Snuppelure Skrevet 25. oktober 2005 #1 Skrevet 25. oktober 2005 Tja, dette er nesten litt pinlig å spørre om men siden jeg lurer så spør jeg. Har alltid kjørt bil med manueltgir og forhjulstrekk. I sommer ble det ny bil på oss og nå har jeg bakhjulstrekk og autonmatgir. Hvordan håndterer jeg en skrens på glatt føre nå? Er det bare å styre eller må jeg sette bilen i nøytral? Bilen har sikkert ABS og antispinn eller hva nå disse bremse greiene heter. Litt flaut å spørre, men bedre ennå kjøre ut... *rødme*
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. oktober 2005 #2 Skrevet 25. oktober 2005 Får du framhjulsskrens hjelper det ikke å legge inn nøytral, siden bilen ikke trekker på de hjula likevel. Slipp gassen, pumpebrems og håp på det beste. Bakhjulsskrens: slipp gassen, følg bilen og styr imot rompa. Ikke begynn å rote med girspaken, det har du ikke tid til uansett. Finn deg en fin, folketom parkeringsplass og skrens i vei, det er den ABSOLUTT beste treninga!
Gjest Gitte Skrevet 25. oktober 2005 #3 Skrevet 25. oktober 2005 Finn deg en fin, folketom parkeringsplass og skrens i vei, det er den ABSOLUTT beste treninga! ← Veldig enig.. Og det gjelder for alle.. Ikke bare med automatgir og bakhjulstrekk. Jeg kjører selv manuell og forhjulstrekk, men det der gjør jeg hvert år jeg også
Annie Skrevet 27. oktober 2005 #4 Skrevet 27. oktober 2005 Automatgir og sladding er jo kjempegøy! Under trygge former og når det er DU som bestemmer det. Som en over sier. Tren på det!! Bli kjent med bilen din. Det er kjempeviktig!
Gjest vimse Skrevet 27. oktober 2005 #5 Skrevet 27. oktober 2005 Får du framhjulsskrens hjelper det ikke å legge inn nøytral, siden bilen ikke trekker på de hjula likevel. Slipp gassen, pumpebrems og håp på det beste. Bakhjulsskrens: slipp gassen, følg bilen og styr imot rompa. Ikke begynn å rote med girspaken, det har du ikke tid til uansett. Finn deg en fin, folketom parkeringsplass og skrens i vei, det er den ABSOLUTT beste treninga! ← E spurte ¨sjefen¨, og han va enig i detta ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå