Gå til innhold

Etter å ha sett denne videoen begynner jeg også å kanskje tro at jorda er flat

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg som håpet at disse "flat earth"erne skulle gå hen av korona... 

Anonymkode: 605df...b90

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde å se videoen med åpent sinn. Men alt i det første argumentet hans fallt jeg av. Selvsagt får du sirkler når du filmer stjernehimmelen et helt døgn. Det er jo fordi jorden dreier rundt, mens himmelen er i ro. Mens han hevder at det viser at himmelen spinner rundt. 

Han sier at stjernebildene aldri forandrer seg. Men det har de da gjort. Det er andre stjernebilder vi ser enn det de første menneskene så. 

Han klarer ikke å bestemme seg for hvilken flat jord han tror på. Er vi under en kuppel? Er vi et hull i isen ved siden av andre hull? Holdes vi fast i en smultring? 

Jeg har vært oppe i et fly. Der ser vi jo at horisonten krummer. 

Jeg kjenner en som har vært på Antarktis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

3CA5599F-DA6E-4B0B-B93C-D01DE56EBDC4.jpeg

Anonymkode: f6035...2c2

Nå skjønner jeg hvorfor de er så redd for den globale oppvarmingen🤣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 22.04):

Han har noen gode poenger. Det er helt umulig at vi kan leve på en kule som spinner rundt i vanvittig hastighet i "verdensrommet".

Anonymkode: bbefb...42c

Lang video. List heller opp de 20 punktene så skal vi se om vi klarer å oppklare litt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette temaet er tatt opp og diskutert opp og ned på Diskusjon.no, på hele over 1000 (!) sider. Både videoen over og mange andre er forklart og motbevist til grunne. Uansett hvilket tema man vil argumentere for, vil man finne svaret der. Har ikke lyst å linke direkte, men kan si TS der borte har lagt den under riktig kategori hvertfall, nemlig Religion, filosofi, livssyn.

Anonymkode: 24096...e82

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/17/2022 at 2:52 PM, AnonymBruker said:

Han her hadde et foredrag for 200 medlemmer i Mensa i 2020. :)  Jeg satt i salen.

Argumentene hans ble systematisk sablet ned med logikk, fakta og utregninger, og han klarte ikke å forsvare seg med annet enn "godt poeng", "det vet jeg ikke", "det har jeg ikke tenkt på før", "du har vel kanskje rett i det". 

Anonymkode: 656c8...60d

Det kan vi se her.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det kan vi se her.

Jeg orket ikke å se mer enn første halvtimen. Men det slår meg hvor dårlig han er til å svare for seg. Jeg vet ikke om han ikke forstår flere av spørsmålene, eller om han bare ikke ønsker å svare på dem. For han legger i vei og holder små foredrag om helt andre ting enn det han ble sport om, helt til ordstyrer må avbryte ham.

Det forundrer meg også at det er han som legger ut denne videoen. For den setter jo bare han selv i et dårlig lys. Ser han ikke det? Tror han selv at han svarer godt?

Det må blant annet være veldig pinlig, når han oppfordrer folk til å gå ut og teste selv, at han må innrømme at han ikke selv har testet de fleste av påstanden sine.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det jo da altså visstnok blir flere og flere som lever på denne flate pannekaka, så er jeg veldig glad for at jeg ikke lever ytterst og blir skviset over kanten når som helst. Alvorlig talt. :fnise: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (41 minutter siden):

Ettersom det jo da altså visstnok blir flere og flere som lever på denne flate pannekaka, så er jeg veldig glad for at jeg ikke lever ytterst og blir skviset over kanten når som helst. Alvorlig talt. :fnise: 

Jeg synes de kan gå sammen om nok klatreutstyr til å sjekke hvordan det står til på undersiden, kanskje den er overstekt :kokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/18/2022 at 11:02 AM, Tyv1 said:

Lang video. List heller opp de 20 punktene så skal vi se om vi klarer å oppklare litt.

- Vann er vannrett. Verdenshavene kan ikke krumme seg rundt en rund jord. Elvene kan ikke renne oppover for å komme ut i havet.
- Bildene av kulejord fra verdensrommet er forfalsket. Det innrømmer NASA selv.
- Bilder av stjerner viser at det er det alle stjernene og planetene som beveger seg, og jorden står stille. INGEN av bevegelsene på stjernehimmelen er konsistent med en kuleformet jord. Ingen. Stjernebildene forandrer seg ikke.
- Hadde en reist til Antarktis (iskanten) ville en oppdage at det er ingen midnattssol. En vil oppdage at den heliosentriske modellen er feil.
- Solen er lokal, samme størrelse som månen.
- Båter forsvinner ikke ned bak horisonen. Det er bare perspektivet som lurer oss.
- Horisonten er alltid i øyenhøyde, uansett hvor høyt oppe du er.
- Det er ikke mulig at jorden skal beveger seg 1500 km/t. Det er ikke mulig. Jorden står stille. Ellers ville ting rast ned.
- Gravitasjon finnes ikke.
- Gradvis overgang mellom vakum og atmosfære er helt umulig. Verdensrommet finnes ikke.
- Fly kan ikke lande på en jord som bevege seg i 1500 km/t. Det er heller ikke mulig å fly når jorda beveger seg så raskt. Flyene er ikke raske nok til å fly raskere enn jorda roterer.
- Den eneste måten å fly på en rund jord ville vært helikopter. Det behøvda da bare å lette, vente mens jorden beveger seg under helikoperet, så lande på den nye destinasjonen.
- Fly flyr vannrett. Dersom de ikke gjorde det ville flyet måtte redusere høyen med 1000 meter hvert 10 minutt. Det gjør de ikke. De flyr rett frem.
- Jordomseiling fra Nord til Syd er ikke mulig, derfor har det aldri blitt gjort.
- Sydnodisk tid: kl 12 middag sommer = 12 midnatt vinter.
- Temperaturforskjellene på jorda kan ikke forklarer med jordhellingen.
- Månen lyser av seg selv, ikke reflektert sollys.
- Månsefaser eller ellipser er ikke jordens skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/16/2022 at 10:04 PM, AnonymBruker said:

Etter å ha sett denne videoen begynner jeg også å kanskje tro at jorda er flat

Kondolerer.

Anonymkode: a3454...8f0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/16/2022 at 11:10 PM, Callisto83 said:

Kan dere ikke spare opp penger til et privatfly, fly i en rett linje, og se hva som skjer?

Det er egentlig ganske utrolig at ikke alle flat earthere har gått sammen med sine sparepenger og formuer, for å bevise en gang for alle at de har rett. Tenk all den berømmelsen og rikdommen de vil få, når de beviser at menneskeheten har tatt feil i hundrevis av år!?

Det burde jo være såre enkelt for de, som sitter med så mange beviser som de ikke vil dele med oss andre.

Anonymkode: a3454...8f0

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, lurven said:

Hvorfor er solen og de andre planetene runde da. Til og med månen er jo rund.

Hysj. Ikke motbevis vitenskapen. :tongue:

Grunnen til at vi (feilaktig) tror at månen er rund, er fordi amerikanerne har laget en svevende installasjon i verdensrommet som ser ut som en måne, men ikke er det - ergo ser man bare en fake måne.

Månelandingen er også fake; dette ble laget i et filmstudio.

Når det gjelder de andre planetene, er det også fake news og optiske illusjoner; de er egentlig helt flate, akkurat som galaksen vår.

On 2/16/2022 at 11:24 PM, Tvillingsjel said:

Hvis jorda er flat, hvordan kan det ha seg at man ikke faller utfor når man kommer for langt øst eller vest?

Jo, man faller utenfor, men de som faller utenfor, kan jo ikke fortelle om det. Personer som derimot forteller at de har reist jorden rundt, kommer med en oppdiktet historie; vi snakker om noe som - hysj - reptilene står bak.

Ønsker alle en fortsatt fin dag, og ikke fortell at jeg har skrevet dette, for da kommer mystiske menn med svarte solbriller og vil snakke med meg; reptilene er også her på KG. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

Anonymkode: 0eb2b...04e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 16.2.2022 den 22.04):

Han har noen gode poenger. Det er helt umulig at vi kan leve på en kule som spinner rundt i vanvittig hastighet i "verdensrommet".

Hihihi. Du hadde ikke fysikk på skolen hører jeg

Anonymkode: 068d1...f91

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

- Vann er vannrett. Verdenshavene kan ikke krumme seg rundt en rund jord. Elvene kan ikke renne oppover for å komme ut i havet.
- Bildene av kulejord fra verdensrommet er forfalsket. Det innrømmer NASA selv.
- Bilder av stjerner viser at det er det alle stjernene og planetene som beveger seg, og jorden står stille. INGEN av bevegelsene på stjernehimmelen er konsistent med en kuleformet jord. Ingen. Stjernebildene forandrer seg ikke.
- Hadde en reist til Antarktis (iskanten) ville en oppdage at det er ingen midnattssol. En vil oppdage at den heliosentriske modellen er feil.
- Solen er lokal, samme størrelse som månen.
- Båter forsvinner ikke ned bak horisonen. Det er bare perspektivet som lurer oss.
- Horisonten er alltid i øyenhøyde, uansett hvor høyt oppe du er.
- Det er ikke mulig at jorden skal beveger seg 1500 km/t. Det er ikke mulig. Jorden står stille. Ellers ville ting rast ned.
- Gravitasjon finnes ikke.
- Gradvis overgang mellom vakum og atmosfære er helt umulig. Verdensrommet finnes ikke.
- Fly kan ikke lande på en jord som bevege seg i 1500 km/t. Det er heller ikke mulig å fly når jorda beveger seg så raskt. Flyene er ikke raske nok til å fly raskere enn jorda roterer.
- Den eneste måten å fly på en rund jord ville vært helikopter. Det behøvda da bare å lette, vente mens jorden beveger seg under helikoperet, så lande på den nye destinasjonen.
- Fly flyr vannrett. Dersom de ikke gjorde det ville flyet måtte redusere høyen med 1000 meter hvert 10 minutt. Det gjør de ikke. De flyr rett frem.
- Jordomseiling fra Nord til Syd er ikke mulig, derfor har det aldri blitt gjort.
- Sydnodisk tid: kl 12 middag sommer = 12 midnatt vinter.
- Temperaturforskjellene på jorda kan ikke forklarer med jordhellingen.
- Månen lyser av seg selv, ikke reflektert sollys.
- Månsefaser eller ellipser er ikke jordens skygge.

Her hadde jeg tenkt å skrive et langt innlegg hvor jeg påstår at alle disse påstandene er helt på bærtur. Men jeg nøyer meg med et lite WTF....??🤣

Men av ren nysgjerrighet, om du står på enden av lasteplanet på en lastebil som kjører i 80km/t og du hopper rett opp i et sekund. Lander du da i lasteplanet eller 22 meter bak lastebilen.. ?

Endret av Jokernord
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt artig at folk enda er flat-earthers, på tross av at du kan se krummingen på jorden med ditt egne blåtte øye hvis du står høyt og ser utover landskap og hav. 

Det er en grunn til at du ser bare fram til en begrenset lengde. 

Anonymkode: 4b12b...87d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...