AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Var på kontroll i dag (36+2), og magen har flatet helt ut. Har lagt litt under snittet dette svangerskapet, men nå er jeg 15 % under normalen. Den har knapt vokst siden sist kontroll (31+4). Er henvist til kontroll m ultralyd på føden, og antar at det ikke er så lenge å vente, men kjenner jo at jeg blir litt stresset likevel. fikk beskjed om at det viktigste er at jeg kjenner liv som normalt, og det gjør jeg jo, men hun har vært rolig i magen hele svangerskapet sammenliknet med de andre tre barna mine. Noen som har erfaringer med dette? Anonymkode: e4b74...ca6
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Jeg fikk samme beskjed til ca samme tid. Jeg ble ikke så veldig stressa da, for magen var nesten identisk med forrige graviditet. Var på vekstkontroll med ul, og de mente det var et friskt og fornøyd barn, men litt lite. Han ble født til termin, 3340 g Anonymkode: 582c2...e5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #3 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg fikk samme beskjed til ca samme tid. Jeg ble ikke så veldig stressa da, for magen var nesten identisk med forrige graviditet. Var på vekstkontroll med ul, og de mente det var et friskt og fornøyd barn, men litt lite. Han ble født til termin, 3340 g Anonymkode: 582c2...e5e Takk for svar. Jeg lå mye høyere på målene med nummer 2 og 3 (hhv 3400 og 3800 da de ble født). Har fått time til ultralyd i morgen, blir veldig spennende. Anonymkode: e4b74...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #4 Skrevet 17. februar 2022 Jeg er sikker på at alt er bra jeg! Disse grafene og skjemaene til helsestasjoner er jo laget for en verden hvor mennesker er skapt nærmest i en fabrikk og følger de samme vekstmålene. Generelt sett er de jo fine å følge, men å se avvik fra dem betyr ikke nødvendigvis at noe er galt, slik man ofte tror. Ofte er det bare at det avviker litt og har ingenting å si. De er bare pliktig til å sjekke, så finner de som regel ingenting!! Anonymkode: 55e9e...ab8 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Ingen andre som har erfaringer å dele? Anonymkode: e4b74...ca6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Jeg lå godt under snittet i begge svangerskap, og gikk til jevnlig vekstkontroll på sykehusene. Magemålet flatet ytterligere ut med andremann mot slutten. Begge barna var friske og fine da de ble født. Første (gutt) veide 2,8 en uke før termin, mens andre (jente) veide 3,4 tre dager etter termin. Jeg er nok bare blant dem som får en liten mage. Anonymkode: ca370...b37 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg lå godt under snittet i begge svangerskap, og gikk til jevnlig vekstkontroll på sykehusene. Magemålet flatet ytterligere ut med andremann mot slutten. Begge barna var friske og fine da de ble født. Første (gutt) veide 2,8 en uke før termin, mens andre (jente) veide 3,4 tre dager etter termin. Jeg er nok bare blant dem som får en liten mage. Anonymkode: ca370...b37 Tusen takk, så godt å lese at dette ikke trenger å bety at noe er galt 🙂 Anonymkode: e4b74...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #8 Skrevet 17. februar 2022 Hadde avflatet SF mål i uke 38 mener jeg. Henvist ultralyd. Funnet var lite fostervann så ble satt i gang noen dager etter, da hadde jeg kommet til uke 39. Viste seg at det kom nok av fostervann da vannet ble tatt. Men godt de gjorde undersøkelse og tiltak etter ultralyden i tilfelle. Anonymkode: 16ffd...398 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå