AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Når syns du det ble lettere i forhold til skrik, mas, krangling mellom søsken osv? Anonymkode: 8bf2e...c59
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Har syntes det letner veldig når de fyller fire år hver gang. Søvn, gris, hyl, skandaler mm. blir betraktelig bedre. Anonymkode: 68b58...3f8 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har syntes det letner veldig når de fyller fire år hver gang. Søvn, gris, hyl, skandaler mm. blir betraktelig bedre. Anonymkode: 68b58...3f8 Hmmm, tenk så forskjellig det er. Her ble det verre etter 4 års alder. Trass og vil/vil ikke, skrik og hyl hvis hen ikke får viljen sin. Anonymkode: 43d16...52c 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #5 Skrevet 16. februar 2022 Har to på 3 og 4. Syntes 3 var en sånn magisk grense hvor de ble mer og mer selvstendige og mulige å snakke til. 4 er enda bedre, og eldste blir snart 5, kan få være i hagen alene og tørker seg selv og lignende. Anonymkode: 9e415...fca 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #6 Skrevet 16. februar 2022 Synes siste år i barnehagen og skolestart har gjort at barna plutselig går over til å blir mer fornuftige. Men så melder fritidsaktivitetene seg, dugnader, foreldremøter, årstidsgrupper, vennegrupper, baking her og fruktfat der. Da snakker vi tidsklemma. Og så var det tenårene da 😬 Små barn, små problemer som man sier. Anonymkode: 69da0...c4b 5
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #7 Skrevet 16. februar 2022 Mine er 4, 8 og 12. synes definitivt at årene før de fylte 4 år var mest krevende med alle. Tidsklemma på barnetrinnet med kjøring og henting og opplegg er krevende men på en annen måte. Tenåringer har jeg enda ikke prøvd. Anonymkode: 68b58...3f8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #8 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Synes siste år i barnehagen og skolestart har gjort at barna plutselig går over til å blir mer fornuftige. Men så melder fritidsaktivitetene seg, dugnader, foreldremøter, årstidsgrupper, vennegrupper, baking her og fruktfat der. Da snakker vi tidsklemma. Og så var det tenårene da 😬 Små barn, små problemer som man sier. Anonymkode: 69da0...c4b 😴 det er jo akkurat det jeg ikke trenger.. Hvor gamle er barna dine nå? Men sånn totalt sett, vil du si alt som må gjøres i tillegg til oppførsel er mer nå enn når de var små? jeg har to på 2 og 4. Har hørt folk alltid sier det blir lettere jo eldre de blir, men jeg takler ikke at det skjer for mye rundt meg på en gang. Og det høres jo ut som det er mer å gjøre når de blir eldre. hvordan er det jobbmessig i forhold til barn når de var små vs eldre? Hva var enklest?😅 ts Anonymkode: 8bf2e...c59
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #9 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har syntes det letner veldig når de fyller fire år hver gang. Søvn, gris, hyl, skandaler mm. blir betraktelig bedre. Anonymkode: 68b58...3f8 Min eldste er 4, men trass som bare det ved både legging og andre situasjoner, og hører aldri etter, er som å snakke til en vegg😅 mye krangling mellom de på 2 og 4. men føler oppførsel er litt bedre på 4 åringen enn 2 åringen. ts Anonymkode: 8bf2e...c59
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #10 Skrevet 16. februar 2022 Hmmm.. jeg syns 1-3år er de verste. Egositiske små jævler som man aldri kan prate fornuftig til. Syns ting er mye enklere når minste bikket 3år. Med tanke på jobb var det på en måte enklere når de gikk i bhg og var der hele dagen. Minste går siste året nå. Han følger mine arbeidstider og jeg vet at han får mat og er i aktivitet. De eldste må jo klare seg selv i noen timer. Vet aldri om jeg kommer hjem til huset fullt av venner, eller bekmørkt hus og 2 unger som sitter på hvert sitt rom med mobilen. Vet aldri om de har spist, eller laget det festmåltidet Anonymkode: 2ff43...4d7 8
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #11 Skrevet 16. februar 2022 Har en på snart 8 og 3! Hver alder har sin sjarm, men også ulikt med arbeid😊 Ser for meg at det blir litt lettere når eldste er 12-13, tenker da på at man som forelder i større grad kanskje kan gå en tur på kafé en lørdag formiddag, og bare være oss foreldre og få drikke kaffien i fred, uten... " Mamma... Mamma!.. " Når det er sagt er det jo mye gøy når det er mye arbeid med barna også da, som feks at de synes det er gøy å sitte på fanget og bli synget for, lese bok... For ikke å snakke om hvor lett det er å få små barn til å gapskratte 😅😅 Akkurat disse tingene vil forsvinne litt og litt, jo eldre barna blir. Anonymkode: b50b8...cf6 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #12 Skrevet 16. februar 2022 Med eldste som nå er fem, syns jeg det mest utfordrende året til nå var fra han ble to til han ble tre. Absolutt den verste perioden med trass! Yngste er bare ett, og jeg syns ikke det er særlig mye stress med han enda. Jo, han trenger hjelp til alt, men psykisk er det ganske enkelt. Eldste er fortsatt lite selvstendig når det kommer til lek og å finne på ting alene hjemme. Jeg syns det er utrolig kjedelig å leke, så mas om å bli med på slikt syns jeg er stress. Ser for meg at det blir mer travelt med barn på skole, med lekser, fritidsaktiviter, besøk til/fra venner osv. Men for meg personlig tror jeg det blir mindre slitsomt enn det å konstant ha noen som maser om at han trenger å underholdes og lekes med. Og så ser jeg fram til den dagen jeg og mannen kan dra ut sammen på dagtid (og kanskje til og med kveldstid) for å gå en tur, spise lunsj eller gjøre ærend. Men det er nok noen år til enda… Anonymkode: c78ea...0b1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #13 Skrevet 16. februar 2022 Synes 2-3 var verst, og etter 3,5 har det vært veldig fint. De er 13 og 15 nå, men fremdeles ikke noe som har vært verre enn trassalderen (særlig 2,5 til 3). Anonymkode: 7c746...d77
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #14 Skrevet 16. februar 2022 Er det krevende med små barn? Syns ikke det jeg, husker det som ren kos. Tenårene derimot, det er der det blir krevende. Anonymkode: d524e...142 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #15 Skrevet 16. februar 2022 Det er så lovende å lese her om at det blir bedre, jeg synes det siste året fra 2 til 3 har vært så utfordrende. Nå har jeg vært alene etter samlivsbrudd, med en pappa som ikke har ønsket samvær, så det har vært BARE barn og jobb, og ingenting annet. Var utbrent for 15 år siden, og føler meg litt sånn nå og 😅 Anonymkode: 6ed6b...12b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #16 Skrevet 16. februar 2022 Det er ingen fasit. Barn 14 år: kjempeenkel fra 0-5 år. Veldig mye angst, trass, gråt og vanskelig oppførsel fra 5-10 år. Veldig grei, harmonisk fra 10-12 år. Så hormonell i puberteten fra 13 årsalderen, kjempesur, men også veldig empatisk og god Barn 10 år: vært grei hele livet, aldri trassalder. Aldri noe tull, veldig blid og lyd til sinns Barn 6 år: født sint og trassen😂 Ble bedre da han var 4 år. Kjempegrei fra 4-6 år. Mye mer trass fra 6 år, men fortsatt en grei gutt. Anonymkode: fd1a1...644 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #17 Skrevet 16. februar 2022 Synes det er mest slitsomt fram til de fyller året. Så blir ting gradvis lettere og lettere. Har to tenåringer. Anonymkode: da80e...949 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #18 Skrevet 16. februar 2022 Jeg synes ingenting er slitsomt med barn mine de er verdens nydeligste dyrebare barn🥰 Anonymkode: 609d7...d39 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #19 Skrevet 16. februar 2022 0-2 år var ekstremt krevende begge ganger. Kolikkbarn som begynte å løpe ved 9 måneder og ikke satt seg ned før siste året i barnehagen. Anonymkode: 52bf9...da1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #20 Skrevet 16. februar 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det er så lovende å lese her om at det blir bedre, jeg synes det siste året fra 2 til 3 har vært så utfordrende. Nå har jeg vært alene etter samlivsbrudd, med en pappa som ikke har ønsket samvær, så det har vært BARE barn og jobb, og ingenting annet. Var utbrent for 15 år siden, og føler meg litt sånn nå og 😅 Anonymkode: 6ed6b...12b Samme situasjon her, har en på 3,5 og en på 2, er helt ødelagt 😔 Kjenner depresjon sniker seg på, begge våkner fortsatt på natt og yngste har kjempetrass, og eldste er så følsom, helt kræsj. Anonymkode: b5fe2...125 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå