Gå til innhold

Har du lite kontakt med dine foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer fra det å kutte all kontakt med foreldre i voksen alder? Hva med barnebarn? Man vil jo ikke at barnebarna skal være uten besteforeldre, men på den annen side vil man heller ikke at barna skal ha kontakt med mennesker de vet ikke er bra for dem.

Og det gjelder verken rus eller vold. Å ikke ha kontakt med en besteforelder som drikker, det er jo forståelig for omverdenen, det er verre når besteforelderen tilsynelatende er velfungerende. Men noen foreldre velger et av barna som syndebukk og favoriserer gullbarnet. Noen familier er så giftige at det eneste som fungerer er å bryte kontakten. I andre familier så har man det bra.

Hvor ofte er det vanlig å ha kontakt med foreldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke hatt kontakt på 8 år. Barnebarnet husker ikke annet. Hun har spurt hvorfor jeg ikke snakker med de, jeg har fortalt helt kort at de har ikke være gode mennesker i mitt liv og at det er best uten de i livet. 

De bor heller ikke i nærheten. 

Anonymkode: 7cf62...d03

Skrevet

Jeg har kontakt med min mor og har tilgitt henne for det som skjedde I barndommen jeg kontaktet henne da jeg var 15 år. Men mine søskene vil ikke ha kontakt med vår mor og de sier mye stygge ting om henne derfor vil ikke jeg ha kontakt med de Fordi hvis ikke min mor er familien dems vil Heller ikke jeg være det.

Anonymkode: fd4b3...c8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...