Gå til innhold

Er det mye trafikkbråk i Vikens gt i Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vikens gt 12 er til salgs men jeg ligger rett ut med korona og må droppe visning i dag.

Lurer på om noen kan fortelle meg om man hører godt trafikk fra Michael Krohns gate og Løbergssvingen som svinger seg forbi Kiwi Bøhmergaten og ned mot bensinstasjonen på Danmarksplass?

Leiligheten er i tredje etasje med veranda ut mot Michael Krohns gt 

Anonymkode: 149fa...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er usikker. 

Jeg skal flytte til Diesens vei og skal bo i en høy 1.egt der. Noen som vet om det er mye trafikk rundt der eller er området rolig? Hvordan er naboene? Ønsker naboer med høy utdanning og uten rulleblad. 

Håper noen  vet

Anonymkode: f913f...9c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er usikker. 

Jeg skal flytte til Diesens vei og skal bo i en høy 1.egt der. Noen som vet om det er mye trafikk rundt der eller er området rolig? Hvordan er naboene? Ønsker naboer med høy utdanning og uten rulleblad. 

Håper noen  vet

Diesen vei? Har det noe med min tråd å gjøre?

Vennligst lag din egen tråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg bodde på toppen av Kråkenes og hørte Fjøsangerveien VELDIG godt i rushen, så ja, sjansen er stor for at du vil høre trafikken der også!

Anonymkode: 235a8...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er usikker. 

Håper noen  vet

Det er ikke fint å kuppe andres tråder, så lag din egen tråd du!

Anonymkode: 235a8...6a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo på Danmarksplass og det bråker. Ligger leiligheten vendt mot veien bråker det. Er det vendt mot en av sidegatene er det bedre/mindre støy. 

Anonymkode: 07f5c...0ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja det er jo på Danmarksplass og det bråker. Ligger leiligheten vendt mot veien bråker det. Er det vendt mot en av sidegatene er det bedre/mindre støy. 

Anonymkode: 07f5c...0ea

Vikens gt går opp fra Michael Krohns gate og opp til Løbergssvingen/veien så du har trafikken fra MK gate fremfor/nedenfor huset og trafikken som kommer ned Løbergssvingen til høyre for huset.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfra vil det nok være mest støy fra Fjøsangerveien vil jeg tro. I denne enden av Michael krohns gate kjører man jo seint pga rundkjøringen.. mest lyd vil du nok høre fra motorsyklene som akselererer ut fra det store lyskrysset på Danmarksplass om natta. Tror ikke du vil være spesielt plaget med støy i den leiligheten der.. ikke mer en vanlig når man bor så sentrumsnært. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro du hører en del støy. Ikke minst er leiligheten nært en bensinstasjon med mye trafikk døgnet rundt, så du må regne med litt lyd.

Anonymkode: 6dcf0...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trafikkstøy er ikke det som plager mest i det området. Men alle de helvetes folka som skal skrike, synge og krangle på vei til og fra byen.  Snarvei til lillepudden der.  Også er det endel rusrelatert faenskap i området. NAV flytter i disse dager vekk fra området, så det kan hjelpe litt. 

Anonymkode: 6c206...63f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt jeg ikke kom meg på visning i dag😷😕

Såpass sentrumsnært så er vel bolig der ganske populært.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd i Bøhmergaten, midt i svingen ved Vikens gate, og med vinduer ned mot Fjøsangerveien. Var overhodet ikke plaget med støy fra noen av veiene, egentlig. M. Krohnsgate er ikke så voldsomt traffikert, samt at fartsgrensen er relativt lav der, så det var ingen plager derfra. 

Anonymkode: b64a3...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Der vil det nok være en del støy. Det er bedre å bo i Bøhmergaten.

Nå vet ikke jeg hva du ser etter, men hele den siden er veldig undersolt - ingen kveldssol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blondie65 skrev (24 minutter siden):

Der vil det nok være en del støy. Det er bedre å bo i Bøhmergaten.

Nå vet ikke jeg hva du ser etter, men hele den siden er veldig undersolt - ingen kveldssol.

Har faktisk bodd på hjørnet av Bøhmergaten/ Furubakken en gang, men det er jo gaten bakenfor Vikens gt og der hørte jeg ingen trafikk og hadde soverom og balkong opp mot Løvstakken.

Hadde sol på balkongen min fra 12.30-22 om kvelden. Faktisk mest sol i hele gaten fordi jeg bodde i tredje etasje og hadde balkong på baksiden av huset.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Gammel tråd men prøver meg.

Fått tilbud om å leie leilighet i bygget i MK8, noen som kan si noe om det stedet? Noen her som bor, kjenner noen som bor der eller vet noe generelt om hvordan utleiere og eiere forholder seg til situasjonen på bygget?

Hørte rykter fra venner som har bodd der tidligere om mye narkotika, søppel på eiendommen, røyking inne i leilighetene, fengselsfugler som leieboere, unge studenter som er partyknarkere som bruker amfetamin, kokain og mer.

Var på visning og gikk rundt i bygget og sonderte terrenget og det er ekle spyttklyser på veggene. Æsj.

Litt usikker om jeg vil satse på å bo der selv om jeg trenger bolig og leiligheten var fin.

Anonymkode: e3d39...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring fra leilighet i MK8. 

Syns området er fint, for så vidt, med alt det nye nede ved sjøen og å rusle utover mot byen over Småpudden.

Kort avstand til HVL.  Og kort vei til flere matbutikker osv. Men det er en del studenter i området og noe natteliv, i tillegg til en del synlige brukere av rus.  

Bygget er stort, og det er noen veldig merkelige fastboende der som "leker" politi og snitcher og sladrer om alt som skjer.. og om alt de tror skjer. Styreleder i sameiet ble byttet ut for noen år sidan, og han har ikke gjort noe bra for Mk8. 

Det var noen umiddelbare tanker herfra!  

Er leiligheten øverst eller i de nedre etasjene? det har nok en del å si for trafikkstøy osv. 

Anonymkode: 55d47...562

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Har erfaring fra leilighet i MK8. 

Syns området er fint, for så vidt, med alt det nye nede ved sjøen og å rusle utover mot byen over Småpudden.

Kort avstand til HVL.  Og kort vei til flere matbutikker osv. Men det er en del studenter i området og noe natteliv, i tillegg til en del synlige brukere av rus.  

Bygget er stort, og det er noen veldig merkelige fastboende der som "leker" politi og snitcher og sladrer om alt som skjer.. og om alt de tror skjer. Styreleder i sameiet ble byttet ut for noen år sidan, og han har ikke gjort noe bra for Mk8. 

Det var noen umiddelbare tanker herfra!  

Er leiligheten øverst eller i de nedre etasjene? det har nok en del å si for trafikkstøy osv. 

Anonymkode: 55d47...562

Viste dette til mine venner og de sier dette ikke stemmer. At det er noen fastboende som har gjort mye bra for å rydde opp i alt som har med narkotika og bråk å gjøre, og den nye styrelederen skal ha gjennomført veldig mye bra, blant annet er det malt og fikset fasader og varmtvann. De sier at det beklageligvis er endel dårlige utleiere som tar inn litt av hvert av leietagere som gjorde at de selv ikke ville fortsette med å bo der til tross for alt arbeidet fastboende og styret har nedlagt. De bodde der inntil i sommer og kjenner seg ikke igjen i det du beskriver der. 

Er det lenge siden du bodde der siden du ikke vet hva siste styreleder har gjennomført? Skjønner på måten du skriver på at du helst vil ha vold, narkotika og kriminalitet rundt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gammel tråd men prøver meg.

Fått tilbud om å leie leilighet i bygget i MK8, noen som kan si noe om det stedet? Noen her som bor, kjenner noen som bor der eller vet noe generelt om hvordan utleiere og eiere forholder seg til situasjonen på bygget?

Hørte rykter fra venner som har bodd der tidligere om mye narkotika, søppel på eiendommen, røyking inne i leilighetene, fengselsfugler som leieboere, unge studenter som er partyknarkere som bruker amfetamin, kokain og mer.

Var på visning og gikk rundt i bygget og sonderte terrenget og det er ekle spyttklyser på veggene. Æsj.

Litt usikker om jeg vil satse på å bo der selv om jeg trenger bolig og leiligheten var fin.

Et sted folk flest unngår. Du kan like gjerne bo i Carl Konow gate 36.  Samme klientell både innen- og utenfor. 

Anonymkode: 997c2...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...