Gå til innhold

Jeg tror jeg er hypomanisk??

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men jeg har aldri tenkt over dette med diagnoser eller bipolar, det var først fordi jeg leste i journalen min nå og i en epikrise fra sykehuset når jeg tok OD så sto det at behandleren min mistenkte bipolaritet. Synes det er litt rart at hun aldri snakket med meg om det da??? Annet at hun maste mye på å starte utredning fordi hun mente tilbakevendende depresjon diagnosen ikke stemte. ts 

Jeg synes faktisk at det er litt uansvarlig av henne. Når du har tilbakevendende depresjon, bruker rus i perioder (selvmedisinering?) og har en familiehistorie med bipolar- som er fryktelig arvelig, så burde hun informert deg om hva hun mistenkte. Egentlig så burde alle med en familiehistorie med bipolarhet og depresjon få et lite obs på at de må følge med. At folk går årevis, gjennom mange behandlere og det ikke er noen slags kontinuitet og informasjon, er typisk for norsk helsevesen. Det er alt for dårlig informasjon. Det irriterer meg. 

Skrevet
Mooza skrev (10 minutter siden):

Jeg synes faktisk at det er litt uansvarlig av henne. Når du har tilbakevendende depresjon, bruker rus i perioder (selvmedisinering?) og har en familiehistorie med bipolar- som er fryktelig arvelig, så burde hun informert deg om hva hun mistenkte. Egentlig så burde alle med en familiehistorie med bipolarhet og depresjon få et lite obs på at de må følge med. At folk går årevis, gjennom mange behandlere og det ikke er noen slags kontinuitet og informasjon, er typisk for norsk helsevesen. Det er alt for dårlig informasjon. Det irriterer meg. 

Ja jeg ble litt sjokkert! Begge foreldrene mine har psykiske lidelser, faren min er rusavhengig og alle besteforeldrene mine og onkler/tanter har psykiske lidelser og/eller avhengighet. Bestefar er den eneste med bipolar lidelse da, men hun har aldri snakket om arvelighet eller noe. Hun ville starte utredning da så det ligger nok mye på meg også, men jeg skulle ønske hun sa at hun hadde spesifikke diagnoser hun mistenkte. Hadde hun sagt at hun mistenkte bipolar tidligere hadde jeg jo søkt det opp, og jeg ble jo helt sjokkert når jeg leste om depresjon og hypomani fordi det er som å lese en beskrivelse av hvordan jeg er i perioder! ts

Anonymkode: b966e...79f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...