Gå til innhold

Ungene mine fikk ikke bursdagspresang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever med samboer og dine og mine barn. Hans barn får bursdagspresang fra meg og mine unger. Mine unger fikk ingenting fra samboer. Har ikke spurt hva ungene mine tenker om det. Må innrømme at jeg reagerer litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir dere hver deres gaver til barna??

Kan dere ikke heller gi gave fra "oss" til både hans og dine barn? (det ville jeg synes var mest naturlig)

Det kan til og med hende at han antar at gavene du kjøper er fra dere begge... (bare en tanke..)

Skrevet

Synes det er snodig at dere gir fra deg og dine barn til hans barn - og at du forventer motsatt.

Synes også det ville være helt naturlig at dere ga felles gave - og ville ikke synes det var rart om han trodde den gaven du hadde kjøpt var felles.

Skrevet

Enig med de over. Høres rart ut. Ved å holde på sånn forblir det jo enda mer mine og dine barn og lite fellesskap.

Syns en gave fra deg og sambo og en gave fra søsken (alle sammen) burde være felles. Det er da ikke om å gjøre å få flest pakker heller.

Tok du det opp med din samboer forresten?

Skrevet

Vi har det sånn de få årene vi har bodd sammen. Også til jul. Da er det en felles gave fra alle til hver av ungene. Til bursdager gir ikke ungene presanger til hverandre utenom de som er biologiske søsken dersom de selv ønsker det.

Vi diskuterte det da vi ble samboere. Vi har så forskjellig oppfatning av prisnivå på presanger til egne barn at vi ikke ble enige. Jeg synes løsningen er grei, men jeg ser at andre har annen oppfatning.

Nå vil vi nok ikke få den helt store fellesskapsfølelsen. Til det er ungene for store og flere har forlatt reiret.

Skrevet

Jeg syns egentlig du og samboeren din bør se dere som en enhet som gir gaver fra dere to sammen jeg.... Kan vanskelig se andre løsninger. Blir dere ikke enige om prisleie, får dere inngå noen kompromisser.

Sambo og jeg har ulike oppfatninger også, vedrørende våre familiemedlemmer. Derfor betaler han til sine og jeg til mine, men vi setter begges navn som avsender på alle.

Skrevet

jeg har ikke barn men min samboer har det, han kjøper gaver til sitt barn men har aldri spurt om jeg vil bli med å "spleise" på den gaven, så jeg kjøper alltid separat gave til barnet. syns det er helt greit jeg....

Skrevet

Vi kjøper gaver felles. Hvem som betaler er ikke så nøye. Merkelig ordning syns jeg at stefar, stemor skal kjøpe egne gaver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...