Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man forvente i lønn som samfunnsøkonomi-konsulent? Tenker både på som nyutdannet og hva slags lønnsprogresjon man kan forvente?

Ser firmaer som Oslo Economics, Vista Analyse og Samfunnsøkonomisk analyse

Anonymkode: 1ee07...b11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:engel:

Anonymkode: 23ae2...a2a

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)

Som samfunnsøkonom har du noe varierende lønn. Du er kvalifisert til mye innen offentlig sektor, men det kan være vanskelig å lande første jobben. Om en er blant de beste, gjerne med master, kan du lande jobb i et departement eller direktorat. Da er lønna veldig god. Gjerne opp mot 1 mill for de heldige. For den gjennomsnittlige samfunnsøkonom med master er nok lønna ca. 600k. For den nyutdannede, er nok lønna rundt 500k.

For de med bachelor er nok lønna ned i 450k. Om man får seg en jobb.

Endret av Jaconandersen
Skrevet
1 minutt siden, Jaconandersen said:

Som samfunnsøkonom har du noe varierende lønn. Du er kvalifisert til mye innen offentlig sektor, men det kan være vanskelig å lande første jobben. Om en er blant de beste, gjerne med master, kan du lande jobb i et departement eller direktorat. Da er lønna veldig god. Gjerne opp mot 1 mill for de heldige. For den gjennomsnittlige samfunnsøkonom med master er nok lønna ca. 600k. For den nyutdannede, er nok lønna rundt 500k.

Takk, men vet du hva man tjener som konsulent? Man tjener vel mer der enn i det offentlige?

TS

Gjest Jaconandersen
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk, men vet du hva man tjener som konsulent? Man tjener vel mer der enn i det offentlige?

TS

Nei jeg vet ikke med sikkerhet. En god samfunnsøkonom i Oslo economics tjener nok 650k tipper jeg, men jeg vet ikke. Og nei, lønna i det of offentlige er dårlig, om en ikke jobber i et direktorat eller department.

Endret av Jaconandersen
Skrevet
3 minutter siden, Jaconandersen said:

Nei jeg vet ikke med sikkerhet. En god samfunnsøkonom i Oslo economics tjener nok 650k tipper jeg, men jeg vet ikke. Og nei, lønna i det of offentlige er dårlig, om en ikke jobber i et direktorat eller department.

Tusen takk!

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...