Gå til innhold

Spørsmål om barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og eksen gikk fra hverandre i fjor. Han har foreløpig ikke hatt barnet vårt på overnatting, altså kun samvær på dagtid og har derfor betalt "fullt" barnebidrag. Dette har vært hans valg. Nå har han så smått begynt med overnattinger, og da vil jo bidraget senkes, som seg hør og bør. 

Hva inngår nå i hans "økonomiske ansvar" utenom bidrag? Altså, jeg skjønner at utgifter til mat og bolig innberegnes for eksempel. Men hva med klær? Er alt av klær og utstyr noe jeg fortsatt skal dekke, som er den forelderen som har barnet fast? Eller bør jeg forvente at også han har noen klær, sko, osv.? Nå sender jo jeg med klær og alt, og så får jeg det tilbake skittent etter samværet. 

Jeg dekker med glede klær, sko og øvrig utstyr altså, dette er ikke ment som smålig pirk, mer som nysgjerrighet egentlig 😄

Anonymkode: cee99...3c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal stå for klær og sko så lenge dere ikke har delt bosted. Far får i samværsfradraget fratrekk for mat og drikke, aktiviteter og transport under samvær (pluss lenge for bolig i de høyeste samværsklassene), men ikke klær og sko. Han betaler sin andel av dette i bidraget. 

Anonymkode: 82405...90f

Skrevet

Du skal stå for alle utgifter. Fratrekk på bidraget skal gå til mat og aktiviteter (kino, svømmehall osv) når barnet er hos far.

Anonymkode: a3c35...7d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du skal stå for klær og sko så lenge dere ikke har delt bosted. Far får i samværsfradraget fratrekk for mat og drikke, aktiviteter og transport under samvær (pluss lenge for bolig i de høyeste samværsklassene), men ikke klær og sko. Han betaler sin andel av dette i bidraget. 

Anonymkode: 82405...90f

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Du skal stå for alle utgifter. Fratrekk på bidraget skal gå til mat og aktiviteter (kino, svømmehall osv) når barnet er hos far.

Anonymkode: a3c35...7d3

Takk for svar :)

Anonymkode: cee99...3c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...