Gå til innhold

Når følte dere det begynte å bli utrygt å bruke stellebordet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini er kun 9 mnd., men jeg føler meg  allerede utrygg på å bruke stellebordet. Har hatt flere nestenulykker (selv om jeg alltid har en hånd på babyen) ettersom han kaver og ruller, og er ganske sterk. Lurer på om vi skal flytte stellebordet i boden til nestemann kommer, og bare ta stelleputa på gulvet istedet :)  Når sluttet dere??

Anonymkode: 41147...69c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt den tiden, ja. Vår var ikke mulig å skifte på i liggende stilling lenger da, hvis man bare var én. Det er bare å flytte stellebordet nå, hvis det tar opp unødvendig plass. Du kommer nok ikke til å få bruk for det igjen til dette barnet. 

Anonymkode: e619a...48c

Skrevet

Du må jo passe på, men da er det jo ikke utrygt. Bruker fremdeles til treåringen her. Synes det er mye lettere å vaske skikkelig da, så fortsetter nok til hn slutter med bleie (forhåpentligvis snart).

Anonymkode: 12820...084

• Liker 1
Skrevet

Vi la stellematten på gulvet fra ca 6 mnd alder 

Anonymkode: cc641...a77

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi la stellematten på gulvet fra ca 6 mnd alder 

Anonymkode: cc641...a77

Da jeg var 6 mnd, kunne jeg gå.

Anonymkode: 6d0f8...a82

Skrevet

Aldri. Brukte stellebord til han sluttet med bleier. Men hadde stellematte på vaskemaskinen rett ved siden av vasken, så trang aldri å bevege eller strekke oss vekk.

Anonymkode: d8c9d...b29

Skrevet

Da jeg ble alene med ungen, flytta jeg stellematten til gulvet. Utrolig praktisk og greit. Ungen gikk selv og la seg der da bleien skulle byttes. Hadde den der helst til bleien forsvant ☺️

Anonymkode: 8fa1f...896

Skrevet

Aldri? Hadde god kontroll på ungen, hun var ikke en sprellemaker dog.

Anonymkode: 3b8b3...7a6

Skrevet

Vi hadde aldri stellebord, men en god matte på badegulvet. Det funket veldig fint og var praktisk. Jeg hater å skifte bleier på stellebord eller lignende og har unngått dette så sant det er mulig når vi er på farten. Ryggen har aldri klaget på dette valget😊

Anonymkode: 1b0b3...dbe

• Liker 1
Skrevet

Hadde bomkjøp på stellebord, det ble for stort og høyt. Vi er gjennomsnittlig høye begge to. Endte opp med å legge stellematta på gulvet. Babyen har alltid sprella mye på stellematta, så like greit at den ligger på gulvet.

Anonymkode: e3b8a...5dd

Skrevet

Utrygt? Bruker fortsatt til vår 2 åring. Passer jo selvfølgelig på, står ikke langt unna og kun holder én hånd på han.

Anonymkode: 51b7d...9d5

• Liker 1
Skrevet

Brukte vårt til barnet begynte å gå. Da kan man skifte stående.

Anonymkode: 10902...d59

Skrevet

2,5 år og bruker det ennå (selvfølgelig ikke alltid) men deilig å slippe å bøye seg, særlig nå som jeg er gravid.

Men hun er en rolig type og er alltid rett ved :) 

Anonymkode: 17028...ee5

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde benkeplate over vaskemaskin og tørketrommel som stelleplass med første, og den brukte vi til vi flyttet når hun var 2,5. Selvom hun sprellet mye en periode så var det så god plass og lett å holde henne på plass (selvom seler hadde vært praktisk en periode 😅)

Nå har vi vanlig stellebord, med ekstra bredde, til minste, så er spent på om det kan brukes til bleieslutt, eller om vi må ned på gulvet før den tid.

Anonymkode: f715e...b57

Skrevet

Samme som deg TS, vi kasta ut stellebordet og gikk for matte på gulvet da. Han sprellet så fælt at det ble utrivelig. 

Anonymkode: 483e9...eca

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Brukte vårt til barnet begynte å gå. Da kan man skifte stående.

Skifter dere bæsjebleier stående? 😅

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Du må jo passe på, men da er det jo ikke utrygt. Bruker fremdeles til treåringen her. Synes det er mye lettere å vaske skikkelig da, så fortsetter nok til hn slutter med bleie (forhåpentligvis snart).

Anonymkode: 12820...084

godt du skrev hn/hen, og ikke presiserte om det var gutt eller jente! Hadde kjent deg igjen da vettu 🙄 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Utrygt? Bruker fortsatt til vår 2 åring. Passer jo selvfølgelig på, står ikke langt unna og kun holder én hånd på han.

Anonymkode: 51b7d...9d5

Det er trygt helt frem til ungen deiser ned med hodet først. Aldri hørt frasen «datt du ned fra stellebordet når du var liten, eller?»  

Anonymkode: 73927...a1b

Skrevet

Vi har brukt stellebordet hele tiden. Det var en periode rundt 9mnd alder hvor det var litt krevende, slik at vi måtte passe ekstra på, men det gikk over. Hånd på baby var da ikke nok, vi måtte ha øynene på baby og et godt grep rundt en arm eller et bein.

Vi jobbet i den perioden hardt med å gi barnet respekt for høyder, noe vi faktisk klarte. Det inkluderte noen kontrollerte nestenulykker, som barnet opplevde som fall med hodet først, men der pappaen hadde full kontroll med et godt tak rundt anklene.

Når er barnet 2,5, og klatrer selv opp og ned på stellebordet. Det er veldig komfortabelt, for da slipper jeg som er gravid å bøye meg eller løfte. Barnet har full kontroll, så jeg er ikke redd for noe fall.

Anonymkode: 66cbb...56e

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

godt du skrev hn/hen, og ikke presiserte om det var gutt eller jente! Hadde kjent deg igjen da vettu 🙄 

Det er trygt helt frem til ungen deiser ned med hodet først. Aldri hørt frasen «datt du ned fra stellebordet når du var liten, eller?»  

Jeg har aldri hørt den frasen, nei. Man passer jo på barnet på stellebordet, jeez.

Anonymkode: 3b8b3...7a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mini er kun 9 mnd., men jeg føler meg  allerede utrygg på å bruke stellebordet. Har hatt flere nestenulykker (selv om jeg alltid har en hånd på babyen) ettersom han kaver og ruller, og er ganske sterk. Lurer på om vi skal flytte stellebordet i boden til nestemann kommer, og bare ta stelleputa på gulvet istedet :)  Når sluttet dere??

Anonymkode: 41147...69c

Aldri følt det sånn med mine gutter. En periode var de mer aktive på stellebordet, men det gikk fort over. 

Anonymkode: c089c...60e

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jepp. Bæsjebleier skiftet vi stående med en påfølgende skyll i dusjen. Har fungert helt utmerket til mine to eldste. Kommer til å gjøre det samme med minstemann. 

Mine sluttet med bleier når de var 2 år da, så vi holdt ikke på så lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...