Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål som jeg ikke helt finner utav. Vi jenter har en livmor og en livmortapp om jeg ikke tar feil? Jeg skal bruke en menskopp men jeg tror jeg har en livmortapp rett på innsiden av skjeden, det er en bløt liten klump og videre innover så er skjeden også stopper det. Er det livmortappen eller er det livmora mi?

Også lurer jeg på om jeg skulle blitt gravid. Skal ikke sæden sprutes inn for å treffe livmor og sædcellen skal fange opp et egg? Men hvordan kan sædcellen befrukte seg når livmoren min er helt ved skjeden? Hvorfor skal det ta penetreres når livmora mi er rett ved skjeden? Dette er veldig frustrerende håper noen kan gi meg en godt svar..

Anonymkode: 4c3e5...c4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bløt liten klump, det er nok skjedeveggen du kjenner. Livmoren skal være langt oppi der :)

Kanskje du skulle tatt deg en tur til fastlegen eller gynekolog for sjekk hvis du føler at noe er galt.

Screenshot_20220216-223757_Chrome.jpg

Anonymkode: 46484...546

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

En bløt liten klump, det er nok skjedeveggen du kjenner. Livmoren skal være langt oppi der :)

Kanskje du skulle tatt deg en tur til fastlegen eller gynekolog for sjekk hvis du føler at noe er galt.

Jeg har livmorfremfall har jeg fått beskjed om, så livmoren min er ikke langt oppi der..

Skrevet

Du sier ikke så mye om menskopp i innlegget ditt selv om det står i trådtittelen, men angående menskopp og livmorfremfall så finnes det korte menskopper som er laget spesielt for dette. F.eks Meluna Shorty S er 35 mm lang.

Du kan fint bli gravid som før og gå gravid selv om du har livmorfremfall.

Anonymkode: bd365...262

Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Den bløte lille klumpen kan godt være livmortappen. Hvor langt nede eller oppe den er avhenger gjerne av hvor man er i syklusen 🙂 var ikke noe problem å kjenne min egen da jeg sluttet med prevensjon! 

Anonymkode: d3f1c...0f1

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har livmorfremfall har jeg fått beskjed om, så livmoren min er ikke langt oppi der..

Hvorfor skrev du ikke det i innlegget? Da er det kanskje livmorhalsen du kjenner. Eller så har du rectocele/cystocele i tillegg, siden du skriver at skjeden fortsetter lenger inn.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvorfor skrev du ikke det i innlegget? Da er det kanskje livmorhalsen du kjenner. Eller så har du rectocele/cystocele i tillegg, siden du skriver at skjeden fortsetter lenger inn.

Det tenkte jeg ikke på.. Har bare fått beskjed om at jeg har livmorfremfall. Så menskoppen skal rundt den bløte klumpen? Jeg prøvde og den festa seg der og var ordenlig inni og jeg følte den ikke. Men første gang så tok jeg den for langt inn og da vridde den seg bare.

Skrevet

Hvordan er det mulig å bruke menskopp? Må man ikke være svær, skikkelig vid dere nede, for å få plass til den uten smerter?

Anonymkode: 093e2...5b7

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Hvordan er det mulig å bruke menskopp? Må man ikke være svær, skikkelig vid dere nede, for å få plass til den uten smerter?

Nei, det må man ikke.

Hva er det du ønsker med slike kommentarer? Stigmatisering av kvinner som har født?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lol, alle kan bruke menskopp. Jeg får så vidt inn to fingre "der nede", men menskoppen går inn uten problemer. Man finner sin egen teknikk for å få koppen inn og ut. 

Anonymkode: 20d54...6c5

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Koppen skal rulles eller brettes sammen for innsetting, så den blir ikke stort bredere enn en finger. En kopp som er åpen har omtrent samme (eller mindre) omkrets som livmormunnen. Da er det logisk at man har plass til en menskopp like nedenfor livmormunnen.

Anonymkode: bd365...262

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...