AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #61 Del Skrevet 20. februar 2022 Nietzsche hadde rett jo. Mennesker er ikke like mye verdt. Anonymkode: 08e96...a4e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #62 Del Skrevet 20. februar 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Litt artig at folk enda er flat-earthers, på tross av at du kan se krummingen på jorden med ditt egne blåtte øye hvis du står høyt og ser utover landskap og hav. Anonymkode: 4b12b...87d Altstå, det er helt feil. Du kan ikke se noen jordkrumming fra bakken. Anonymkode: bbefb...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #63 Del Skrevet 20. februar 2022 Jeg tror absolutt ikke at jorda er flat. Men når man tenker etter, siden jorda går rundt i 1500 km/t, trenger vi egentlig da fly som går framover? Burde det ikke da holde med et fly som står stille og kun svinge? Og hva med helikopter som faktisk kan stå stille, hvis det da havne et annet sted fordi jorda går rundt? Anonymkode: 29469...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #64 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tror absolutt ikke at jorda er flat. Men når man tenker etter, siden jorda går rundt i 1500 km/t, trenger vi egentlig da fly som går framover? Burde det ikke da holde med et fly som står stille og kun svinge? Og hva med helikopter som faktisk kan stå stille, hvis det da havne et annet sted fordi jorda går rundt? Anonymkode: 29469...8f8 *vil det da* Anonymkode: 29469...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #65 Del Skrevet 20. februar 2022 Dra og ta et bilde av kanten - så snakkes vi etterpå. Lykke til! Anonymkode: 2e815...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 20. februar 2022 #66 Del Skrevet 20. februar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Jeg tror absolutt ikke at jorda er flat. Men når man tenker etter, siden jorda går rundt i 1500 km/t, trenger vi egentlig da fly som går framover? Burde det ikke da holde med et fly som står stille og kun svinge? Og hva med helikopter som faktisk kan stå stille, hvis det da havne et annet sted fordi jorda går rundt? Anonymkode: 29469...8f8 Hvordan skal du klare å bremse flyet til å stå stille? Flyet har jo en utgangsfart på 1500 km/t, som alt annet som er på jorden. Det er jo som når du sitter i en bil som kjører i 80 km/t. Du beveger deg også i 80 km/t, selv om du sitter rolig i setet. Skulle du plutselig sitte stille i forhold til veien, så vil det være fordi bilen bråbremser (kræsjer i fjellveggen) og da blir du slengt frem i setebeltet fordi du fortsatt har en fart på 80 km/t. Helikopteret står ikke stille, det fyker fremover i samme hastighet som jorden, selv om det svever 100 m over bakken og står stille i forhold til bakken. Skulle helikopteret klare å stå stille i forhold til universet, så må det ha en motor som bremser det ned med 1500 km/t. Da vil du helst ikke være om bord. Endret 20. februar 2022 av Hulderen 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #67 Del Skrevet 20. februar 2022 Hulderen skrev (1 time siden): Hvordan skal du klare å bremse flyet til å stå stille? Flyet har jo en utgangsfart på 1500 km/t, som alt annet som er på jorden. Det er jo som når du sitter i en bil som kjører i 80 km/t. Du beveger deg også i 80 km/t, selv om du sitter rolig i setet. Skulle du plutselig sitte stille i forhold til veien, så vil det være fordi bilen bråbremser (kræsjer i fjellveggen) og da blir du slengt frem i setebeltet fordi du fortsatt har en fart på 80 km/t. Helikopteret står ikke stille, det fyker fremover i samme hastighet som jorden, selv om det svever 100 m over bakken og står stille i forhold til bakken. Skulle helikopteret klare å stå stille i forhold til universet, så må det ha en motor som bremser det ned med 1500 km/t. Da vil du helst ikke være om bord. Jeg tenker mer på hvis flyet faktisk sto stille på samme sted i lufta, noe det selvfølgelig ikke kan. Men hvis det var tilfelle, så ville da ikke flyet vært på samme sted i forhold til jorda siden jorda går rundt. Hvis vi satt i dette flyet i lengre tid og så ned på jorda, så bør vi av den grunn se at landskapet under oss forandrer seg ved at jorda går rundt under oss. Anonymkode: 29469...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #68 Del Skrevet 20. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Altstå, det er helt feil. Du kan ikke se noen jordkrumming fra bakken. Anonymkode: bbefb...42c Jo, det kan man absolutt, hvis man står høyt nok oppe. Og ser du utover havet, trenger du ikke stå særlig høyt heller. Har du sett ut av vinduet under en flytur noen gang? 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror absolutt ikke at jorda er flat. Men når man tenker etter, siden jorda går rundt i 1500 km/t, trenger vi egentlig da fly som går framover? Burde det ikke da holde med et fly som står stille og kun svinge? Og hva med helikopter som faktisk kan stå stille, hvis det da havne et annet sted fordi jorda går rundt? Anonymkode: 29469...8f8 Hvor var du i fysikktimene? Tror du alle som sitter i en buss må ha en egen motor for ikke å bli sittende igjen på bakken når bussen kjører? Når du kjører i en bil i 100 km/t, hvilken hastighet beveger kroppen din seg med da? 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker mer på hvis flyet faktisk sto stille på samme sted i lufta, noe det selvfølgelig ikke kan. Men hvis det var tilfelle, så ville da ikke flyet vært på samme sted i forhold til jorda siden jorda går rundt. Hvis vi satt i dette flyet i lengre tid og så ned på jorda, så bør vi av den grunn se at landskapet under oss forandrer seg ved at jorda går rundt under oss. Anonymkode: 29469...8f8 Har du spurt deg selv hvordan vind oppstår noen gang? Anonymkode: 4beb2...780 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 20. februar 2022 #69 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 22.04): Han har noen gode poenger. Det er helt umulig at vi kan leve på en kule som spinner rundt i vanvittig hastighet i "verdensrommet". Anonymkode: bbefb...42c Christian Paaske er flink med ord. Derfor kan han virke overbevisende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 20. februar 2022 #70 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 22.09): Rart at jeg ikke kjenner noen som har vært på Arktis. Men på forum kjenner de fleste noen? Men ingen har vært der selv? Anonymkode: ce2bd...3d3 Det er jo ikke akkurat et sted hvor folk flest vanker😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 20. februar 2022 #71 Del Skrevet 20. februar 2022 Hoppetaujenta skrev (På 19.2.2022 den 10.21): Ettersom det jo da altså visstnok blir flere og flere som lever på denne flate pannekaka, så er jeg veldig glad for at jeg ikke lever ytterst og blir skviset over kanten når som helst. Alvorlig talt. Og hvem er det som bor rett ved kanten? Hvordan er det å bo der? Har aldri hørt noen prate om hvordan det er å bo der😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet 20. februar 2022 #72 Del Skrevet 20. februar 2022 Ella-2 skrev (14 minutter siden): Christian Paaske er flink med ord. Derfor kan han virke overbevisende Jeg syns faktisk ikke at han er flink med ord. Men det skyldes kanskje at jeg kan mye om det han snakker om, og skjønner at det han sier er mangelfullt, ulogisk og direkte feil. Kanskje jeg hadde blitt overbevist om han snakket om noe jeg absolutt ikke hadde peiling på. Men det klarer jeg ikke å vurdere, når jeg bare oppfatter at han rører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #73 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hvor var du i fysikktimene? Tror du alle som sitter i en buss må ha en egen motor for ikke å bli sittende igjen på bakken når bussen kjører? Når du kjører i en bil i 100 km/t, hvilken hastighet beveger kroppen din seg med da? Har du spurt deg selv hvordan vind oppstår noen gang? Anonymkode: 4beb2...780 Vet ikke hva den sammenligningen har med saken å gjøre. Flyet følger jo ikke hastigheten til jorda med mindre det er nede på bakken. Stillestående i lufta derimot, så burde jorda gått rundt under oss. Anonymkode: 29469...8f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #74 Del Skrevet 20. februar 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jo, det kan man absolutt, hvis man står høyt nok oppe. Umulig å se noen krumming fra bakken. 1 hour ago, AnonymBruker said: Og ser du utover havet, trenger du ikke stå særlig høyt heller. Har du sett ut av vinduet under en flytur noen gang? Anonymkode: 4beb2...780 Vinduer på fly forvrir lyset som kommer inn i flytet, med andre ord, resultatet blir en kurvatur på samme måte som ved bruk av vidvinkel linser. Anonymkode: bbefb...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #75 Del Skrevet 20. februar 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Vet ikke hva den sammenligningen har med saken å gjøre. Flyet følger jo ikke hastigheten til jorda med mindre det er nede på bakken. Stillestående i lufta derimot, så burde jorda gått rundt under oss. Anonymkode: 29469...8f8 Og når flyet står stille på bakken, hvilken hastighet har det da, i absolutte verdier, og ikke relativt til jorden? Kommer akselerasjonen ved takeoff kanskje i tillegg til denne hastigheten…..? Anonymkode: 4beb2...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #76 Del Skrevet 20. februar 2022 51 minutter siden, AnonymBruker said: Vinduer på fly forvrir lyset som kommer inn i flytet, med andre ord, resultatet blir en kurvatur på samme måte som ved bruk av vidvinkel linser. Anonymkode: bbefb...42c Dette er en myte som flat earthere klamrer seg til. Det er ikke noen linseeffekt i flyvinduer. Vil du ha en håndfast indikasjon på det? Kikk ut av vinduet mens flyet er på bakken. Ser du noen kurvatur i omgivelsene da? Anonymkode: 4beb2...780 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2022 #77 Del Skrevet 20. februar 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vet ikke hva den sammenligningen har med saken å gjøre. Flyet følger jo ikke hastigheten til jorda med mindre det er nede på bakken. Stillestående i lufta derimot, så burde jorda gått rundt under oss. Anonymkode: 29469...8f8 Så du mener det er konstant vind med styrke 1500km/t? Eller kan det være at lufta følger jordrotasjonen? Anonymkode: 07a07...183 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella-2 Skrevet 20. februar 2022 #78 Del Skrevet 20. februar 2022 Hulderen skrev (3 timer siden): Jeg syns faktisk ikke at han er flink med ord. Men det skyldes kanskje at jeg kan mye om det han snakker om, og skjønner at det han sier er mangelfullt, ulogisk og direkte feil. Kanskje jeg hadde blitt overbevist om han snakket om noe jeg absolutt ikke hadde peiling på. Men det klarer jeg ikke å vurdere, når jeg bare oppfatter at han rører. Formulerte meg kanskje litt feil. Mente egentlig å si at han var flink til å si en masse. Høres liksom ut som han kan mye. Men ikke så lett å oppfatte hva han mener egentlig. Ja, enig. Rører litt egentlig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #79 Del Skrevet 21. februar 2022 AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 22.11): Snart er tråden full av globe earthere med "herske" teknikker Anonymkode: ce2bd...3d3 Å anklage noen for å bruke hersketeknikker, kan også være en hersketeknikk i seg selv. Om en person blir anklaget for hersketeknikker, når personen kommer med (logiske) argumenter for eksempel. Anonymkode: 6a725...61b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2022 #80 Del Skrevet 21. februar 2022 Det sier seg selv at jorden er flat. Hadde jorden vært rund ville man jo sett at fks hagen hadde buet. Anonymkode: a8a94...ae7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå