sier du hvilken donor du ønsker- og så får du den. en annen fordel m Danmark er at det er lov m assisted haching , som gjør at flere egg blir til blastocyster .. noen forsøk viser at det hos eldre kvinner kan være en utfordring at eggene ikke «klekker». Danske klinikker har samarbeid m norske leger slik at du slipper å reise til Danmark før egguttak. hvis ikke det er viktig for deg å velge donor er det enklest å ta det i Norge , særlig om du bor nærte klinikkene( vet det finnes i Oslo, Haugesund , Bergen , Stavanger og Trondheim .. Hilsen en som blir mamma i mars Anonymkode: d27c2...de5 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker du ivf eller inseminasjon? Dersom du går for ivf og er under 40 vil du få dekket store deler om du velger å ta det via det offentlige her i Norge. jeg forsøkte inseminasjon på dier klinikk i Århus. Klinikken har egen sædbank så de man trengte ikke bestille i forveien. Var veldig enkelt: først en samtale vis tlf . Etter det var det bare å sende en e-post om at man hadde positiv eggløsningstest og reise ned .. trengte ingen time - man bare kom inn og så ble man tatt i mot av hyggelig personale. Måtte aldri vente lenge, og de hadde åpent alle dager. Prisen var ca 10-12000 alt etter donortype ( de hadde tre kategorier : åpen , donors valg etter 18 år og anonym. var veldig enkelt å komme dit- tok danskebåten til Hirtshals og kjørte ned på to timer, inseminasjon tok ikke særlig lang tid og så tok jeg båten tilbake. Ble ikke gravid etter 5 forsøk og besluttet å prøver ivf på Maigaard.. men var litt treg og corona satte en stopper. Så ble superglad da ny bioteknologilov åpnet for ass. Befrukning for enslige. Jeg gikk for privat klinikk . i Norge får du ikke velge eller vite hvilken donor som brukes. Du får velge egenskaper( øyenfarge, høyde hårfarge osv) eller du kan velge 3 donorer og så velger legen en av disse. I Danmark sier du hvilken donor du ønsker- og så får du den. en annen fordel m Danmark er at det er lov m assisted haching , som gjør at flere egg blir til blastocyster .. noen forsøk viser at det hos eldre kvinner kan være en utfordring at eggene ikke «klekker». Danske klinikker har samarbeid m norske leger slik at du slipper å reise til Danmark før egguttak. hvis ikke det er viktig for deg å velge donor er det enklest å ta det i Norge , særlig om du bor nærte klinikkene( vet det finnes i Oslo, Haugesund , Bergen , Stavanger og Trondheim .. Hilsen en som blir mamma i mars Anonymkode: d27c2...de5 Hvor mye kostet det totalt? Hva heter klinikken? Jeg er under 40, og skal visst ha endel egg, så det er ikke det store problemet. Ønsket om barn overgår derimot behovet for å bare finne en far, bare for å få barn... Skjer det naturlig fremover, så ok. Men ser på muligheten 😊 Anonymkode: 249a3...024
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvor mye kostet det totalt? Hva heter klinikken? Jeg er under 40, og skal visst ha endel egg, så det er ikke det store problemet. Ønsket om barn overgår derimot behovet for å bare finne en far, bare for å få barn... Skjer det naturlig fremover, så ok. Men ser på muligheten 😊 Anonymkode: 249a3...024 Hauske Haugesund. Det ligger prisliste inne på hjemmesiden prisene har gått noe opp siden i 2020.. tror jeg betalte 36000 for egguttak (inkl 2 ultralyd undersøkelser og innsett.) donorsæd: i underkant av 10000 og 15000 for medisin, nedfrysing 6000 og innsett fryseforsøk:8-9000. De sa at første forsøk ble omslag 75000. De neste forsøkene blir billigere fordi du da får dekket medisinene og du har gjerne alt kjøpt inn donorsæd. Er du under 40 får du pakkepris der du betaler for 2 forsøk og får 3 forsøk ( medicus har ikke aldersgrense ) men fryseforsøka er ikke inkluder. Så lenge du har penger så anbefaler jeg å ikke se på hvor mye du har brukt om du har mange forsøk😂fikk litt sjokk når jeg regnet på det - beløpet nærmet seg 200.000.. men absolutt verdt det når man endelig blir gravid... dersom jeg var deg og om du ikke helt vet hva du vil ennå så ville jeg frosset ned egg. Du vil da ha egg som er under 40 år selv om du selv er over 40 - du får langt flere egg og med bedre kvalitet , noe som gir god mulighet til søskenforsøk, Selv om du da er litt uti 40åra.. Anonymkode: d27c2...de5
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #9 Skrevet 17. februar 2022 Hvis du bare skal ha inseminering er kostnader variabel, men blir fort ca 10 000 per forsøk. Kostnader er legetime for blodprøver/clamydiatest, donorsæd, eggløsningstester, evt. eggløsningssprøyte, behandling og flybilletter og kanskje mer. Anonymkode: 0f71f...2e2
AnonymBruker Skrevet 18. april 2024 #10 Skrevet 18. april 2024 Hei. Vet dette er en litt gammel tråd, men den var relevant for spørsmålet mitt, så håper noen plukker den opp 😄 Jeg har vurdert litt forskjellige klinikker i Danmark for IVF, bla Aagaard, Aleris og Copenhagen Fertility Center. Vurderer Aaagaard ettersom den var, som jeg forstod, den eneste klinikken i DK som gjorde PGD (?). Men det er enda usikkert hvorvidt jeg skal ta det. I såfall er det jo litt lenger reisevei også🤔 1) er det noen som har erfaring med disse? Eventuelt gode erfaringer med andre klinikker? 2) Ser det er en del forskjell i pris (har sammenlignet disse 3 klinikkene, og kun på 1 IVF/3 IVF behandlinger. Ser at Aleris ligger litt dyrere. Er det noen som har noen tanker om hvorfor? Takker på forhånd for svar 😊 Anonymkode: 88fdb...e6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå