AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Hjelp! Har ganske plutselig fått endel eksem i ansiktet (røde, tørre flekker). Legen sier det er seboretisk eksem. Noen som har erfaringer med krem, rens osv som passer for dette? Tenker ikke legemidler - har fått resept på noen salver jeg skal bruke - men vanlig hudpleie når eksemet forhåpentligvis har roet seg. Anonymkode: 3d720...ea3
Hunter7 Skrevet 17. februar 2022 #2 Skrevet 17. februar 2022 18 hours ago, AnonymBruker said: Hjelp! Har ganske plutselig fått endel eksem i ansiktet (røde, tørre flekker). Legen sier det er seboretisk eksem. Noen som har erfaringer med krem, rens osv som passer for dette? Tenker ikke legemidler - har fått resept på noen salver jeg skal bruke - men vanlig hudpleie når eksemet forhåpentligvis har roet seg. Anonymkode: 3d720...ea3 Jeg har psoriasis og atopisk eksen, sistnevnte mest i ansiktet. De beste produktene jeg har brukt/bruker i de periodene det blusser opp i ansiktet, er Ultra Calming-serien fra Dermalogica. I tillegg har jeg hatt god hjelp av Hans Karrer Hydrocreme Microsilber, men denne tror jeg ikke selges i Norge. Ellers vil jeg tro at La Roche Posay og Aderma også har velegnede produkter, men som med mange hudprodukter er det ikke gitt at det som funker for en person også vil funke for en annen. Forøvrig kan det også være tilrådelig å ta en titt på kostholdet - hvis nødvendig. Melke- og hveteprodukter påvirker ofte hudbildet negativt. Likeledes alkohol. Etter at jeg mer eller mindre kuttet ut melkeprodukter og reduserte inntaket av hveteholdig mat betraktelig, har jeg merket en stor forbedring i huden. Ønsker deg all lykke til og snarlig helbred! 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 Hunter7 skrev (8 timer siden): Jeg har psoriasis og atopisk eksen, sistnevnte mest i ansiktet. De beste produktene jeg har brukt/bruker i de periodene det blusser opp i ansiktet, er Ultra Calming-serien fra Dermalogica. I tillegg har jeg hatt god hjelp av Hans Karrer Hydrocreme Microsilber, men denne tror jeg ikke selges i Norge. Ellers vil jeg tro at La Roche Posay og Aderma også har velegnede produkter, men som med mange hudprodukter er det ikke gitt at det som funker for en person også vil funke for en annen. Forøvrig kan det også være tilrådelig å ta en titt på kostholdet - hvis nødvendig. Melke- og hveteprodukter påvirker ofte hudbildet negativt. Likeledes alkohol. Etter at jeg mer eller mindre kuttet ut melkeprodukter og reduserte inntaket av hveteholdig mat betraktelig, har jeg merket en stor forbedring i huden. Ønsker deg all lykke til og snarlig helbred! Takk! Anonymkode: 3d720...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå