Gå til innhold

Fortelle han at jeg har stort ønske om barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er sterilisert og ferdig med barn. Jeg må fortelle han at jeg vil ha barn om en 5 års tid, men hva er best måte for å ta tema opp? Redd han blir så veldig lei seg, for det virker jo som vi må gå ifra hverandre... 

Anonymkode: 606a7...477

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det er en stor greie. Tror ikke det er noen vei utenom, du må bare si det som det er. Jo før jo heller.

Hvor gamle er dere? Kan det hende at han er villig til å få barn via prøverør eller er han helt ferdig?

Anonymkode: eaebd...922

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er sterilisert og ferdig med barn. Jeg må fortelle han at jeg vil ha barn om en 5 års tid, men hva er best måte for å ta tema opp? Redd han blir så veldig lei seg, for det virker jo som vi må gå ifra hverandre... 

Og du kom på det nå, at du vil ha barn? Voksne mennesker snakker om dette mens de blir kjent. Dere kan jo like greit slå opp først som sist. Hvorfor utsette det?

Anonymkode: b1637...453

• Liker 3
Skrevet

Han har altså et kull barn fra før? 

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 5f829...e32

Skrevet

Ja, det bør du absolutt si om du ønsker noe langvarig med han. Jeg snakker om livsperspektiv på første date - dette inkluderer også tanker ift barn. Om det er en deal breaker for deg og han ikke vil, så må du jo videre

Anonymkode: ac25d...dfb

• Liker 3
Skrevet

Tror du skal finne en annen mann som virker

Anonymkode: ff1c0...cc9

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du skal finne en annen mann som virker

Muligheter er der:
Fosterbarn, adopsjon, donor, sterilisering er reversibelt.

Skrevet

Dette hadde det vel vært naturlig å ta opp da han sa at han var sterilisert og ferdig med barn? Hvis dette er en dealbreaker for deg, som det tydeligvis er, må du jo bare si et først som sist, alt annet er dårlig gjort mot ham som allerede har vært åpen om sitt ståsted.

• Liker 8
  • Hjerte 3
Skrevet

Hvis du vil gå fra ham om han ikke vil gi deg barn, ja så blir han jo selvsagt lei seg, men det må jo også selvsagt sies. 

Det vil jo ende med at dere må gå fra hverandre om du absolutt skal ha barn og han absolutt ikke skal, så det er jo ikke noen måte å si det på som unngår at noen av dere blir lei dere. Det må jo bli slutt liksom. 

Anonymkode: acd4e...c4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han har altså et kull barn fra før? 

Hvor lenge har dere vært sammen?

Anonymkode: 5f829...e32

Ett halvt år ish seriøst, men en greie i over ett år nå. Var egentlig ganske ærlig i starten, sa at dette ikke kunne bli seriøst siden jeg vil ha barn, familie og muligens giftemål i fremtiden. Men, etterhvert som tiden gikk, korona var dritt og hverdagen tok over gikk det langt. 

Ja, han har fler. Er endel eldre 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Muligheter er der:
Fosterbarn, adopsjon, donor, sterilisering er reversibelt.

Du er for optimist, dette er en person som har gjort det fleste menn ikke tør, en kniv og saks i sine edle deler, han høres ferdig ut og siden han betalte for så virker han ikke, han er ikke interessert

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ett halvt år ish seriøst, men en greie i over ett år nå. Var egentlig ganske ærlig i starten, sa at dette ikke kunne bli seriøst siden jeg vil ha barn, familie og muligens giftemål i fremtiden. Men, etterhvert som tiden gikk, korona var dritt og hverdagen tok over gikk det langt. 

Ja, han har fler. Er endel eldre 

Da er det egentlig bare å rive av plasteret. Han er nok klar over at det ikke kommer til å vare mellom dere uansett. 

Anonymkode: eaebd...922

• Liker 3
Skrevet

Det er jo du som har mest å tape på å fortsette dette forholdet. Du kaster bort verdifull tid, som du burde bruke på å finne en partner å få barn med. Fem år er ikke lenge på å finne en bra mann, og være sammen med han i minst to år, før dere får barn. 

Anonymkode: 3ebae...251

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo du som har mest å tape på å fortsette dette forholdet. Du kaster bort verdifull tid, som du burde bruke på å finne en partner å få barn med. Fem år er ikke lenge på å finne en bra mann, og være sammen med han i minst to år, før dere får barn. 

Anonymkode: 3ebae...251

Fullt klar over det, desverre. På en annen side så har jeg vurdert å bli gravid assistert med donor, men uansett vil jeg jo isåfall at han skal oppføre seg som en far, men han vil jo ikke ha flere, spesielt mye av økonomiske årsaker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...