Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 25, og jeg har innsett at jeg har veldig lyst på barn, men ikke i nærmeste fremtid. Ikke har jeg en far til barnet heller, da han jeg er i forhold med er ferdig med barn og sterilisert. Jeg har søkt mastergrad, og tenker å vente til jeg er ferdig. Å bli mamma mellom 30-35, er det noen bakdeler? Fordeler? 

Anonymkode: a3f2e...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er 25 og aner ikke hvordan livet ditt blir, helt umulig å planlegge.

Men hvis du er sammen med en sterilisert mann må du vel enten bytte ut partneren eller spørre om han er interessert i å få barn med deg.

Anonymkode: fb1bb...7f9

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

27 år her, og planlegger ikke å bli mor før jeg har passert 30år 😅 Vil ha en stabil økonomi og livssituasjon før jeg tenker på å skape nye mennesker. Tenker det er den største fordelen 😊 Jeg ser ikke så mange ulemper egentlig før man begynner å nærme seg slutten av 30årene eller begynnelsen av 40årene ift at man selv er veldig gammel når ungene forlater redet 😊 Lite pensjonisttilværelse, og lite tid som besteforeldre (muligens).

Anonymkode: fb8bd...f19

Skrevet

Hva har rumper med dette å gjøre? 

Anonymkode: 07d13...2dc

• Liker 4
Skrevet

Ikke for gammel til å bli mamma i midten av tredveårene. Ganske mange velger å ikke få barn før da.

Anonymkode: 2d266...ef3

• Liker 1
Skrevet

Noen sa en gang at den beste alderen å få barn i er mellom 34 og 35 år. Men folk får jo barn til de ikke får barn lenger. Man fikk det jo og før i tiden. Merkelig at man ikke skal kunne det lenger. 🤔

Anonymkode: e45f9...b5f

• Liker 2
Skrevet

Det er iallfall veldig vanlig å få barn etter man er 30. 

Anonymkode: b414b...efc

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

av 40årene ift at man selv er veldig gammel når ungene forlater redet 😊 Lite pensjonisttilværelse, og lite tid som besteforeldre (muligens).

Anonymkode: fb8bd...f19

Min farmor og min mormor fikk barn henholdsvis da de var 36 og 42 år. Min farmor døde da hun var 77 år og min mormor da hun var 94 år. Jeg hadde mormor i 18 år og min farmor i 10 år. 
Så virkelig ikke på det som dumt. Jeg hadde de fineste stundene! 

Anonymkode: e45f9...b5f

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Veldig mange får barn i 30 årene, det er ikke for gammelt. 

Skrevet

Jeg fikk første som 33 åring. Nå er jeg 40 og har andremann i magen. Merker at jeg tåler graviditeten litt dårligere denne gang (flere plager) men, det kan jo være tilfeldig. Jeg elsker å være mamma, og glad for at jeg vil ha barn i huset lenge.

Det finnes ikke rett og galt. Gjør det som er rett for deg.

Anonymkode: a663c...e0c

Skrevet

Er ikke snittalder førstegangsfødende omtrent akkurat det?

Altså i min krets, som er type storby/høyt utdannede kvinner, så var det ikke en kjeft som var klar for barn da de var 25. 

Det er bare folk på bygda og kristne som har barn da liksom. 

Ta mastergraden din du.

Men sånn rent biologisk sett så kan det være greit å finne en mann som ikke har klippet sædlederne, mangel på sperm er et litt større hinder for graviditet enn om du begynner å nærme deg 40.

Anonymkode: 9ab3a...e51

• Liker 1
Skrevet

Jeg er gravid  med første nå og er 34. Skulle kanskje vært 3-4 år yngre, men slik ble det ikke. Ble likevel enkelt gravid og barnet i magen ser ut til å ha det fint. Jeg er også mer trygg på meg selv, roligere og har gjort alt jeg ønsket å gjøre i forkant av barn.  Jeg tenker at å være rundt 30 er en kjempefin alder å få barn på. 

Men uansett: barn er et personlig spørsmål, og alle har sine ønsker og tanker rundt om/når de er klare. Noen planlegger barn aktivt når de er 20 (da fantes ikke "barn" i hodet mitt), andre vil vente, noen vil ikke ha barn. Det er fullt og helt opp til deg 😊 Det er ikke rart å ville studere mer, kanskje reise litt og gjøre andre ting når man er 25.

Anonymkode: 484d6...285

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg er 36 og venter første. Du har meget god tid! 

Anonymkode: 3d232...c1e

Skrevet

Jeg personlig synes man skal gi seg innen man er 40. Det og er egentlig for gammelt, men har forståelse for de som har slitt med å bli gravid. Selvvalgt venting har jeg ingenting til overs for.

Anonymkode: f94e1...fe3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 25, og jeg har innsett at jeg har veldig lyst på barn, men ikke i nærmeste fremtid. Ikke har jeg en far til barnet heller, da han jeg er i forhold med er ferdig med barn og sterilisert. Jeg har søkt mastergrad, og tenker å vente til jeg er ferdig. Å bli mamma mellom 30-35, er det noen bakdeler? Fordeler? 

Anonymkode: a3f2e...0e4

Ble mamma som 36 åring. Mye mer fysisk krevende under og etter svangerskapet. Tålte heller ikke søvnmangel like godt. Tok lengre tid å komme seg etter fødselen. 

Men har selvfølgelig mer erfaring og er roligere og mer avslappet.

Anonymkode: 50324...c9e

Skrevet

Det viktigste her er vel å kvitte deg med kjæresten.. man møter gjerne flere som student og i de årene du er i nå, så hvis du vet at å få barn er viktig for deg må du kvitte deg med gubben som ikke vil ha flere barn, og det nå. Første gang jeg skriver KG-klassikeren:

DUMP!

Anonymkode: 3a686...0d6

• Liker 2
Skrevet

Du får håpe fysikken og biologien spiller på lag med deg! 

Anonymkode: 8ec1c...055

Skrevet

Jeg ble mamma som 35 åring. Man er jo ikke like sprek som da man var 20, litt tungt er det, men samtidig har jeg alt på plass i livet. Fast jobb, god økonomi, trygt bosted og funnet en mann som jeg passer godt sammen med. Jeg tror jeg hadde følt en del savn hvis jeg ble mamma da jeg for eksempel var 25, fordi du blir ganske begrenset når du får barn. Det er krevende og i lang lang tid er det veldig lite med egentid. Vet ikke om jeg hadde takla det like bra i 20 årene som jeg gjør nå. 

Anonymkode: 78e48...32d

Skrevet

Traff mannen i mitt liv da jeg var 37. Fikk barn da jeg var 39 og 43. Ble raskt gravid og hadde ganske enkle og ukompliserte svangerskap. Jeg har aldri hatt uvaner med å drikke masse alkohol,være overvektig eller bruke tobakk, så formen min er fin og jeg merker ikke så stor forskjell i forhold til for 10-15 år siden. 

Anonymkode: 5eb4b...ec7

Skrevet

Tenker du å finne ny mann eller å få barn alene ? Dersom du går for det siste så kan du ikke bo sammen m typen din.   

jeg tenker at kroppen sier stopp når du er for gammel.. i dag lever de fleste lengre enn det folk gjorde før, helsen er bedre -så alder er ingen hindring  så lenge du blir gravid, 

jeg er 41 år .. vi er flere på jobben som er gravide...jeg er eldst men er den som fungerer best. Har ingen svangerskapsplager - er i uke 35 og jobber 100% . En av de yngre har vært 50 % sykemeld siden uke 18 og ei går og er konstant kvalm.. 

Anonymkode: 8e9e2...24a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...