Gå til innhold

Samboer har ikke betalt regningene. Jeg har fått inkassovarsel. Hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har unnlatt å fortelle meg at han ikke har betalt de kommunale regningene. Det er han som får opp regningene i nettbanken, jeg setter inn x antall hver måned. For noen måneder siden, gikk det beløpet opp med 2 x 3500,- for å kunne holde tritt med alle utgiftene. Han har nemlig makset kredittlån uten å informere meg. (Lang historie)

Vi står sammen om huset og har lån via kommunen, og vi står derfor sammen om de kommunale avgiftene. Men nå er det altså meg som har fått inkassovarsel pga hans manglende innbetalinger. Jeg er ufør og har ikke råd til å ut med 26000,-!!!! Hva gjør jeg?😢

20220216_133545.jpg

Anonymkode: 56034...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får starte med å ringe de du skylder penger

• Liker 10
Skrevet

Det du må gjøre er å snakke med dem og få til enn løsning der du deler opp summen. Prøv å få så mange avdrag som mulig. De fleste er velvillig når de forstår at du ønsker å gjøre opp for deg. Eller du må selge, noe,, ta opp lån eller på annen måte skaffe pengene. De må uansett betales på en eller annen måte.

Anonymkode: d01b5...4af

• Liker 12
Skrevet

du ringer Selskapet son du fikk inkassovarsel fra og spør om en nedbetalingsordning. 

i tillegg ber du mannen sette inn en sum til deg hver mnd framover. 

• Liker 21
Skrevet

Selg huset før det blir tatt pant i det. Så betaler du regningene og kjøper deg annet bosted alene. 

Anonymkode: 19a35...1fb

• Liker 39
Skrevet

Det der er alvorlig økonomisk utroskap i min bok. 

Anonymkode: ab9c2...5b5

• Liker 46
Skrevet

Detter er så misbruk av tillit at jeg hadde gått fra han. Få tak i megler og takser boligen og selg. 

Legg frem bevis på at du betaler inn til han hver mnd og at han ikke har betalt. Send dette til forliksrådet og la de avgjøre denne saken.

Sånt er ikke tilgivelig i mine øyne.

• Liker 31
Skrevet

Jeg skal ta kontakt med kommunen når service kontoret åpner i morgen. Så tar jeg det derfra. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg skal ta kontakt med kommunen når service kontoret åpner i morgen. Så tar jeg det derfra. 

Og gubben beholder du? ???????

Anonymkode: 0b910...696

• Liker 2
Skrevet

oh shit sånn holt eksen på også

Anonymkode: e4bd5...358

• Liker 1
Skrevet

Han der går du ifra om du ikke vil dette skal skje igjen. Det er økonomisk utroskap, og spesielt ille siden du er ufør. 

Du har jo betalt ditt hele veien. Dette skal han betale, men du må kanskje bidra og heller få tilbake av han senere. Men seriøst, viser han tegn til anger?

Anonymkode: ea573...2dc

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Første steg er å få full økonomisk oversikt, slik at du i det minste vet hva som foregår. 

Så må du sørge for at alle felles regninger kommer til DEG i framtiden. Og så ville jeg og vurdert å fått tvangstrekk på det han skylder deg. Uavhengig av om dere skiller lag eller ikke. 

Anonymkode: 02fa0...18d

• Liker 9
Skrevet

Samboeren din har stjålet penger fra deg og du tenker mest på hvordan du skal betale inkassoregningen? Altså jeg hadde blitt så sint og skuffet! Har du spurt ham hvor pengene har gått? Hvordan han har tenkt å betale deg tilbake og dekke opp gebyrene? 

Om regningene kommer opp i "hans nettbank" så kommer de vel i hans navn og da bør inkasso også komme i hans navn forøvrig, så noe med opplegget deres er rart. 

Anonymkode: ca619...028

• Liker 12
Skrevet

Beklager men sånne uøkonomiske rotehoder blir sjeldent bedre, har inkassor fortsatt etter eksen jeg gjorde det slutt med for 5 år siden, dyr lærepenge!

Anonymkode: 3213f...9e3

• Liker 4
Skrevet

Du ringer de du er skyldig penger, forteller at du akkurat har oppdaget at eksen din har bedrevet økonomisk utroskap, og stjålet pengene dine, så ber du om nedbetalingsavtale med dem.

Deretter drar du på Biltema/clas, kjøper en pakke flytteesker, og setter klart til han...

Anonymkode: d12d3...b52

• Liker 9
Skrevet

Ring dem og vær ærlig om hva som har skjedd, inngå en avtale.

Så hadde jeg virkelig revurdert dette samboerskapet!

Det ordner seg: :klem:

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg var sammen med en fyr som ikke eide økonomisk sans, vi eide også sammen og hans syn på økonomi tok fra meg nattesøvnen. Jeg gikk fra han og har nå lån på egen leilighet. Mye bedre å bo for seg selv og ha full kontroll. Håper du gjør det samme. :klem1:

• Liker 5
Skrevet

Du må dumpe denne fyren. Tro meg, sånne folk skjerper seg ikke. Dette er sannsynligvis bare toppen av isfjellet.

Anonymkode: a7d36...c00

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det der er alvorlig økonomisk utroskap i min bok. 

Anonymkode: ab9c2...5b5

Kan jo være han har prøvd så godt han kan. Ikke dømme noen før en vet hvorfor. TS har jo bare overført penger og regnet med at mannen ordner alt…. Her er rådet at det må snakke sammen, ikke nødvendigvis å gjøre det slutt 😣

Anonymkode: abf40...fd3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan jo være han har prøvd så godt han kan. Ikke dømme noen før en vet hvorfor. TS har jo bare overført penger og regnet med at mannen ordner alt…. Her er rådet at det må snakke sammen, ikke nødvendigvis å gjøre det slutt 😣

Anonymkode: abf40...fd3

Ja, man må snakke sammen. Og det har ikke partneren til TS gjort overhodet. 

Anonymkode: d2e5a...af2

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...