Gå til innhold

Skulle etter planen flytte til Oslo for å følge karrieren, har fått kjæreste i en annen by nylig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått et tilbud om en spennende rolle i  i Oslo med internasjonale muligheter og bedre betingelser, men har kjæreste i Trondheim, som studerer her. Vi har ikke vært sammen spesielt lenge, og jeg føler selv at jeg gjerne vil følge karrieren, fordi jeg kjeder meg litt i nåværende arbeidssituasjon og føler at lønnsutviklingen går tregt. Spesielt mulighetene for bonuser etc er tilstede i det nye firmaet, da jeg blir konsulent der, og arbeidsoppgavene virker veldig spennende, samtidig som jeg føler at jeg blir satt i en "nyutdanna" bås, som er vanskelig å komme ut av, fordi dette er min første jobb. Forholdet mitt er veldig nytt som sagt, og vi traff hverandre en god stund etter jeg bestemte meg for å skifte jobb og flytte sørover. Jeg har ikke tiltrådt ennå og har i teorien fremdeles muligheten for å trekke oppsigelsen og gi beskjed til firmaet i Oslo om at jeg ikke kommer. Men jeg har ikke lyst til å "ofre" en slik karrieremulighet for et forhold. Jeg har tidligere endret i studieplaner som følge av et tidligere forhold, noe som nesten kostet meg hele masteren og det var et rent lykketreff at jeg ikke trengte å tilbringe enda et år på skolebenken og minimumseksistens. Spesielt fordi forholdet er nytt hadde jeg egentlig ikke tenkt å bli i Trondheim pga dette, ettersom forhold i min alder uansett ofte tar slutt.

Noen som har liknende erfaringer. Del gjerne hvordan dere løste det! Funket det med avstandsforhold for dere?

M27

Anonymkode: 94a96...3fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker du vet selv hva du bør gjøre her, og det er å flytte til Oslo. For å svare på spørsmålet ditt, jeg hadde avstandsforhold i nesten et år, og kan bare si: aldri igjen!! Men nå er jeg veldig glad i nærhet, da. 

Anonymkode: 1a84e...1c7

• Liker 8
Skrevet

Jeg var i en liknende situasjon og ofret jobben for kjærligheten. Angret dypt i mange år etter at det ble slutt.

Anonymkode: 5b717...ab9

• Liker 10
Skrevet

Hvor lenge har kjæreste igjen med studier da? Vil hun/han flytte til Oslo etterhvert?

Jeg ville ikke ofret en spennende karrieremulighet for noe så nytt og usikkert.

• Liker 12
Skrevet

Chase a check, never chase a bitch

• Liker 1
Skrevet

Jeg satte karriere på hold og ble værende for en kjæreste. Forholdet tok slutt et år senere, og da var jobbmuligheten borte. Jeg har angret som en hund i etterkant, og ville valgt annerledes om jeg fikk velge om igjen. 

• Liker 10
Skrevet

Trondheim-Oslo er ikke så langt. Forholdet tåler 1-2 år med pendling hvis det er noe å satse på. Ville tatt jobben, så kan kjæresten flytte etter? 

Anonymkode: 47dc9...6ee

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville absolutt gitt avstandsforhold en sjanse dersom begge er innstilt på å få det til, samt at det er et ønske (trenger ikke være en konkret plan, men et ønske) om at dere skal flytte sammen enten her eller der om noen år. 

Avstandsforhold kan være tøft. Jeg fant min mann som bodde et annet sted, og vi pendlet i to år før omstendighetene ordnet seg sånn at han kunne flytte hit. Hele bli-kjent-fasen og stormforelskelsen var heftig å ta da vi bodde så mange mil fra hverandre, men vi var så sikre på at det var rett at det ikke fantes alternativer. 

Anonymkode: 5962d...a90

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg var i en liknende situasjon og ofret jobben for kjærligheten. Angret dypt i mange år etter at det ble slutt.

Det var trist å høre. Hvorfor funket det ikke?

Skrevet

Når du er under 30 og tidlig i karriereløpet, hadde jeg tatt jobben og pendla til kjæresten. 

Spørsmålet er jo mer hva dere skal gjøre videre etter noen år. Skal du tilbake til Tr.heim? Kan kjæresten flytte til Oslo? Vet du noe om jobbmulighetene dine etter denne jobben? Blir du feks bedre kvalifisert til å jobbe flere steder/få høyere lønn enn i dag? 

Anonymkode: b3ab3...5dc

• Liker 3
Skrevet

Flytt.

Her var jeg studenten, og mannen takket ja til jobb langt unna rett før vi startet å date. For meg var det en selvfølge at han skulle dra, det var en veldig god jobb. Vi hadde avstandsforhold i to år, nå er vi gift. Ikke alle klarer avstanden, men i et så nytt forhold må man prioritere jobb tenker jeg.

Og helt ærlig, det går direktefly mellom de byene. Mye enklere enn det vi måtte reise gjennom for å møtes :)

Anonymkode: 02600...c9e

• Liker 2
Skrevet

Idiotisk å risikere en god jobb mulighet for et så ferskt forhold. Du kommer til å angre om det så blir slutt, alle har rosenrøde briller på i starten av et forhold.

Anonymkode: bb818...2f8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du tar selvfølgelig jobben.

Hvorvidt du bare avslutter med kjæresten eller fortsetter, i et avstandsforhold, avhenger om dette er en kjæreste du har for å ha kjæreste (slike finnes i Oslo også) eller om det er The One (slike finnes ikke hvor som helst).

Anonymkode: 8bfbc...f7d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fått et tilbud om en spennende rolle i  i Oslo med internasjonale muligheter og bedre betingelser, men har kjæreste i Trondheim, som studerer her. Vi har ikke vært sammen spesielt lenge, og jeg føler selv at jeg gjerne vil følge karrieren, fordi jeg kjeder meg litt i nåværende arbeidssituasjon og føler at lønnsutviklingen går tregt. Spesielt mulighetene for bonuser etc er tilstede i det nye firmaet, da jeg blir konsulent der, og arbeidsoppgavene virker veldig spennende, samtidig som jeg føler at jeg blir satt i en "nyutdanna" bås, som er vanskelig å komme ut av, fordi dette er min første jobb. Forholdet mitt er veldig nytt som sagt, og vi traff hverandre en god stund etter jeg bestemte meg for å skifte jobb og flytte sørover. Jeg har ikke tiltrådt ennå og har i teorien fremdeles muligheten for å trekke oppsigelsen og gi beskjed til firmaet i Oslo om at jeg ikke kommer. Men jeg har ikke lyst til å "ofre" en slik karrieremulighet for et forhold. Jeg har tidligere endret i studieplaner som følge av et tidligere forhold, noe som nesten kostet meg hele masteren og det var et rent lykketreff at jeg ikke trengte å tilbringe enda et år på skolebenken og minimumseksistens. Spesielt fordi forholdet er nytt hadde jeg egentlig ikke tenkt å bli i Trondheim pga dette, ettersom forhold i min alder uansett ofte tar slutt.

Noen som har liknende erfaringer. Del gjerne hvordan dere løste det! Funket det med avstandsforhold for dere?

M27

Karrieren vil ikke slå opp med deg. Hadde aldri tvilt…..

Anonymkode: 515bb...548

• Liker 4
Skrevet

Tja.

Når du føler det sånn flytter du selvsagt.

Jeg har hatt samme kjæreste i nå 21 år, og vi har bodd 3 ulike steder sammen.

Meg som har tatt initiativ, og han har blitt med - jeg ønsket også det selv. Men det virker det ikke som du gjør.

Eneste er…..om du generelt tenker at kjærester generelt kommer i veien for jobb, så forbli singel til du er klar for forpliktelser.

Det er ganske kjipt å sose bort tiden til kvinner som er mellom 25-40 i det tilfelle de faktisk ønsker treffe noen som de på sikt kan stifte familie med. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Karrieren vil ikke slå opp med deg. Hadde aldri tvilt…..

Anonymkode: 515bb...548

Mmmmm- NÅ undervurder du arbeidsgivere sterkt 😅

• Liker 3
Skrevet

Jeg var i et avstandsforhold i flere år, vært gift i ti år nå. 

Anonymkode: faccb...aeb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Samme her. Jobben og den følgende karrieren kunne jeg hatt enda, men typen forsvant for lenge siden :(

Anonymkode: 6e375...2ee

• Liker 3
Skrevet

Jeg har vært i lignende situasjoner der kjæresten kom først. Ikke sånn karrieremessig som deg, men andre småting som man kan undre over i etterkant av et forhold som tar slutt. 

Min anbefaling er å følge denne muligheten med jobb i Oslo. 

Anonymkode: 44473...e7d

• Liker 2
Skrevet

Folk sykler Trondheim Oslo for gøy, flytt og følg karrieren, forholdet kan utvikles på si.

Anonymkode: 362c8...c76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...