Gå til innhold

Hvor ofte sjekker dere sykt barn ila natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en syk baby på straks 1år. Hun har hatt feber på og av i snart ett døgn, men vært feberfri i ettermiddag og kveld. Hun er også veldig snørrete og tett. Sover på eget rom, og derfor synes jeg det er litt skummelt at hun er syk. Ville dere sovet på samme rommet? Eller sjekke innom barnet noen ganger ila natta? 

Anonymkode: 6b1a5...43b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sov på samme rom når barna var så små og syk. Har forøvrig hatt 10 åringen i senga med meg i natt ettersom hun var skikkelig dårlig i går. Mye tryggere å sove sammen med mamma eller pappa når man er syk, uansett alder.

Anonymkode: 29c3b...f60

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi sover alltid sammen med barna når de er syke. Eldstemann er 10. Det er veldig enkelt for oss da; de to eldste har senger som med letthet kan dras ut til dobbeltseng. Om minste er syk så bærer vi ham inn til oss når vi legger oss. Da sover alle mye bedre.

Anonymkode: d7224...ef5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når vår ett åring har vært syk, har vi latt henne sove når hun sover. Hun sover på eget rom hun også.

Datteren vår hater å sove med oss, alltid gjort, så det har vært uaktuelt her.

Anonymkode: 66a08...1b3

• Liker 4
Skrevet

«Hele tiden» føler jeg. Sover dårlig mår barna har vært syke, og har tatt de inn til oss. 

Anonymkode: ad4dd...68d

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har en syk baby på straks 1år. Hun har hatt feber på og av i snart ett døgn, men vært feberfri i ettermiddag og kveld. Hun er også veldig snørrete og tett. Sover på eget rom, og derfor synes jeg det er litt skummelt at hun er syk. Ville dere sovet på samme rommet? Eller sjekke innom barnet noen ganger ila natta? 

Sov alltid på samme rom eller i samme seng som barna når de var syke i barnehagealder. Selvsagt ikke ved litt

snørr og hoste, men ved feber, oppkast ol gjorde jeg alltid det

Anonymkode: d0fe2...7dd

Skrevet

Sover alltid sammen med dem når de er så små og er så syke. Er det kun snakk om snørr og litt hoste så kan de sove alene, men da har vi soveromsdørene åpne så vi hører hvert knirk som kommer fra dem. Pleier alltid å sjekke en eller to ganger på natten uansett og de er 1 og 3 år. 

Skrevet

Oj, nå følte jeg meg som en dårlig mor. Sjekker de aldri 🙈 

Anonymkode: 0047d...171

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har alltid hatt syke barn i vår seng eller på madrass ved vår seng. 

En grei rettesnor er å følge magefølelsen. Gjør den deg bekymret over å la barnet sove alene, så lar du ikke barnet sove alene. 

Anonymkode: 7b17c...b82

Skrevet

Jeg har samsovet med mine barn, så dermed var vi jo sammen på nettene og jeg kunne enkelt følge med på feber, hoste osv. Mine to har alltid sovet dårlig og ekstra urolig ved sykdom, så ellers ville det blitt mye vandring nattestid på meg. 

Anonymkode: 92657...8c1

Skrevet

Ved sykdom sover jeg med barna. Er det feber sjekker jeg temperaturen jevnlig dersom den har vært høy.

• Nyttig 1
Skrevet

Når barna er syke sover mannen på barnerommet og barna i storsenga med meg. 

Anonymkode: e3e2f...017

Skrevet

Sover inne hos minste på 9 år nå fordi hen har covid-19. Selv med vaksine er hen ganske syk. Tør ikke ta noen sjanser. Selv om vi voksne er fullvaksinert fikk vi det skikkelig hardt. Er fortsatt litt dårlig selv også. 

Anonymkode: 0eefa...04f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Oj, nå følte jeg meg som en dårlig mor. Sjekker de aldri 🙈 

Anonymkode: 0047d...171

Folk er jo hysteriske nå i 2022, da. Ikke glem det. Når jeg var liten var det ikke noe "stakar deg" og komme å sove hos mamma og pappa. Fikk bare beskjed om å holde senga og bli frisk. "Good luck", liksom. Ble folk av meg også. Hilsen 1989-modell

Anonymkode: 3ddca...f72

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk er jo hysteriske nå i 2022, da. Ikke glem det. Når jeg var liten var det ikke noe "stakar deg" og komme å sove hos mamma og pappa. Fikk bare beskjed om å holde senga og bli frisk. "Good luck", liksom. Ble folk av meg også. Hilsen 1989-modell

Du misforstår! 😂

Jeg har ikke barna i senga hos meg fordi jeg er hysterisk, men fordi jeg er lat. Jeg orker ikke løpe ut og inn til febersyke barn som har mareritt og hallusinerer og våkner i ett sett. Mye enklere for meg når vi sover sammen. 

Anonymkode: e3e2f...017

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men hører du at ungen din får feberkramper eller kaster opp i senga hvis du sover på et annet rom? Jeg sover hvert fall mye bedre om jeg har det syke barnet ved siden av meg i senga. Og jeg har selv barn som ikke har sagt i fra, selv om de har kastet opp. Jeg er ikke interessert i å la barnet mitt sover i sitt eget spy mens det trekker seg inn i madrass og parkett.

Anonymkode: d7224...ef5

• Liker 5
Skrevet

Min mor jobbet en stund på barneavdeling, og jeg tror det var noen opplevelser der som gjorde at hun alltid vekket meg 1-2 ganger hver natt når jeg hadde feber. 
Jeg setter også alltid på alarm for å ta en sjekk, selv om jeg har ungene i sengen min, men jeg er ikke så grundig som min mor - hun ville helst sjekke hele kroppen etter utslett, pluss at jeg måtte legge haken på brystet for å sjekke nakkestivhet. Hun var veldig redd for hjernehinnebetennelse eller sepsis. 
Rent praktisk er det jo også mye enklere å ha ungene i sengen sin når de er syke, de våkner gjerne oftere og er grinete og trenger trøst og nærhet. 

Anonymkode: d1ab7...30d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Og jeg er født i 1985 og sov alltid med foreldrene mine når jeg var syk så lenge jeg var liten. Da jeg ble 8- 10 år sov jeg på eget rom og mamma kom innom å sjekket ila. natta. Jeg hadde lungebetennelse og høy feber når jeg var 16. Da sov mamma sammen med meg. 

Alt handler jo om alvorlighetsgrad samt alder på barnet. Jo yngre barn, jo mindre tåler de. De helt minste kan ikke rense luftveiene selv og babyer puster kun gjennom nesen. De er derfor helt avhengig av hjelp fra sine foreldre. Små babyer som kaster opp kan heller ikke snu seg over på siden. Feberkramper er også en skummel reaksjon.

Men jeg tipper du som skrev dette ikke har barn selv. 

Anonymkode: 7b17c...b82

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har også barnet i samme seng hvis hun er syk/ har feber. Ved feber har jeg også på alarm ca hver 2-3 time for å sjekke temp og for å se at alt er bra. Er nok litt mer hysterisk enn gjennomsnittet, men synes det føles tryggere hvertfall 😊

Anonymkode: 50600...c28

Skrevet

Sjekker før jeg går og legger meg og alle gangene yngste våkner. Har ikke satt på alarm da.. Det er ikke alltid fireåringen vil ligge hos meg, og det er ikke alltid jeg får ligget hos henne pga baby, men da ligger pappaen inne hos henne. Hun har stor seng, så det går bra.. 💖

Anonymkode: a2c37...ddb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...