Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forbindelse med AAP, er det noen som har erfaring med tiltaket "arbeidsrettet rehabilitering" gjennom ag2 i Bergen? 

Hvordan funker dette tiltaket? Hvor mye tid per uke må man delta på? Blir tiltaket tilpasset den enkelte i omfang og innhold? Opplevde du det som et bra tilbud?

Anonymkode: a29e8...e98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tiltak via en tilsvarende bedrift, men i annen landsdel.

Jeg fikk tilpasset veldig. Startet med samtaler om hva jeg kunne, hvilken kompetanse jeg hadde, gjennomgang av cv, og hva jeg ønsket jobbe med, og hvilke utfordringer jeg hadde.

Min rådgiver var veldig bestemt på å få meg inn i en arbeidspraksis jeg hadde nytte av, ikke bare første og beste. Jeg fikk tilpasset arbeidstid og oppgave, startet med 30% praksis, og økte etterhvert som jeg var klar for det. Jeg fikk to ulike praksisplasser, begge i yrker jeg hadde erfaring fra, og begge stedene ble jeg møtt av fantastiske mennesker som la til rette for at jeg skulle lykkes, og ble heller ikke behandlet som verken som slave eller som en amatør.

Pga korona så ble desverre praksis avbrutt, men jeg var klar for å jobbe fult, så rådgiver hjalp meg med jobbsøking, og stilte opp som referanse, og jeg er nå i full jobb med mye bedre lønn enn jeg hadde før jeg ble syk.

Så for meg var det tiltaket ekstremt bra for meg og psyken min, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg fikk det.

Anonymkode: 7c4ab...730

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde tiltak via en tilsvarende bedrift, men i annen landsdel.

Jeg fikk tilpasset veldig. Startet med samtaler om hva jeg kunne, hvilken kompetanse jeg hadde, gjennomgang av cv, og hva jeg ønsket jobbe med, og hvilke utfordringer jeg hadde.

Min rådgiver var veldig bestemt på å få meg inn i en arbeidspraksis jeg hadde nytte av, ikke bare første og beste. Jeg fikk tilpasset arbeidstid og oppgave, startet med 30% praksis, og økte etterhvert som jeg var klar for det. Jeg fikk to ulike praksisplasser, begge i yrker jeg hadde erfaring fra, og begge stedene ble jeg møtt av fantastiske mennesker som la til rette for at jeg skulle lykkes, og ble heller ikke behandlet som verken som slave eller som en amatør.

Pga korona så ble desverre praksis avbrutt, men jeg var klar for å jobbe fult, så rådgiver hjalp meg med jobbsøking, og stilte opp som referanse, og jeg er nå i full jobb med mye bedre lønn enn jeg hadde før jeg ble syk.

Så for meg var det tiltaket ekstremt bra for meg og psyken min, og jeg er utrolig takknemlig for at jeg fikk det.

Så kjekt! Godt å høre at disse tiltakene hjelper folk. Man hører jo som regel bare om det negative i forhold til NAV. 

Fikk du tilbud om andre ting enn praksisplass? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så kjekt! Godt å høre at disse tiltakene hjelper folk. Man hører jo som regel bare om det negative i forhold til NAV. 

Fikk du tilbud om andre ting enn praksisplass? 

Jeg fikk tilbud om ulike kurs/foredrag om jobbsøking, men det var ikke særlig relevant for meg.
Og når korona avbrøt praksisen min, så fikk jeg hjelp av rådgiveren til å skrive søknad/begrunnelse for å få ett kort nettkurs/utdanning dekket av NAV, samt søke tilskudd for å bedrive en aktivtet som indirekte kunne hjelpe meg i jakt på jobb. Det tilskuddet hadde jeg aldri tenkt på å søke om fra før, og hadde aldri klart argumentere meg fram til.

Skrevet

Arbeidsrettet rehabilitering drives for det meste av fysioterapeuter, kognitive terapeuter og karriererådgivere. Her så er det krav om minst 15 timers oppmøte. Det er gruppe timer og individuelle timer. Man har fokus på fysisk og psykisk helse. Når man skal prøve seg i praksis kan man gjøre det på egen arbeidsplass eller en arbeidsplass man ønsker og tenker man kan få til. 

Anonymkode: 7235a...fdf

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Arbeidsrettet rehabilitering drives for det meste av fysioterapeuter, kognitive terapeuter og karriererådgivere. Her så er det krav om minst 15 timers oppmøte. Det er gruppe timer og individuelle timer. Man har fokus på fysisk og psykisk helse. Når man skal prøve seg i praksis kan man gjøre det på egen arbeidsplass eller en arbeidsplass man ønsker og tenker man kan få til. 

Anonymkode: 7235a...fdf

Takk for info!

Er det 15 timer I uken? Eller totalt i løpet av tiltaket? 

Skrevet

Jeg bor i Bergen og går på AAP. Jeg fikk beskjed fra Nav at jeg skulle gå på kurs hos A2G over nyttår. Foreløpig har jeg hatt noen par telefonsamtaler, mange avlysninger på møter og jeg har fått tildelt 5 ulike saksbehandlere siden nyttår. I går fikk jeg vite at en tidligere saksbehandler hadde satt meg opp på SIA-kurs i morgen, og dem var klar over at jeg ikke hadde fått beskjed om dette.  Jeg kan ikke si at mitt inntrykk over A2G i Bergen er noe bra. 

Anonymkode: ef04b...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...