AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Mor ønsker å flytte 1.5 t unna med barnet som er 7 år. Jeg ønsker å gå til retten for at barnet blir boende her med meg. Hun har gitt 3 mnd varsel om flytting, om rettsaken ikke kommer opp, hvor vanskelig er det å få etter til å stoppe flytting frem til dom?! Vi har ellerede vært i retten men ble forlik, dette litt over ett år siden. Anonymkode: d066c...536
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Før videre svar er det sentralt å vite hva skalte omsorgsfordeling dere har i dag? Har dere delt omsorg eller har mor hovedomsorgen? Hvor mye har du i så tilfelle barnet og er dette dokumentert på en skriftlig samværsavtale? Hvordan har samarbeider deres vært til nå! Hvor lenge har barnet bodd mest hos mor, om stemmer at hun har hovedomsorgen? Hva sier barnet selv om flytting og hva er mors begrunnelse for flyttingen? Anonymkode: 22138...fcd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Før videre svar er det sentralt å vite hva skalte omsorgsfordeling dere har i dag? Har dere delt omsorg eller har mor hovedomsorgen? Hvor mye har du i så tilfelle barnet og er dette dokumentert på en skriftlig samværsavtale? Hvordan har samarbeider deres vært til nå! Hvor lenge har barnet bodd mest hos mor, om stemmer at hun har hovedomsorgen? Hva sier barnet selv om flytting og hva er mors begrunnelse for flyttingen? Anonymkode: 22138...fcd Har hatt dagsamvær siste 2 årene og nå en overnatting annenhver helg. Vi har skrevet under på forlik for et år siden på dagsamvær etter sakkyndig sin anbefaling. Vi har altid hatt dårlig samarbeide og barnevernet er inne i bildet. Det er nå fast bosted hos mor. Hun sier det er best å flytte pga blant annet hun har familien og nettverket sitt der, hun mener også det er bedre miljø for barna sine der, altså hennes barn fra tidligere forhold Anonymkode: d066c...536
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Helgesamvær annenhver helg burde ikke vanskelig å opprettholde - halvannen time er ikke så langt. Umiddelbart høres det ikke ut som om du har en veldig god sak. Ikke minst - tror du oppriktig at det er til det beste for barnet å ikke flytte (at mot flytter nærmere sin familie betyr jo også barnet får mer familie nærmere - hvor nærme bor din familie?), eller handler dette mest om å krangle på dine rettigheter og være vanskelig av prinsipp? Anonymkode: 0c3c4...882 20 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helgesamvær annenhver helg burde ikke vanskelig å opprettholde - halvannen time er ikke så langt. Umiddelbart høres det ikke ut som om du har en veldig god sak. Ikke minst - tror du oppriktig at det er til det beste for barnet å ikke flytte (at mot flytter nærmere sin familie betyr jo også barnet får mer familie nærmere - hvor nærme bor din familie?), eller handler dette mest om å krangle på dine rettigheter og være vanskelig av prinsipp? Anonymkode: 0c3c4...882 Jeg mister samværet etter skolen en dag i uken, jeg synes det er vondt at barnet må bytte skole og miste sitt nettverk. Jeg mister sjangsen til mere samvær og kanskje kunne ha 50/50 om mor slutter å krangle, lage drama hele tiden og spre usannheter om meg. Jeg er faktisk en like viktig forelder! Anonymkode: d066c...536 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Hør i tråden... Det høres ut som flere synes du har en dårlig sak. Utrolig nok! Tenk.... At det skal være bedre for ett barn å få komme nærmere mor sin familie, enn sin far! Så langt likestillingen er kommet! Anonymkode: aa63f...226 7
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 Siden sakkyndige har vurdert det til at du skal ha dagsamvær og bare en overnatting annenhver helg, så vil nok retten vektlegge denne sakkyndigevurderingen og mene at du ikke er kompetent til å ha hovedomsorgen. Retten vil ikke hindre mor i å flytte men vil kunne evaluere om barnet heller skal bo fast hos deg siden mor flytter. Jeg tror du har en veldig svak sak. Samværet vil kunne opprettholdes ved å komprimere det til å feks være to overnattinger annen hver helg og ingen samvær i ukedager. Mors argumentasjon om nettverk er godt. Det gagner barnet på sikt. Selv om en flytting av skole og nærmiljø vil kunne være belastende i en overgangsperiode, vil nok sumvurderingen være at det er til barnets beste å flytte med mor. Jeg ville ikke gått til sak her, du ender endt sannsynlig opp med masse saksomkostninger. Anonymkode: 22138...fcd 18
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 Om mor har fast bosted så kan hun flytte, det vil aldri en rett stanse. Mest sannsynlig vil det ikke komme til retten. mor har varslet i henhold til lovverket. Hadde dere hatt 50/50 så hadde saken vært annerledes. Du vil ikke få fast bosted om du tgenker på det pga dette grunnlaget, ikke når du har såpass lite sa,vær pr.idag. Du får jo eventuelt flytte til samme plass . Jeg flyttet selv med mine, barna hadde fast bosted hos meg, her måtte de bytte skole og det var ikke noe far kunne si det pådet. Han hadde hver annen helg fre-søn. Du kommer ingen vei med å ta dette til retten, det er lov å flytte, og retten ville aldri flyttet barnet fra moren til deg Anonymkode: db44c...dab 9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hør i tråden... Det høres ut som flere synes du har en dårlig sak. Utrolig nok! Tenk.... At det skal være bedre for ett barn å få komme nærmere mor sin familie, enn sin far! Så langt likestillingen er kommet! Anonymkode: aa63f...226 Handler ikke om likestilling men om barnets beste i en foreldretvist. Anonymkode: 22138...fcd 13
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Mor høres heller ikke ut som en stjerne, med barn med flere fedre og barnevernet inn i bildet. Tydeligvis ikke i stand til å gi gode stabile rammer hun heller. Anonymkode: 9df1f...264 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 Jeg hadde gitt et forsøk å kontaktet familievernkontoret. Det må være mulig for mor å forstå at målet er 50/50 samvær på sikt, og at hun flytter kan ødelegge for fremtidig samvær. Anonymkode: 14072...29a
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Helgesamvær annenhver helg burde ikke vanskelig å opprettholde - halvannen time er ikke så langt. Umiddelbart høres det ikke ut som om du har en veldig god sak. Ikke minst - tror du oppriktig at det er til det beste for barnet å ikke flytte (at mot flytter nærmere sin familie betyr jo også barnet får mer familie nærmere - hvor nærme bor din familie?), eller handler dette mest om å krangle på dine rettigheter og være vanskelig av prinsipp? Anonymkode: 0c3c4...882 Far er ikke så viktig han da? Anonymkode: 14072...29a 3
NiceOrNothing Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har hatt dagsamvær siste 2 årene og nå en overnatting annenhver helg. Vi har skrevet under på forlik for et år siden på dagsamvær etter sakkyndig sin anbefaling. Vi har altid hatt dårlig samarbeide og barnevernet er inne i bildet. Det er nå fast bosted hos mor. Hun sier det er best å flytte pga blant annet hun har familien og nettverket sitt der, hun mener også det er bedre miljø for barna sine der, altså hennes barn fra tidligere forhold Anonymkode: d066c...536 Så lenge du kun har dag-samvær / en overnatting annenhver helg er det nok ingenting du kan få gjort . Hun som har den fulle omsorgen da . Hvis du ikke har meget seriøse argument for at barnet får det dårlig ved å flytte , har du lite du skulle sagt. 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde gitt et forsøk å kontaktet familievernkontoret. Det må være mulig for mor å forstå at målet er 50/50 samvær på sikt, og at hun flytter kan ødelegge for fremtidig samvær. Anonymkode: 14072...29a Familievernkontoret endrer ikke rettsbestemt samvær Anonymkode: 45f3f...9ae 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om likestilling men om barnets beste i en foreldretvist. Anonymkode: 22138...fcd Ja å barnets beste er begge foreldre Anonymkode: 4833c...753 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #16 Skrevet 16. februar 2022 Kunne ønske det snart kom en lov lot at man bare kan velge å flytte fra en av foreldrene så lenge begge er i bilder Anonymkode: 4833c...753
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #17 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Mor høres heller ikke ut som en stjerne, med barn med flere fedre og barnevernet inn i bildet. Tydeligvis ikke i stand til å gi gode stabile rammer hun heller. Anonymkode: 9df1f...264 Jeg som får veiledning av barnevernet men pga mor sprer løyner om meg. Vi var gift I 8 år så jeg oppdrag hennes unge som min egen, så snur hun dette barnet mot meg så det skal støtte opp hennes historier. Anonymkode: d066c...536
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #18 Skrevet 16. februar 2022 NiceOrNothing skrev (19 minutter siden): Så lenge du kun har dag-samvær / en overnatting annenhver helg er det nok ingenting du kan få gjort . Hun som har den fulle omsorgen da . Hvis du ikke har meget seriøse argument for at barnet får det dårlig ved å flytte , har du lite du skulle sagt. Mor påstår at barnet har blitt utsatt for å være vitne til vold, men egentlig bare krangler som hun sto for og at barnet sliter med angst og traumer. Men likevel gjør hun livet så ustabilt for barnet og tar det bort fra pappan sin?! Hun har også anmeldt meg men ble henlagt for jeg var uskyldig. Anonymkode: d066c...536
NiceOrNothing Skrevet 16. februar 2022 #19 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mor påstår at barnet har blitt utsatt for å være vitne til vold, men egentlig bare krangler som hun sto for og at barnet sliter med angst og traumer. Men likevel gjør hun livet så ustabilt for barnet og tar det bort fra pappan sin?! Hun har også anmeldt meg men ble henlagt for jeg var uskyldig. Anonymkode: d066c...536 Men uansett har dere en fersk sakkyndigrapport som har falt i hennes favør . Altså hun sitter m hovedomsorgen . Det beste du kan gjøre , er å akseptere at hun kan bo hvor hun vil . Hvis barnet sliter med angst og traumer , kan nok et større nettverk, og et nytt sted gjør underverker. . 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #20 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handler ikke om likestilling men om barnets beste i en foreldretvist. Anonymkode: 22138...fcd Så det er til barnet sitt beste å flytte lenge unna far?? Det er nok vel så mye til mors beste, å flytte nærmere familien. Helt utrolig at mors familie, blir ansett som mer viktig for barnet, enn enn får som prøver å få samvær med barnet sitt. Anonymkode: aa63f...226 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå