Snekkerfruen Skrevet 16. februar 2022 #1 Skrevet 16. februar 2022 Er uke 10 + noen dager, opplever at kvalmen plutselig er blitt verre.. Trøttheten også.. Har vært ok i form siden uke 7-8 og håpte det var over.. Flere som har opplevd dette?
Breakeven Skrevet 16. februar 2022 #2 Skrevet 16. februar 2022 Ja, kvalmen øker som regel med hcg-nivået og det når toppen rundt uke 8-11 så helt normalt at man er ekstra kvalm da. Husker jeg var veeeldig kvalm uke 9.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #3 Skrevet 16. februar 2022 Ja, hadde en skikkelig kvalmetopp i uke 10/11! Var ikke noe særlig kvalm hverken før eller etter, men de ukene måtte jeg faktisk ty til noen egenmeldinger på jobb på grunn av kvalmen! Ble mye mye bedre nærmere uke 12, hold ut! Anonymkode: e8ea9...f7d 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2022 #4 Skrevet 16. februar 2022 Var rundt da jeg også hadde det verst, uke 9-13 egentlig. Anonymkode: bbedf...621
mimmis25 Skrevet 17. februar 2022 #5 Skrevet 17. februar 2022 Ja! Verste ukene for meg var 9-12, da var jeg kvalmere, mer svimmel, kastet opp mye mer og var generelt dårlig. Det er visst vanlig :-)
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2022 #6 Skrevet 17. februar 2022 Breakeven skrev (21 timer siden): Ja, kvalmen øker som regel med hcg-nivået og det når toppen rundt uke 8-11 så helt normalt at man er ekstra kvalm da. Husker jeg var veeeldig kvalm uke 9. Ah, dårlig nytt for meg. Er i slutten av uke 8 nå, og har vært kvalm i snart fire uker allerede. Blir verre og verre altså? Inntil for et par dager siden, var jeg "bare" kvalm på ettermiddagen og kvelden. Nå er jeg kvalm bare et par timer etter at jeg har stått opp. Bruker lang tid på å sovne også, fordi det er så ekstremt ubehagelig å ligge flatt når jeg er kvalm - men selvsagt, for sliten til å sitte oppreist på kvelden også. Håper det går over snart. Anonymkode: 1b903...6ce
Breakeven Skrevet 17. februar 2022 #7 Skrevet 17. februar 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ah, dårlig nytt for meg. Er i slutten av uke 8 nå, og har vært kvalm i snart fire uker allerede. Blir verre og verre altså? Inntil for et par dager siden, var jeg "bare" kvalm på ettermiddagen og kvelden. Nå er jeg kvalm bare et par timer etter at jeg har stått opp. Bruker lang tid på å sovne også, fordi det er så ekstremt ubehagelig å ligge flatt når jeg er kvalm - men selvsagt, for sliten til å sitte oppreist på kvelden også. Håper det går over snart. Anonymkode: 1b903...6ce Det er helt forferdelig når det står på som verst. Jeg kastet ikke mye opp da jeg var i 1. trimester, men var konstant kvalm i ca 2 mnd Så føler virkelig med deg. Det blir som regel bedre i 2. trimester så hold ut og ta vare på deg selv imens. Jeg fikk skikkelig ulvehunger også om morgenen så jeg ble ekstra kvalm om jeg var sulten så hadde alltid med meg masse snacks på jobb og på nattbordet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå